kleine metalen plaatjes bij de brilrubbers
kleine metalen plaatjes bij de brilrubbers
Testrun zeer goed maar met een mooie lekkage van de olie!
Achteraf blijkt dat ik de 2 metalen plaatjes die volgens mij bij de brilrubbers gemonteerd moeten wordenvergeten ben.
Wie weet waar deze plaatjes voor zijn en hoe ze gemonteerd moeten worden
groeten
Marc
Achteraf blijkt dat ik de 2 metalen plaatjes die volgens mij bij de brilrubbers gemonteerd moeten wordenvergeten ben.
Wie weet waar deze plaatjes voor zijn en hoe ze gemonteerd moeten worden
groeten
Marc
Toch nog een lekkage
De brilrubbers zitten volgens de afbeelding van de manual met het afgeplatte gedeelte naar boven.
Daaroverheen zitten de metalen plaatjes waar de veren tegen duwen.
Het plaatje waar ik het over heb staan op mijn digitale fotoalbum
onder het kopje hobby
http://marc-konings.magix.net/
Wie kan me helpen?
groeten
Marc
Daaroverheen zitten de metalen plaatjes waar de veren tegen duwen.
Het plaatje waar ik het over heb staan op mijn digitale fotoalbum
onder het kopje hobby
http://marc-konings.magix.net/
Wie kan me helpen?
groeten
Marc
Die dingen ken ik niet. Ze zijn me nog nooit opgevallen. Is t toevallig van een loodvrije kop (s6)? Daar zaten metalen plaatjes op, maar ik weet niet of dat deze zijn. Lijkt me niet dat dit de oorzaak kan zijn van t olie lekken.
Heb je de koppen wel goed gemonteerd? Niet de buisjes aan gort gedraaid tegen t carter aan? Dan gaat ie ook flink lekken namelijk. En ik kan t weten
Heb je de koppen wel goed gemonteerd? Niet de buisjes aan gort gedraaid tegen t carter aan? Dan gaat ie ook flink lekken namelijk. En ik kan t weten
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
buisjes ok
Indien je de aluminium buizen bedolt waar de brilrobbers op zitten gemonteerd en waar de stoterstang doorheen gaat dan is er geen probleem
groeten
Marc
groeten
Marc
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
JA! die plaatjes heb ik ook op de koppen van de charleston zitten! Net als die soort van schoteltjes die om je koppen en cilinders heen zitten! Mij is later verteld dat deze schotels ervoor zijn om te voorkomen dat er oliedampen in je kachel terecht komen, maar k vind ze onzin en ze bemoeilijken het sleutelen dus k heb ze eraf gelaten Dit plaatje ook. Hij lekt niet, dus daar kan het niet aan liggen
edit:Kan trouwens idd van een S6 [euro 95] kop zijn, want in de charleston zit een S6 blokje
edit:Kan trouwens idd van een S6 [euro 95] kop zijn, want in de charleston zit een S6 blokje
Laatst gewijzigd door thomaaas op vr 4 jan, 2008 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Er zijn verschillende types brilrubbers en daar bij passende schoteltjes.
Zo is er ook een type waarbij aan de binnenzijde een uitstekend deel zit.
Als het zo'n type is kan het zijn dat het uitstekende deel op de rand van het blok komt
en niet in het gat waardoor het niet goed afsluit.
Zo is er ook een type waarbij aan de binnenzijde een uitstekend deel zit.
Als het zo'n type is kan het zijn dat het uitstekende deel op de rand van het blok komt
en niet in het gat waardoor het niet goed afsluit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Toen ik met mijn brilrubbers bezig was heb ik deze vraag ook op het forum gepost. Er horen nog twee plaatjes bij. Zie link. Ze zitten tussen cilinder en cilinderkop in. Toen hebben we ook de discussie gehad om ze wel of niet terug te zetten.
Link
Link
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Opgelost
Hallo mannen,
Bedankt voor het meedenken het probleem zat echter ergens anders.
Aangezien er binnen korte tijd veel olieverlies was kwam een van mijn straatgenoten op het idee dat dit olie onder druk moest zijn.
Uiteindelijk bleek datr de schroefdraad van de olieringleiding bij de recher cilinder geheel naar de K was.
Coil erin en lekvrij
groeten
Marc
Bedankt voor het meedenken het probleem zat echter ergens anders.
Aangezien er binnen korte tijd veel olieverlies was kwam een van mijn straatgenoten op het idee dat dit olie onder druk moest zijn.
Uiteindelijk bleek datr de schroefdraad van de olieringleiding bij de recher cilinder geheel naar de K was.
Coil erin en lekvrij
groeten
Marc