LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 jul, 2013 07:55

rusty schreef:raar, 12-spark?? of brandstofprobleem, ik ben benieuwd! (ik denk t laatste ;) )

greetzzzzzzzzzzzz
1-2-Spark zit er nog niet in, nog geen tijd gehad om het in te bouwen, was blij dat ik haar enigszins rijdend had om naar de RDW te rijden. Denk brandstof probleem, stationair liep zij mooi, maar nu moest ze eraan trekken en kreeg ze te weinig benzine
gisteravond een filtertje ertussen gezet voor de carburateur en de tankrubber nagekeken, maar kan zo niets ontdekken. Gisteravond rustig een straatje om gereden en dat ging weer....... Zal me nog wat worden op weg naar Spanje en terug..........

Als ik het haal met het laswerk........ (2x dorpels oplappen van voor tot achter)

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 16 jul, 2013 08:37

Granny heeft ook probleemloos een nieuw nummer gekregen.
Ik vroeg de keurmeester om op het nieuwe kentekenbewijs ook de trekgewichten te vermelden. Moest ie wel even opzoeken maar het was geen probleem. (goeie service..toch..)
Vanmorgen was hier nog een Ami met dezelfde vraag zegt ie...Ik zeg ahh..die gele met ms in het kenteken....Ik hoor het al zegt ie ...klein wereldje die Citroenrijders :lol:

BTW wanneer vertrek je naar Spanje..?? Binnendoor??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 16 jul, 2013 09:54

Mooi dat het soepel liep bij de rdw.

Komt er wel benzine uit de slang als je hem los hebt met starten?

Hoop dat je het af krijgt er veel tijd is er niet meer.

Misschien moet je eerst de 12-spark er op zetten weet je in elk geval dat het niet in de ontsteking zit.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 jul, 2013 12:26

nee het zit hem ergens in de benzinepomp, zij heeft meer dan 20 jaar stilgestaan, dus alles moet zich weer zetten, ik denk dat de opbrengst van de pomp waarschijnlijk niet goed genoeg is, wel om stationair te draaien maar niet om 70 of zo te rijden, ik geef haar nog het voordeel van de twijfel, gisteravond nog een andere koplamp en het orginele luchtfilter teruggezet, ze pakt nu mooi op, ik gavrijdag a.s. ermee naar de APK ; als dat lukt (APK erop) dan kan ik zaterdag nog eens naar het magazijn van de Amivereniging, dan kan ik die rit meteen gebruiken als testrit en als het niet lukt dan maak ik de beslissing of ik met de Ami of met de eend ga.....

Gelukkig vertrekken wij pas de 28. juli; dus ik heb nog tot de 26. om APK erop te krijgen..........wordt vervolgd..

Rijd waarschijnlijk (in het begin) niet binnendoor, we slapen onder Orleans, dan in Lourdes (wil ik gezien hebben, heb er verder niets mee) en dan Spanje.....


Ben ooit een week van te voren vertrokken naar Oostenrijk met familie, (in mijn toenmalige Ami Super break) alleen maar regen dus toen waren we alweer thuis voordat het evenement begonnen was, dat doe ik nooit meer. Daarna alleen in mijn Ami 4x4 terug naar Oostenrijk gereden en toch nog even de WM 2001 meegepakt... :? :?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door LPGo op di 16 jul, 2013 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 jul, 2013 12:27

trouwens proficiat met Granny, toch altijd weer even spannend....

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 16 jul, 2013 13:18

Dat scheelt 1,5 week ja wij gaan donderdag al rijden.

We plakken er een weekje extra bij. Leker op een camping aan de kust.

Regen ben ik niet zo bang voor daar, tegen de tijd dat wij aankomen is het volgens de voorspellingen 36 graden in Alcaniz.

Ik hoop je daar in je Ami te zien. Succes nog ff met de laatste dingen.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 16 jul, 2013 16:52

Heb je niet nog ergens zo'n elektrisch opvoerpompje liggen voor een carburateur? (0,25 bar?) Zo'n apparaatje heb ik een tijdje geleden op de Dyane gezet en dat is geweldig! Even op contact, sleutel om, lopen. Veel fijner dan zo'n mechanisch pompje :D

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 jul, 2013 17:09

Michiel van G. schreef:Heb je niet nog ergens zo'n elektrisch opvoerpompje liggen voor een carburateur? (0,25 bar?) Zo'n apparaatje heb ik een tijdje geleden op de Dyane gezet en dat is geweldig! Even op contact, sleutel om, lopen. Veel fijner dan zo'n mechanisch pompje :D
Waar krijg je die dan (goedkoop?) als ik zoek kom ik op prijzen van boven de 100 euro..... mag ook als pm-etje

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 16 jul, 2013 20:39

je weet nog wat met de azu pomp was na jaren stilstand... allemaal oude rubbderdeeltjes in de klepjes misschien een even er in kijken.
Anders bij heuts een electrische benzinepomp halen die zaten in veel moderne autos..
Succes
diverse Citroens, wat anders.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 jul, 2013 23:15

en alweer een probleem erbij.... Vanmorgen lag olie onder de auto, ik denk dat het versnellingsbak olie is.... heb alle oliën gewisseld en het ruikt niet echt naar versnellingsbak olie maar hangt wel onder de eerste demper en een schokdemper achter is lek, dit maar even negeren en lassen maar.....


Vandaag aan de dorpels begonnen eerst maar eens de rechtse kant....

ik laat de foto's voor zich spreken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


en nog wat foto's van bij de rdw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 17 jul, 2013 16:40

Hoop het niet voor dit klinkt als krukas keering. of de olie pomp pakking zou heel goed kunnen naar 20 jaar stilstaan
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 17 jul, 2013 20:47

hele oude versnellingsbak olie ruikt soms niet meer naar versnellingsbak olie...
diverse Citroens, wat anders.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 17 jul, 2013 23:02

AZL57 schreef:hele oude versnellingsbak olie ruikt soms niet meer naar versnellingsbak olie...
Ik heb alle oliën ververst, kan aan de motor niets zien, het hangt aan de eerste demper, mooie heldere olie, of het moet nog zijn van het verversen, ietwat te enthousiast erin gepropt (ik duw er altijd de hele liter in) en draai dan gauw de schroef erop.. Maar waarom ligt het er dan als ik van de RDW terugkom??????? Toen ik de olie ververste zat er ook bijna geen versnellingsbak-olie in....... vrijdag naar de Apk ermee, dan zullen we het zien (ga voor de APK de motorruimte schoonspuiten!!!!!) lijkt van de achterkant te komen km tellerkabel ofzo.....

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » do 18 jul, 2013 08:03

Een liter is net een beetje te veel 0,9 liter is beter. Mogelijk stopt het lekken nadat het surplus is weggeperst. Hopelijk zonder blijvende lekkage, hou het niveau maar een tijdje in de gaten.
tweeceevees zijn leuk!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » do 18 jul, 2013 08:15

Zo dat zijn een paar metertjes laswerk!

Mooi dat het gelukt is bij de RDW.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Plaats reactie