verklikker voor handrem

Plaats reactie
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

verklikker voor handrem

Bericht door RobM » vr 4 dec, 2015 21:08

Op verzoek van een verhuurder van eendjes eens gekeken of er een verklikker te maken is voor de handrem. Met een piepje.

Afbeelding
Microswitch, piepje, M3 boutjes, en een 6 mm asje.

Afbeelding
asje vastlassen op de zijkant van de handrembediening. Asje is heir nog wat te lang

Afbeelding
lipje van de switch iets bijbuigen en inkorten. Piepje gaat pas uit als de handrem helemaal er af is

Wel het verbreekkontakt van de switch gebruiken.
En nu nog op zoek naar een switch die de aansluitingen niet precies aan de verkeerde kant heeft. Dat buigen kan nooit goed zijn voor de levensduur van de kontakten.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 5 dec, 2015 10:01

Leuk gedaan en leuk projectje.... pieper lijkt mij iets overdreven (alhoewel bij huurders), wachtende op een knipje voor de ophaalbrug.... (ik vertaalde dit even naar een "Hollandse" situatie) voor zuid Limburgers wachten voor een verkeerslicht in het heuvelland) :D :D :D

Anyway.... een fel veklikkerlampje op je dashboard lijkt mij beter en net iets minder irritant

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 6 dec, 2015 09:13

Ja, ik denk dat die pieper wel gaat irriteren. Ik heb er al een weerstandje voor gezet om het geluid wat te dempen. Dan monteer ik hem ook nog op een rubbertje.

Ik zal het wel modulair maken: met wat stekker-contrastekker verbindingen. Kan ie er altijd nog een lampje van maken.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

handrem schakelaar

Bericht door DucKKnutsel » zo 6 dec, 2015 13:34

Dat moet ook irriteren dan blijven ze er tenminste van af en kan die gebruikt worden als het echt nodig is. :)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie