duck-tuc (°\=/°) aanhanger project. Fotoshoot p39

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » di 19 apr, 2016 05:37

canard-bizar schreef:Ongelooflijk mooie geit!!!!
Veel meer kan je er eigenlijk niet van zeggen 8)
Respect!!



grtz


Dank je wel :)

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » di 19 apr, 2016 05:54

Vorig jaar ben ik begonnen aan een nieuw projectje.
Omdat we een babytje hebben gekregen en een huisje hebben gekocht heb ik dat ff links laten liggen

Maar een van de komende weken wil ik er zeker mee verder gaan doen.
Hier een kleine foto ervan. (Geen volledige foto want dan verklap ik het al :p)


Afbeelding

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 19 apr, 2016 07:59

Spannend.

Geen wielbouten?

Gr rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » di 19 apr, 2016 09:35

RobM schreef:Spannend.

Geen wielbouten?

Gr rob
Haha
nee nog niet :p maar dat komt nog.
Ik had het wiel gewoon even onder het spadbord gezet.
De as zit er zelfs niet eens onder. ;)

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1805
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 19 apr, 2016 10:10

Aanhanger om de extra spullen voor de kleine te vervoeren? :P
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » di 19 apr, 2016 12:44

deusjevo schreef:Aanhanger om de extra spullen voor de kleine te vervoeren? :P
Ja idd ;)
Het word een aanhanger om achter mijn eend te hangen.
Ik kwam dat tegen op internet en ik had nog 2 spadborden en motorkap liggen en ik vond da wel tof. (Maar niet voor de spullen van de kleine ;)

Hier betere foto's van hoe ver ik er mee sta.
Heb een frame gelast en een lampenbeugel op gezet en zo verder gegaan.

Maar er moet nog een beetje aan aangepast worden omdat de motorkap niet mooi aansluit,
maar dat komt omdat ik zelf een motorkap scharnier heb gemaakt.
Maar dat komt wel goed.



Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 19 apr, 2016 13:43

Echt heel erg gaaf idee!!!

En dan op de koplampsteun in vierkante koplampen de achterlichten gemonteerd???
En de normale richtingaanwijzers blijven gebruiken!!!

Lijkt mij geweldig!! :-)

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » di 19 apr, 2016 13:50

David schreef:Echt heel erg gaaf idee!!!

En dan op de koplampsteun in vierkante koplampen de achterlichten gemonteerd???
En de normale richtingaanwijzers blijven gebruiken!!!

Lijkt mij geweldig!! :-)
Dank u ;)

Gewoon de ronde koplampen en de verlichting gewoon behouden maar groot licht als remlicht en gewoon licht als gewoon licht behouden. Maar het glas rood maken.
En de pinkers idd gewoon houden in de spadborden ;)
Liever GELAST dan GELEASED

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 21 apr, 2016 09:38

wel even kijken: een koplamp is 50/55 watt. dat is een beetje veel voor een remlicht, en 50 W als achterlicht is voor het verkeer achter je ook niet echt geweldig.
ben benieuwd hoe veel licht je hebt als je de twee in serie zet.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » do 21 apr, 2016 10:37

RobM schreef:wel even kijken: een koplamp is 50/55 watt. dat is een beetje veel voor een remlicht, en 50 W als achterlicht is voor het verkeer achter je ook niet echt geweldig.
ben benieuwd hoe veel licht je hebt als je de twee in serie zet.

Gr Rob
Ja daar was ik ook al een beetje bang voor..
Maar als je tegenwoordig die nieuwe wagens ziet met die led achterlichten word je ook serieus door verblind.
En ik ga een rode folie over het glas van de koplamp hangen.
Ik hoop dat da ook wat licht tegen gaat houden.
Ik zat ook al te denken om de spiegel achter de lamp zwart te maken.
Dat houdt ook licht tegen dan. Achja we zien wel ;)
Liever GELAST dan GELEASED

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 21 apr, 2016 10:59

even een veel belangrijker puntje dan de lichtopbrengst die te hoog zou zijn en die af te zwakken met folie en de reflector zwart te spuiten:

