papieren eendjes

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

papieren eendjes

Bericht door hobbes » vr 26 dec, 2008 11:12

Naast een omvangrijke verzameling metalen modelletjes, waaronder ook een aantal verbouwde eendjes, heb ik ook een paar papieren modellen.
Met de sinterklaas kreeg ik er weer een paar bij. Voordat ik ze in elkaar heb gezet heb ik ze ook ingescand!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu op papier ook een DS!
Afbeelding

hieronder een paar plaatjes van een de paar eendjes die in de vitrinekast staan. De rest staat in een soort apothekerskast achter een boekenkast opgeslagen. Net als de andere 2 grote minatuur verzamelingen (oostblok en het midden oosten)

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik mijn digicamera nog niet zolang heb ben ik nog steeds aan het uitproberen hoe ik al mijn kleine eendjes fatsoenlijk op foto krijg ( iemand tips? pb ze dan maar)
met eendige groeten,

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 26 dec, 2008 11:19

Een groothoeklens er op tapen of alle eendjes dichter bij elkaar zetten.. ;)
Als je met daglicht fotografeert, iig zonder flits, krijg je een mooier beeld, minder plat, meer kleur.

Meteen een vraag, die garage op de achtergrond heb ik vaker gezien, alleen is me nog steeds niet duidelijk waar die te vinden is. Vandaar dat ik zelf aan de slag ben gegaan met MDF.. ;)
Weet jij de site of een winkel waar die garage te krijgen (kopen) is?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 26 dec, 2008 11:42

De garage is een uitgave van citroexpert van tien jaar geleden. Gelimiteerd op 100 stuks.
Ik heb er onlangs één op marktplaats op de kop weten te tikken. Maar het is me niet duidelijk hoe ze in elkaar moeten. :?
Hobbes, als je toch aan het experimenteren bent kan je een paar extra foto's trekken van die garage's? Ik ben benieuwd. :D
Zelf spaar ik ook bouwplaten van eenden, maar zet ze niet in elkaar. Raar hè? Ik ben er niet zo goed in en vindt het jammer van de bouwplaat. Mijn vader is wel goed in bouwplaten maken... dus, ik vraag het hem wel eens.

En neuspeuter, ik kan wel een kopie maken op karton voor je. Alleen de ramen zijn op dikke folie, misschien kan dat wel via een kopie op een sheet. Als je interesse hebt laat het even weten, dan is het zo geregeld. :shock:

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 26 dec, 2008 11:55

Ik heb interesse.
Jij zorgt voor koffie, dan zorg ik voor Bossche bollen? Kom ik toch nog buurten vóór je verhuisd bent.. ;)

Over bouwplaten, ik heb de Fiat van Guust Flater ooit in karton gekocht, en een paar dagen later meteen maar een 2e pakket erbij gekocht die nu nog in de folie zit. Idd, zonde van de bouwplaat, dus dan maar 1 om te knippen en plakken, 1 voor de heb.. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 26 dec, 2008 11:58

OK, ik laat wel weten wanneer de kopie gedraaid is.
tweeceevees zijn leuk!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 26 dec, 2008 12:04

Nice!
En terug on-topic. :)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » vr 26 dec, 2008 12:08

Yep ik heb die garage bouwplaten al een paar jaar staan, het was een serie van 3 garage's en ik heb ze indertijd op Citromobile alle 3 gekocht.

Die grote heb ik enigzins aan de achterkant aangepast zodat ik er ook een paar modelletjes in kan zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik knutsel graag met dit soort dingen.
O voordat je een eend bouwplaat in elkaar zet, scan hem graag in! indien ik of een ander hem nog niet heeft kan hem dan zo uitprinten en ook maken, bedankt alvast
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » vr 26 dec, 2008 12:10

de ene achterkant kan ik er tussenuit schuiven en nadat de modelletjes er in staan de achterkant er weer tussen de extra randen zetten
met eendige groeten,

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 26 dec, 2008 12:13

Voor handige knutselaars met tijd over: in DIT topic staan ook nog wat papieren modellen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Deux_Chevauxtje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 18:44
Locatie: Echt

Bericht door Deux_Chevauxtje » vr 26 dec, 2008 12:30

Hoi Hobbes

Het mooiste resultaat krijg je als je de eendjes uit de vitrinekast haalt en in een kleine vouwstudio fotografeert (kun je zelf maken hoor)
http://www.cameranu.nl/artikel/6382/Kai ... _5888.html
Zowiezo niet flitsen. Aan de buitenkant van zo'n studiootje zet je voor mijn part bouwlampen. (of spotjes what ever) Moet je je camaera instellen op lamplicht.

Achtergronden kun je uitzoeken wat je maar wil

Het ziet er dus ongeveer zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Ook je fototoestel op een statief zetten en de automatische onspanner gebruiken. Dan krijg je nihil trillingen en dat komt je scherpte van de foto weer ten goede.

Het diafragma zou ik instellen op f4,5 als dat mogelijk is en laat de camera zelf de sluitertijd erbij zoeken.

Ik heb geen miniatuur eendje bij de hand op het ogenblik maar dit is het resultaat met een van de beeldjes van mijn dochter.
Afbeelding


Mocht je nog meer willen weten google dan eens onder produktfotografie.
Of stuur me maar een mailtje

http://www.digitalefotografietips.nl/fo ... otografie/



Groetjes Sylvia

Edit J.C. : linkjes klikbaar gemaakt
Groetjes Eendennest Echt

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 14 jul, 2009 22:09

voor alle knippers en plakkers

http://citroen2cv.fr/2cv_citroen/decoupage.htm
2cv6 azu-b 250

Plaats reactie