Plankjes in je Eend

Alles in, over, rond en op de koets.
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Plankjes in je Eend

Bericht door Lelijke Eend » di 6 apr, 2004 21:52

Zijn er mensen die ervaring hebben met het slapen in de Eend? Ik dacht zelf dat het mogelijk moet zijn door de achterbank er uit te halen en de voorbank helemaal naar voren te schuiven en achterin een houten plaat te leggen waarop je een matras/luchtbed e.d. kan leggen.

Belangrijke info: Ik heb een Special uit '87 en ben zelf 1,85m lang.
Laatst gewijzigd door Lelijke Eend op ma 12 apr, 2004 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afblijven.

Boetjie
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 11:22

Bericht door Boetjie » di 6 apr, 2004 22:49

Precies zoals jij het zegt. Werkt perfect. Met een palmabakje hoeven de voorstoelen niet eens helemaal naar voren en als je met je kop in de palma gaat liggen kan je eerst nog naar de sterretjes kijken als je het kleppie open doet. Na kleppie dicht wel raampjes open laten i.v.m. condens vorming in je eend.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 6 apr, 2004 22:56

Ik heb helaas (nog) geen palmabak. Kan ik met mijn 1,85 meter recht liggen als ik de voorbank helemaal naar voren schuif ? Heb je btw zelf ervaring met deze constructie? Het probleem is n.l. dat er scharnieren in die plank moeten om hem te kunnen vervoeren en ik vraag me af waar die dan moeten en waar er steuntjes onder de plank moeten. Een paar foto's zouden geweldig zijn ... :wink:
Afblijven.

Boetjie
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 11:22

Bericht door Boetjie » di 6 apr, 2004 23:08

Plank? Je kan hele mooie constructies bedenken maar ik ben simpel. Stoelen naar voren. Tassen, kleding en evt. opgerolde dekens direct achter de voorstoelen om een enigzins vlakke vloer te krijgen. Matrasje eroverheen en onder een dik donzen dekbed is het goed pitten. O ja, 'k heb wel een plankie over m'n reservewiel. Ben zelf 1,80, m'n meissie 1,68 en we liggen met z'n 2tjes in ons 1tje.
Bij vorst bevriest trouwens de condens aan de binnenkant van je dakje. Als het zonnetje dan gaat schijnen krijg je koue druppels in je nek.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 6 apr, 2004 23:18

bij een club kan je evt ook de achterbank en passagiersstoel eruit halen.
linkerkant voor bagage en rechterkant om te slapen bijvoorbeeld.
zorg er dan wel voor dat je met je voet niet aan de handrem kan :)
1977 Mehari

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 6 apr, 2004 23:22

rocco schreef:bij een club kan je evt ook de achterbank en passagiersstoel eruit halen.
linkerkant voor bagage en rechterkant om te slapen bijvoorbeeld.
zorg er dan wel voor dat je met je voet niet aan de handrem kan :)
1e versnelling = handrem ;)

Ennuh, bij ALLE Eenden kan de achterbank er uit hoor :lol:
Afblijven.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 6 apr, 2004 23:31

ja,
maar bij een special vind ik het niet de moeite mn voorbank in twee te slijpen...
1977 Mehari

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 6 apr, 2004 23:44

rocco schreef:ja,
maar bij een special vind ik het niet de moeite mn voorbank in twee te slijpen...
Die voorbank blijft er gewoon aan 1 stuk in hoor :D
Afblijven.

2cvFred
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 9 apr, 2003 12:04
Locatie: Aalst - Belgie

Bericht door 2cvFred » wo 7 apr, 2004 17:11

Ik heb het ook al enkele keren gedaan(slapen in de geit dus). Bank helemaal naar voor, wat kledij om het vlak te maken en daar een matje over. Ligt Prima. Ik ben overigens ook ongeveer 1m85.
Mijn geit stond toen wel wat lager vanvoor als vanachter, waardoor ik 's nachts een paar keer wakker werd, helemaal opgerold onder mijn voorbank.

Vervelndste aan slapen in een geit is licht! Veel werk om alles te verduisteren, anders ben je wakker 6u.

Cheers,

Fred

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 12 apr, 2004 13:36

Ik wil ook een plank op mijn rewservewiel zodat alles mooi afgedekt is (voorheen lag er een kleed op). Moet die plank precies in het gat vallen of er helemaal overheen, tot aan de achterbank ?

En ja, ik heb de topictittel veranderd ;)
Afblijven.

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » ma 12 apr, 2004 15:39

Ik heb een plank gemaakt die precies in de reservewielbak valt. Zo kan ik de kofferbakruimte optimaal benutten. Verder heb ik, vanwege de rand van de wielbak, minder last van dat alles heen en weer gaat schuiven.
Ik heb de plaat eerst van karton gemaakt (beetje prutsen) en toen netjes van triplex.
C'est la crème de la crème...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 17 apr, 2004 23:02

Christian schreef:Ik heb een plank gemaakt die precies in de reservewielbak valt. Zo kan ik de kofferbakruimte optimaal benutten. Verder heb ik, vanwege de rand van de wielbak, minder last van dat alles heen en weer gaat schuiven.
Ik heb de plaat eerst van karton gemaakt (beetje prutsen) en toen netjes van triplex.
Ik heb jouw tip gejat en opgevolgd. Het enige verschil is dat mijn plank van multiplex (5 lagen ipv 3) is.

Ik heb nu ook 2 enorme planken achter de voorbank: een tweepersoons bed 8) Het is nog niet allemaal af, op de wielbak-plank moet en namelijk nog wat klemmen om de startslinger en de slinger van de krik (schaarkrikje, hoort niet bij de Eend) aan vast te klemmen. Ik denk wel dat ik morgen alles af heb. Ik zal dan ook eens foto's nemen.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 18 apr, 2004 11:20

Lelijke Eend schreef:Ik heb een plank gemaakt die precies in de reservewielbak valt. Zo kan ik de kofferbakruimte optimaal benutten. ... Ik denk wel dat ik morgen alles af heb. Ik zal dan ook eens foto's nemen.
Misschien kan je voor het algemeen nut de maten van de planken er bij geven?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 18 apr, 2004 23:34

Als ik het niet vergeet zal ik morgen de hele rattaplan eens opmeten en er een bouwtekening van maken in AutoCAD. Als iemand die tekeningen dan wil hosten, kunnen ze op het forum staan. Ik zet ze zowieso wel even om in JPG.
Afblijven.

roland
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 18:46
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door roland » ma 19 apr, 2004 08:46

hosten is geen probleem, ik heb op m'n homepage nog zo'n 50 mb vrij geloof ik.

maar heeft 2cv.nl zo weinig ruimte dan?

ik hoor het wel als het nodig is...
Wacht met spanning op zijn Acadyeenda! Met dank aan (de bescheiden) rocco (met kleine r) voor het verzinnen van de naam...

Plaats reactie