1) even heel saai enzo, het zal officieel niet mogen denk ik (maar goed op dat vlak heb ik wel aan meer dingen schijt)
2) het stroom verbruik. Ik vraag me werkelijk af of je dynamo dat bij kan houden. ik merk op vakantie (met een karretje achter de eend met achterlichten met 2 x 10 watt ) dat als ik al wat langzamer rijdt door dorpen (of erger steden) en af en toe eens file, stoplichten ed, de accu niet voldoende bij laadt. op de grote weg zal het niet zo'n probleem zijn maar die 45 watt van een koplamp is echt heel veel. Daarvoor zou je m.i. dan ook al echt een aparte dikke draad van voor naar achter moeten trekken, die wil je zeker niet aftakken van de normale achterlichten. Hou ook rekening met dat je die stroom NIET door je lichtschakelaar wilt laten lopen!!! dus apart schakelen met een relais is een must.

Ik zou echt zo'n fitting kopen of ergens uit slopen die geschikt zijn voor die lampjes met dubbele gloeidraad 5 en 21 watt. met wat solderen kun je die dan weer in de "kraag" van een oude duplo lamp frutten en kan eea gewoon uit elkaar gehaald worden om een lampje te vervangen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 21 apr, 2016 11:00

Je kunt ook gewoon een standaard achter&rem combinatielampje monteren toch? In plaats van een duplo lamp. Gewoon even een nieuw fittinkje inbouwen

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » do 21 apr, 2016 12:39

Verbruiken die lampjes dan zo veel ja?
Van stroom ken ik eigenlijk niet echt veel.
Ik weet wel hoe een lampje aangesloten moet worden.
Maar dat die lichtschakelaar dat niet aan zou kunnen wist ik niet.

Die dynamo heb ik mijn twijfels over.
Mijn broer had vroeger in zijn eend 2 subwoofers zitten met een 2 zwaardere versterkers op en originele dynamo en nooit problemen gehad.
Zelfs geen extra batterij of condensator.

Goed, dat de originele kabels van voor naar achter te dun is kan goed zijn.

Dan ga ik de koplampen ombouwen dat er een dubbele lampje van een gewoon achterlicht in past.

Ik denk dat dit geen problemen geeft of toch?

Grtz
Liever GELAST dan GELEASED

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 21 apr, 2016 13:22

nee dat moet gewoon goed gaan. dat is net als een regulier aanhangertje.

dat wbt het vermogen van de accu en of de dynamo het kan bijbenen is wel gerekend met continu met licht aan rijden. dat gaat een tijd goed maar vooral bij langzaam rijden daalde bij mij de spanning in de accu behoorlijk. Tuurlijk moet het langzaam rijden redelijk extreem zijn.

Ik had het vorig jaar nog in Polen, waar je continu met licht aan moet rijden, na een uur file voor een stad. Ik stopte ergens en zette de motor af en toen starten lukte niet meer. Toegegeven de accu was niet splinternieuw maar leeg was ie wel
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » do 21 apr, 2016 15:01

dyane_maniac schreef:nee dat moet gewoon goed gaan. dat is net als een regulier aanhangertje.

dat wbt het vermogen van de accu en of de dynamo het kan bijbenen is wel gerekend met continu met licht aan rijden. dat gaat een tijd goed maar vooral bij langzaam rijden daalde bij mij de spanning in de accu behoorlijk. Tuurlijk moet het langzaam rijden redelijk extreem zijn.

Ik had het vorig jaar nog in Polen, waar je continu met licht aan moet rijden, na een uur file voor een stad. Ik stopte ergens en zette de motor af en toen starten lukte niet meer. Toegegeven de accu was niet splinternieuw maar leeg was ie wel


We zullen wel zien ;)
Het is niet dat ik 500km aan een stuk rij met mijn eend. Meestal hier gewoon wat in de buurt en mijn licht heb ik zelden of nooit aan staan overdag
Liever GELAST dan GELEASED

Plaats reactie