Pagina 11 van 12

Geplaatst: zo 12 apr, 2015 23:34
door CitroenAZU
Mooi werk! Zelfs nieuwe Grolsch rubbertjes :-)

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 20:06
door Jesper
Robcap schreef:Echt schittered! Mooi werk.
Dank u! :-)
CitroenAZU schreef:Mooi werk! Zelfs nieuwe Grolsch rubbertjes :-)
Juist! (niet dat dat nodig schijnt te zijn met die nieuwe binnenwerkjes, maar ik ga geen
risico lopen! ;-)

Groet van
Jesper

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 20:12
door Jesper
Het opknappen van de koplampbeugel had wat meer voeten in de aarde dan ik verwacht
had. Het helemaal kaal maken en ontroesten was al een klus op zich. Bij het gronden en
spuiten was iets mis gegaan: de toplaag was op sommige plekken craquelé geworden.
Waarschijnlijk omdat de gronderingslaag niet volledig uitgehard was. Dus moesten die
plekken weer helemaal kaal en het procedé van vorenaf aan herhaald.

Afbeelding

De lampbeugel zit nu op zijn plek met twee lampen (incl. nieuwe draad en aansluitingen
door de lampbeugel) en een nieuwe voorbumper. Het is tijd om aan de carrosserie te beginnen...

Afbeelding

De koets van de Spécial heeft na 39 jaar in ieder geval een nieuw voorruitframe,
nieuwe bodemplaten en gedeeltelijk een nieuwe voetenbak nodig. De dorpels zijn aan
de uiteinden krokant en zullen ook vervangen worden.

Afbeelding

De rest van de koets lijkt redelijk tot goed. Om te bepalen of er nog meer gerepareerd
moet worden met nieuw metaal, ben ik begonnen de onderkant schoon te maken.

Afbeelding

To be continued...

Groet van
Jesper

http://www.glimeend.nl/zdz.html

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 20:36
door Denny
ziet er goed uit . Maar hoe heb jij de binnenkant van het spatbord schoon gekregen?

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 21:32
door Robcap
Ik heb dat zwarte spul er ook zoveel mogelijk afgehaald. Maar wat bleef zitten ( et mijn roterende staalborstel) heb ik laten zitten. Vast = vast.

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 21:35
door IVARIO
Goed bezig, Jesper, en leuk om te lezen.

By the way, het volgende foldertje van twee bladzijden ken je wellicht al wel:
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij is dit exact dezelfde als de jouwe!


Gr.,
Ivar

Geplaatst: di 2 jun, 2015 12:05
door dyane_maniac
wat een arbo verantwoorde manier om je koets op zn kant te zetten ;)

Geplaatst: ma 8 jun, 2015 00:17
door Jesper
Robcap schreef:Ik heb dat zwarte spul er ook zoveel mogelijk afgehaald. Maar wat bleef zitten (met mijn roterende staalborstel) heb ik laten zitten. Vast = vast.
Mijn roterende staalborstel op de haak slijper draait ook overuren. De tectyllaag krijg je
daarmee weg. Wat er dan nog achterblijft kreeg ik met wasbenzine weg.
IVARIO schreef:Goed bezig, Jesper, en leuk om te lezen.
By the way, het volgende foldertje van twee bladzijden ken je wellicht al wel:

(..)

Volgens mij is dit exact dezelfde als de jouwe!
Ivar, dankjewel en yes, dit is het model Eend! ;-)
dyane_maniac schreef:wat een arbo verantwoorde manier om je koets op zn kant te zetten ;)
Er was ernstig gebrek aan een dommekracht. Dus ik moest me behelpen. ;-)

Groet van
Jesper

Geplaatst: ma 8 jun, 2015 10:55
door dyane_maniac
ik hoop binnenkort weer als domme kracht in de loods te zijn ;)

Geplaatst: di 13 okt, 2015 12:09
door Hilke
Negerzoenen!

Geplaatst: di 13 okt, 2015 18:34
door Bartje
Jaaa! Lekker!! :lol:

Geplaatst: di 13 okt, 2015 21:17
door pedro
Supermooi gedetailleerd werk :!: :!: :!: :!:

Geplaatst: ma 9 nov, 2015 11:53
door Gee
Mooi werk, zeg!
Complimenten!
Ik leer veel van je restauratie! :D

Cheers,

Gee

Geplaatst: di 9 feb, 2016 23:23
door Jesper
Gee schreef:Mooi werk, zeg!
Complimenten!
Ik leer veel van je restauratie! :D

Cheers,

Gee
Dankjewel, het project lag even stil, maar ik ben weer bezig...! :-)

Groe van
Jesper

Geplaatst: di 9 feb, 2016 23:32
door Jesper
Het was even stil - veel mooi weer, wat aandacht die Phoenix de Acadiane nodig had,
een wereldmeeting in Polen - zie: http://www.glimeend.nl/auto/albums/WM2015/-
en tussendoor moet er ook nog gewerkt worden... ;-)

Dus pakken we de draad weer op waar die is blijven liggen: bij het restaureren
van de koets. Om inspiratie op te doen heb ik die op het rijdende onderstel gezet.
Ziet er bijna af uit. :-)

Afbeelding

Om 'm daarna op z'n kant te leggen om alle door roest aangetaste plekken nog
eens te inventariseren. De inspectie levert een lijstje nog aan te schaffen
plaatwerk op, naast de voetenbak, dorpels en bodemplaten die al klaarliggen.

Afbeelding

Dat zo'n carrosserie in de fabriek in Levallois aan z'n staart opgehangen was
bij het spuiten is nog mooi te zien.

Afbeelding

Weer een dag van komborstelen en stof happen. En ja, dan komen er altijd
meer gaten in het metaal tevoorschijn dan je al wist. Zo blijkt de voetenbak
toch ook aan vervanging toe, wat ik niet had verwacht.

Afbeelding

En ook de vulstukken voor de bak onder de achterbank.

Afbeelding

Inmiddels heb ik een puntlasapparaat van een medeformeer geleend. Na een
proefstukje gedaan te hebben zie ik het laswerk met vertrouwen tegenmoet! ;-)

Afbeelding

We zijn weer bezig! ;-)

Groet van
Jesper

http://www.glimeend.nl/zdz_4.html