Lang rondgekeken, eindelijk lid
Lang rondgekeken, eindelijk lid
Hallo allen en vast bedankt voor de interesse. Meestal ben ik niet zo'n forum bezoeker, maar met mijn huidige restauratie in full swing en de vele tips die ik op het forum heb mogen vinden, is het toch tijd om het een en ander te delen.
Eerst mijzelf maar eens voorstellen. Mijn naam is Vincent, 28 jaar en ik ben woonachtig in Enschede. De liefde voor de eend begon zo rond mij 16de en op mijn 19de heb ik er dan ook een gekocht. Een prachtige rode, met weliswaar een niet al te best chassis, maar wel één waar ik nog een jaar vrolijk in heb gereden. Toen we aan een restauratie wilden beginnen, bleek bij een controle helaas dat mijn rode duivel een frankeneend was (beginnersfout) en is ie van de weg gehaald. Verschillende mensen nog blij gemaakt met de losse onderdelen, maar eeuwig zonde.
Een jaar later heb ik er nog een willen kopen, maar was al snel duidelijk dat ook degene die ik op het oog had niet in orde was. Het heeft me jammer genoeg ervan weerhouden om een nieuwe aan te schaffen.
Dan het jaar 2015, mijn pa had een oude volvo (kattenrug) en wilde daar wel vanaf. En kreeg een reactie van iemand die wel wilde ruilen. Een oude Engelse taxi (1963) en een besteleend (1974) voor de volvo. Ik ben meegeweest voor inspectie en op de terugweg de vraag of ik belang had bij de eend. Mijn antwoord: JA!
Hij ziet er op de foto mooi uit, maar schijn bedriegt en kit verbergt een boel ><
Dus zo geschiede en sindsdien ben ik de eigenaar van een besteleend (AK400) uit 1974. We hebben de motor na minstens 5 jaar stilstand nogwel draaiend gekregen, maar echt lopen deed ie niet. Dus dat werd een restauratie project.
Helaas heb ik waar ik woon geen ruimte voor een restauratie object, dus staat hij bij mijn ouders (200 km reizen). Erg veel sleutelen zat er dus niet in en het heeft toch zeker 2 jaar stilgelegen.
Maar dan is plots de taxi opgeknapt en verkocht en is er ruimte voor een extra oldtimer en mijn pa heeft wel zin in een eend, dus dit jaar zijn we flink rond gaan kijken en op zoek gegaan. En bij CitroMobiel hebben we het plan gevat er samen maar één te kopen, rijdend welteverstaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Na enig speuren een mooie rode uit '81 gevonden. APK laar nog even op zich wachten, maar er hoeft niet veel voor te gebeuren. Dit heeft het vuur wel weer doen ontbranden en ook aan de besteleend wordt nu flink gesleuteld, hij ligt al goeddeels uitelkaar.
Zo, voor nu wel even genoeg, ik zal binnenkort eens een item open over de restauratie.
Eerst mijzelf maar eens voorstellen. Mijn naam is Vincent, 28 jaar en ik ben woonachtig in Enschede. De liefde voor de eend begon zo rond mij 16de en op mijn 19de heb ik er dan ook een gekocht. Een prachtige rode, met weliswaar een niet al te best chassis, maar wel één waar ik nog een jaar vrolijk in heb gereden. Toen we aan een restauratie wilden beginnen, bleek bij een controle helaas dat mijn rode duivel een frankeneend was (beginnersfout) en is ie van de weg gehaald. Verschillende mensen nog blij gemaakt met de losse onderdelen, maar eeuwig zonde.
Een jaar later heb ik er nog een willen kopen, maar was al snel duidelijk dat ook degene die ik op het oog had niet in orde was. Het heeft me jammer genoeg ervan weerhouden om een nieuwe aan te schaffen.
Dan het jaar 2015, mijn pa had een oude volvo (kattenrug) en wilde daar wel vanaf. En kreeg een reactie van iemand die wel wilde ruilen. Een oude Engelse taxi (1963) en een besteleend (1974) voor de volvo. Ik ben meegeweest voor inspectie en op de terugweg de vraag of ik belang had bij de eend. Mijn antwoord: JA!
Hij ziet er op de foto mooi uit, maar schijn bedriegt en kit verbergt een boel ><
Dus zo geschiede en sindsdien ben ik de eigenaar van een besteleend (AK400) uit 1974. We hebben de motor na minstens 5 jaar stilstand nogwel draaiend gekregen, maar echt lopen deed ie niet. Dus dat werd een restauratie project.
Helaas heb ik waar ik woon geen ruimte voor een restauratie object, dus staat hij bij mijn ouders (200 km reizen). Erg veel sleutelen zat er dus niet in en het heeft toch zeker 2 jaar stilgelegen.
Maar dan is plots de taxi opgeknapt en verkocht en is er ruimte voor een extra oldtimer en mijn pa heeft wel zin in een eend, dus dit jaar zijn we flink rond gaan kijken en op zoek gegaan. En bij CitroMobiel hebben we het plan gevat er samen maar één te kopen, rijdend welteverstaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Na enig speuren een mooie rode uit '81 gevonden. APK laar nog even op zich wachten, maar er hoeft niet veel voor te gebeuren. Dit heeft het vuur wel weer doen ontbranden en ook aan de besteleend wordt nu flink gesleuteld, hij ligt al goeddeels uitelkaar.
Zo, voor nu wel even genoeg, ik zal binnenkort eens een item open over de restauratie.
Laatst gewijzigd door VincentK op wo 1 aug, 2018 18:56, 4 keer totaal gewijzigd.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Zo'n oude Engelse taxi leek me vroeger een ideale gezinsauto. Kinderen achterin en het glasschuifje er tussen dicht. Ze rijden makkelijk 1 miljoen km dus als je roest kan bijbenen dan heb je een auto voor een groot deel van je leven.
Maar ja dat heb je met een 2CV of Dyane ook!
Maar ja dat heb je met een 2CV of Dyane ook!
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Re:
Een eend die is samengesteld uit verschillende voertuigen. In mijn geval chassis, koets en motor van andere eend. VIN op chassis was weggeslepen en illegaal ingeslagen. Beetje zoals het monster van Frankenstein dus.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Re: Lang rondgekeken, eindelijk lid
frankensteineend = duidelijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Lang rondgekeken, eindelijk lid
Welkom we zijn benieuwd. Het belangrijkste is genieten en gewoon rijden Dat doe ik al ruim 21 jaar met de eend / dyane
met eendige groeten,