Ik zit met het volgende: als alles goed gaat moet er vanaf eind juni een klein baby-tje vervoerd kunnen worden in de eend.

Nu heb ik al eens gezocht op het forum wat de mogelijkheden zijn. Dit zijn eigenlijk alleen het zitje (in dit geval waarsch. maxi cosi) op de voorstoel plaatsen met gordel verlengers. Dit vind ik eigenlijk geen optie omdat michelle dan altijd op de achterbank moet zitten. En het lijkt me dat het zitje met de slapheid van een eenden bank, niet stevig vast zit. Zeker bij een zijdelingse aanrijding. Het stoeltje moet dus het liefste op de achterbank en nog liever midden op de achterbank. Nu is dit niet te doen met gordels. Dus blijven er 2 opties over: met spanbanden vast zetten of een isofix bevestiging (of nog een derde andere oplossing??).
Volgens mij is een isofix aansluiting niet echt moeilijk te maken (mag natuurlijk weer niet, maar wat mag nog wel in NL?) heeft iemand hier ervaring mee??? En/of heeft er iemand foto's/tips van een andere deugdelijke bevestiging van een maxicosi in een eend???
douwe
edit:
ik lees dit topic nu weer door omdat ik zelf op zoek ben naar info over het wel of niet verplicht hebben van een zitverhoger nu mn dochter 4 is en bijna niet meer in het zitje past.) en moest zelf ook hele lappen text doorwerken. ik zal in de komende tijd even proberen een samenvatting te maken en de belangrijkste tip in dit starttopic te verzamelen zodat het voor mensen makkelijker zoeken is.
bij deze alvast even een pdf met de regels omtrend kinderzitjes/gordels etc:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... ochure.pdf