Opfrisbeurt 2cv van Tim

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 13 apr, 2009 20:55

Is die groene kleur Vert Jade?

Ziet er goed uit!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » ma 13 apr, 2009 21:26

Dat met die koplampen komt omdat er een geel kapje overheen zit. Vond gele mooier staan dan wit en heb toen die met zo'n kapje gekocht. Deze kapjes zijn waarschijnlijk ook wel los te krijgen.

En het is geen Vert Jade, we wilden gaan voor een lichtere variant van Vert Iris, het is uiteindelijk RAL 6019 geworden.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5834
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 14 apr, 2009 11:23

Hij is mooi geworden hoor Tim, persoonlijk zou ik voor witte knippers monteren, dat oranje is zo lelijk. Maar dat is persoonlijk he, voor de rest, mooie eend.

ps vraagje, krammetjes, heb je die nieuw gekocht en heb je een tang daarvoor?

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » do 16 apr, 2009 09:22

we hebben oude haakjes van stoelrubbers samengeknepen, zodat het leek op krammetjes :oops:

Nagekomen bericht:
Apk komt eraan! Hij gaat 4 mei voor een technische controle en Apk bij D&O in Almere. Helaas na Citromobile, maar de garage had meerdere klanten die vóór CM huin auto terug wilden hebben. Is begrijpelijk, en nu heb ik nog wat meer tijd om alles zeker weten goed te doen.
Had gisteren de hoogte afgesteld, en er is iets vreemds aan de hand: ookal zijn de lengtes van de trekstangen overal gelijk, de auto ligt lingsvoor iets hoger dan linksvoor. Nou geeft dit niet superveel aangezien ik er toch vaak alleen in rij maar ik vroeg me af of dit normaal is?

Nu ik toch aan het verlagen was heb ik Jacobus_XIII van zijn avo's afgeholpen. Ik wil m'n auto toch wel wat lager hebben en de schokbrekers (voor) zijn niet al te best meer, dus heb maar meteen mijn kans gegrepen (zou zonde zijn als ie voor apk nieuwe schokbrekers nodig heeft en er dan gewone onder zou zetten terwijl ik wel avo's wil hebben).

Voor de rest niet zo veel nieuws, behalve dat ik niet kan wachten tot de keuring!!

groeten
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » ma 4 mei, 2009 17:36

Wie het vervelende dingen topic las kon zien dat ik mijn papieren niet terug had voor de apk, maar ben toch naar de garage geweest vandaag (had namelijk ook een technische controle afgesproken). Leuk weer om even ermee te rijden, dat wel!
Gelukkig geen grote reparaties, maar toch wat dingetjes bij moeten kopen: ashoes, schokbrekers achter, ruitenwisserbladen, remblokjes en het testknopje voor het remvloeistofniveau werkt niet.

Dus dat stemt mij erg vrolijk! Ga dat deze week doen en zodra ik m'n papieren weer compleet heb terug voor de apk.
Zo heeft de rdw me wel wat betaalde manuren bespaard, nu kan ik het zelf doen en kost het niets!
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 4 mei, 2009 23:53

Op sommige oude papieren staat geen eens een kleur vermeldt. Dat had ik op de oude papieren van de donoreend. Daar stond geen kleur op vermeldt. Ik heb ergens nog de kopieen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » za 16 mei, 2009 11:19

Nee ik ga nu ook zonder kleurwijziging op het kenteken. Weet trouwens iemand of ik vóór de apk mijn auto moet ontschorsen of erna?
Ik ga deze week voor de apk (woensdag) en heb bijna alles dat nu op het voor-de-apk-to-do-lijstje stond gedaan (alleen nog een ashoes vervangen en wat vet in de fusees).
De andere zaken zijn al gedaan: van het testknopje remvloeistof was alleen het kabeltje van het stekkertje af, remblokken waren goed te doen, schokbrekers al helemaal, ruitenwissers.. nou ja je kent het wel.
Ben er nu wel bijna zeker van dat 'ie door de apk komt!
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 16 mei, 2009 12:26

Tim,Je kan hem het beste na de keuring ontschorsen,dus als hij goedgekeurd is.Houdt er erg in dat je alleen de kortste weg naar het adres
mag rijden en je moet dan ook de remblokken nog in laten slijten en dat
mag niet te warm worden

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » zo 17 mei, 2009 03:10

Ok, dus rustig aan op weg van de garage naar het postkantoor ;)
Goed om te weten, bedankt! (wat is eigenlijk het gevolg van remblokken slecht in laten slijten/deze te warm laten worden in het begin?)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » zo 17 mei, 2009 09:25

dat je NAAR het keuringsstation mag rijden is wettelijk geregeld mits je kunt aantonen dat je daar een afspraak hebt.
Vergeet vooral niet om je auto ook te verzekeren voor die dag..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 18 mei, 2009 07:01

Tim,als je nieuwe remblokken te snel in wil laten slijten komt er een erg
hard glazuurlaagje op het remblok en dat gaat een hoop herrie maken en
remt niet goed.Mocht dit gebeurd zijn kan je met grof schuurpapier het
laagje wegschuren en overnieuw pas remmen

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 18 mei, 2009 11:40

Eminence Grise schreef:dat je NAAR het keuringsstation mag rijden is wettelijk geregeld mits je kunt aantonen dat je daar een afspraak hebt.
en ik las op de site van de rdw dat je dit tegenwoordig aan moet vragen bij de rdw/belasting!!! even zoeken op de site van de rdw! stelletje regelneven
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » ma 18 mei, 2009 16:09

Ja die vrijstelling heb ik aangevraagd, maar dat was vrij apart want aan de telefoon zeiden ze bij d ebelasting dat ik het inderdaad aan moest vragen, maar in de brief waarin stond dat ik de vrijstelling had ik hert in het vervolg niet meer aan hoefde te vragen.. maargoed ik neem de hele bende mee en dan komt het vast goed!

@Gerard: bedankt voor de tip!
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 18 mei, 2009 16:36

over die remblokken in laten slijten: schrik niet als het in het begin lijkt of je auto heel slecht remt!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » wo 20 mei, 2009 17:49

Afbeelding
Hoppeta! Apk in de pocket!!! :D
ben erg blij weer in een auto te zitten en nog net je spatbord in je buitenspiegel te zien :lol:
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Plaats reactie