Pagina 5 van 5

Geplaatst: ma 8 jan, 2018 17:33
door dyane_maniac
ah!

hebben ze een prognose gegeven over hoe goed de deuren inwendig zijn verzinkt? ik meen nl dat het inwendige van de deur (de holle ruimtes) op deze manier niet verzinkt kunnen worden

Geplaatst: ma 8 jan, 2018 19:28
door Thijs
Klopt, de holle ruimtes worden niet volledig verzinkt.
Dat is nou eenmaal zo bij dit proces.
De binnenzijde van de deur is wel helemaal verzinkt.

Het zink gaat trouwens nog best ver naar de binnenkant. Je kunt dat gewoon zien.

Die holle ruimtes heb ik met ML ingespoten.

Geplaatst: di 3 apr, 2018 13:01
door Thijs
Zondag heb ik eindelijk een wat langere rit kunnen maken met de Eend.
Hij rijdt prima, alleen beginnen de wielen enorm te trillen bij de 100km/uur.
Die moeten dus nog gebalanceerd worden.

De rit eindigde met een lege accu... deze werd niet bijgeladen.
Ik heb nog geen tijd gehad om te onderzoeken waarom dit niet gebeurt.

Toch is de testrit prima geslaagd. Nog wat kleinigheden verhelpen en hij is klaar.

Geplaatst: za 7 apr, 2018 21:05
door Thijs
Na enig zoekwerk heb ik het laadprobleem gevonden.
Het meten van de spanningen leverde geen bijzonderheden op.
De koolborstels waren nogal kort, dus deze maar vervangen.

Dat leverde ook niks op.

Uiteindelijk kwam ik achter het onderstaande euvel:

Afbeelding

Meestal zitten de tandjes aan de andere kant :D .

Hoe dat ding ooit om heeft kunnen draaien is me een raadsel.....

Maar als hij binnestebuiten zit dan slijt hij errug snel:

Afbeelding
Links een nieuwe, rechts de gedemonteerde.


En dus gaat hij slap hangen en dus draait de dynamo niet...

:roll:

Geplaatst: zo 8 apr, 2018 09:18
door Geert
Thijs schreef:

Hoe dat ding ooit om heeft kunnen draaien is me een raadsel.....


Verkeerd om gemonteerd?