Eendengevoel

Alles over het heerlijke eendrijden.
patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Eendengevoel

Bericht door patje74 » za 7 aug, 2004 18:17

Rijd ik vandaag samen met mijn zoontje (3) nog even een stukje met de eend door de watersportplaats Grou, kom ik daar een appeltjesgroene eend tegen. Daarbij staan 6 mensen vrolijk en enthousiast te zwaaien! Super gewoon, om hun vrolijkheid te zien.
Even verder gereden, zie ik daar ook een witte 2cv staan, correctie, mijn zoontje zag hem staan….Tja, ook al eenden gek…..
We rijden een rondje langs de haven en gaan het dorp weer uit. Maar wanneer ik de rotonde nader komen er 2 eenden (die ik al gespot had) en een gele Acadiane de rotonde op rijden.
Even later rijden ze voor mij en staan voorgesorteerd om de snelweg op te gaan, wanneer ik ze passeer wordt er over en weer gezwaaid en getoeterd. En onze wegen scheiden zich weer.
Even later kijk ik in mijn spiegel en wat blijkt, ze hebben het stuur omgegooid en zijn achter ons aan gereden. Zo hebben we een behoorlijke tijd achter elkaar aangereden, ieder met een grote grijns op zijn / haar gezicht. Geen enkele passant kon het laten om te lachen bij het zien van deze bescheiden stoet, een enkeling zwaaide zelf.
Ik zat te genieten en mijn zoontje genoot er niet minder van!

Zonder het aan een niet-eendenliefhebber uit te kunnen leggen hadden we gewoonweg erg veel lol. Zonder dat je elkaar kent, en een kleine mogelijkheid elkaar ooit weer te zien (het waren Duitsers) is er dan toch een bepaald saamhorigheidsgevoel.

In de 5 jaren dat ik eend rij, heb ik erg veel leuke ritten gehad, ritten die in een andere auto gewoon maar ritten zouden zijn. Maar soms kan een klein ritje je een erg leuk gevoel geven, een gevoel waardoor je de komende uren nog een glimlach van op je smoel hebt staan.

Dat is het ware eendengevoel!

Groetjes, Patrick

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 8 aug, 2004 23:35

Daar wordt ik ook helemaal blij van! Hoop dat ik maandag met open dak tussen Zeist en Arnhem ook veel 2cv's tegen kom! Binnenwegen! :D :D :D
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 7 mei, 2003 20:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Truudsje » do 12 aug, 2004 14:04

Dit heb ik zelf inderdaad ook eens gehad ja. We reden terug naar Tilburg en vlak voor die stad voegde een exact dezelfde kleur eend in. Wij bleven erachter rijden en de bestuurster zat al te zwaaien via het dak (was open, was goei weer). Haar kindjes draaiden zich subiet om op de achterbank om flink te zwaaien en daar niet mee te stoppen. Wij zaten inderdaad ook met de welbekende eendengrijns en genotsgevoel achter het stuur. Twee afslagen verder ging zij eraf en wij gingen er even naast rijden.... nog even zwaaien en met een grote grijns vervolgde ieder zijn eigen weg.

Het is gewoon prachtig hoe eendenrijders op elkaar reageren. Bij mij gaat het zelfs zo ver dat ik op mijn fiets al zit te grijnzen en genieten als ik een eendenmotor voorbij hoor komen. Ik kan me dan meestal nog net beheersen om niet te gaan zwaaien .... anders krijg ik zo'n hemd met hele lange mouwen aan die ze op mijn rug vastbinden .....

Anyway, ik hoop dat ik ooit ook eens naar een van jullie hier kan zwaaien!
Of misschien heb ik dat al eens gedaan!

Greetz,
Truudsje

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » za 14 aug, 2004 08:39

Da is een Heel herkenbaar gevoel en volgens mij ook een van de grootste redene dat je eend blijft rijden!!

OOk leuk is ut contact met vrachtwagen chauffeurs, onderweg
naar frankrijk veel plezier van gehad! (tja een beedje de zelfde snelheid
en dan er achter plakken)
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » di 17 aug, 2004 14:53

Dat is idd de reden om eend te rijden
Mn eend ligt uit elkaar dus helaas geen zwaaiende mede eendrijders. Probeer t wel te doen als ik in mn c15 rij, maar dan wordt ik vaak aangekeken alsof ze water zien branden. Moet wel zeggen trouwens dat c15 rijders af en toe (heel soms dus) ook zwaaien. Kheb t nu iets van 3 keer meegemaakt. Blijkbaar beginnen dat ook aparte verschijningen te worden.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 17 aug, 2004 15:38

ik ben door een DS-rijder toegezwaaid....:mrgreen: ......
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 17 aug, 2004 16:13

