enkel de remlichten en één koplamp

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » do 15 mei, 2008 22:42

Hoi,

'k heb met m'n multimeter alle contactjes van m'n ruitenwissermotor gecheckt maar die maakt dus nergens stroom...

Alle zekeringen zijn heel en de draadjes van de zekeringen passen bij mekaar... :? Hoe kan dit nu???

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » vr 16 mei, 2008 16:01

OK nu maakt ie wel stroom maar de zekering vliegt telkens kapot als'k de ruitenwisser aansluit...

Er loopt een massakabel naar de ruitenwissermotor, mag die motor misschien geen massa maken ( dus niet tegen de koets aan)??

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 16 mei, 2008 16:50

Jawel die mag wel massa maken, maar je hebt waarschijnlijk de massa's op het schutbord niet aangesloten, dat had ik ook. Ergens boven de bovenste kachelbuis komen een stel draadjes met een ringcontact uit, die moet je in je schutbord vastzetten, dan moet het goed komen ;)

edit en de massa van de voorpinkers kan het beste vast worden gemaakt aan de binnenkant van je spatborden, met n parkertje ofzo ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » vr 16 mei, 2008 17:27

Hoi,

Ok, die massadraadjes aan het schutbord zaten al vast...
'k heb 't probleem gevonden... de draadkleuren van de wissermotor kwamen niet overeen. Bij de draadjes die uit het dashbord komen was grijs de massa en zwart de +, bij de ruitenwissermotor was dit andersom :shock: soit, dat probleem is al opgelost...

Ok pinkers eens met parkertjes vastzetten (dank voor de tip), nu hopen dat dat spatbord genoeg massa geeft :roll: :lol: maar dan zullen die wel werken... ( het waarschuwingslampje brandt alleszinds al...

Nu volgend probleem... m'n linker koplamp werkt niet, m'n rechter werkt perfect...het massakabeltje van de linker geeft geen massa :? weet iemand waar dat kabeltje heen loopt?

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 16 mei, 2008 23:39

Jup naar die puntjes op je schutbord die dus kennelijk wél goedvast zitten ;)

Misschien een kabel stuk, of één oogje kwijtgeraakt ofzo. Maar nieuwe massa maken moet niet al te moeilijk zijn ;)

Trouwens, bij mij had ik die massa v/d koplampen op de koeltunnel aangesloten, voorkant dan, want die andere dingen zijn van plastic, en toen had ik eens een niewe oliekoeler gemonteerd, deden mijn lampen het niet... Wat bleek nou, maakte mn koeltunnel kontact via de oliekoeler, en de nieuwe oliekoeler raakte de koeltunnel niet meer :lol: :lol: :lol:
MyAmi Spring Break

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » zo 18 mei, 2008 16:19

Hoi,

h'm k dacht even om niet te veel aan m'n electrisch circuit te gaan veranderen, maar idd nieuwe massa maken is eigenlijk niet zo'n probleem... zou 'k dan niet best een nieuw kabeltje rond m'n kabelboom draaien naar het schutbord toe?

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 8 jun, 2008 15:53

Als je n niewe maakt, sluit m dan meteen aan op de min van je accu, weet je seker dattie goed zit ;)
MyAmi Spring Break

Plaats reactie