Ben net terug van mijn 4500 km naar corsica en italie..tochje..... in heel duitsland 1 eendje gezien..een duitse rode eend... ik zwaaien en toeteren... geen reactie.. dus mijn duits gevoel zakte weer naar min punten...in corsica aangekomen overal eendjes en Mehari's en iedereen zwaaien.... Made My Day.... supervakantie .. de laatste week in italie.. zo'n beetje elke harley zwaaide ons toe...(zou wel een gelijkend gevoel van vrijheid hebben..)) erg leuk...tevens heeft me eendje hier haar naam gekregen..Oggi....
Wat brengt morgen.???

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 17 aug, 2004 21:15

Hoe komt je Eend precies aan die naam ? Wie heeft em bedacht ? En waarop is de naam geinspireerd ?
Afblijven.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » di 17 aug, 2004 22:22

@ Lelijke Eend

Ik neem aan dat de vraag naar mij gericht is....

Toen ik Charlotte kocht toen heette ze al zo, haar oude baasje heeft haar zo genoemd en dat is eigelijk gewoon zo gebleven. Bij ons is de vraag of we met Charlotte gaan of met de Seat heel normaal.
Haar naam staat ook met bescheiden sierletters op de achterklep, ik zal nog wel even een foto posten...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 aug, 2004 22:23

@Teun: Hoe kom jij aan de naam voor je eend?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 17 aug, 2004 22:32

patje74 schreef:@ Lelijke Eend

Ik neem aan dat de vraag naar mij gericht is....

Toen ik Charlotte kocht toen heette ze al zo, haar oude baasje heeft haar zo genoemd en dat is eigelijk gewoon zo gebleven. Bij ons is de vraag of we met Charlotte gaan of met de Seat heel normaal.
Haar naam staat ook met bescheiden sierletters op de achterklep, ik zal nog wel even een foto posten...
over charlotte gesproken.... Eend van mn pa heet ook zo (ook onder die naam "actief"). Denk omdat het een Charleston is, scheelt maar een paar letters...

Mijne heet sinds kort WAOBAY..... en dat staat dan voor Who's Afraid Of Black And Yellow. En dat komt weer van eea schilderij met drie kleuren!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 17 aug, 2004 23:55

patje74 schreef:@ Lelijke Eend

Ik neem aan dat de vraag naar mij gericht is....

Toen ik Charlotte kocht toen heette ze al zo, haar oude baasje heeft haar zo genoemd en dat is eigelijk gewoon zo gebleven. Bij ons is de vraag of we met Charlotte gaan of met de Seat heel normaal.
Haar naam staat ook met bescheiden sierletters op de achterklep, ik zal nog wel even een foto posten...
Het was naar Teun gericht, maar jouw verhaal is ook mooi !

Ik heb de naam overigens zien staan en is de text in je icoon ook niet van een foto van de achterklep genomen ? ;)

Ennuh, mijn Eend is naamloos.
Afblijven.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » wo 18 aug, 2004 00:05

Lelijke Eend schreef: is de text in je icoon ook niet van een foto van de achterklep genomen ? ;)
Nope, is alleen een soortgelijk lettertype. Op de klep staat het ook enigsinds in een boogje.

Groetjes, Patrick

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » wo 18 aug, 2004 08:22

Was al lang een naam aan het bedenken.. en toen kwam het italiaans woord Oggi uit een boekje ... vrij vertaald betekent het Vandaag.... met de achterliggende gedachte... vandaag leeft ze ... morgeh ..?????? ...niet dat ik er niet goed voor zorg hoor.. maar het klinkt wel lekker....je spreekt het wel op zen italiaans uit he..oooooochie...(zoiets..)
Wat brengt morgen.???

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 18 aug, 2004 23:50

patje74 schreef:
Lelijke Eend schreef: is de text in je icoon ook niet van een foto van de achterklep genomen ? ;)
Nope, is alleen een soortgelijk lettertype. Op de klep staat het ook enigsinds in een boogje.

Groetjes, Patrick
Dan ga ik daar de volgende keer beter op letten !
Teun schreef:Was al lang een naam aan het bedenken.. en toen kwam het italiaans woord Oggi uit een boekje ... vrij vertaald betekent het Vandaag.... met de achterliggende gedachte... vandaag leeft ze ... morgeh ..?????? ...niet dat ik er niet goed voor zorg hoor.. maar het klinkt wel lekker....je spreekt het wel op zen italiaans uit he..oooooochie...(zoiets..)
Ga je die naam er ook op schilderen/plakken ?
Afblijven.

Plaats reactie