NOS op een eend?!?

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 6 sep, 2004 20:01

Tom Duckpower schreef:is het niet zo dat als je van brandstof "verwisseld" eerst naar de RDW moet??
moet je ook als je gas inbouwt..meen ik!

Als je nos in je eendje (of welk voertuig dan ook ) gaat inbouwen .. blijf je ver weg van alles wat maar lijkt op de rdw..
Het is namelijk nog steeds verboden in ons eendlandje... vraag maar aan harry poter..
Wat brengt morgen.???

flash
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 1 dec, 2004 21:48
Locatie: Dordrecht

Bericht door flash » wo 1 dec, 2004 23:16

Tom Duckpower schreef:is het niet zo dat als je van brandstof "verwisseld" eerst naar de RDW moet??
moet je ook als je gas inbouwt..meen ik!
lachgas (n20) zorgt er alleen voor dat je benzine mengt met de (pure) zuurstof (n20= 1 atoom zuurstof en 2 sikstof) dmv het stikstof wat grote temperatuur verandering geeft en kan je ongeveer 25a 35% vermogens winst opleveren natuurlijk krijgt je motoretje het hier een stuk zwaarder mee en lijkt t mij dus verstandig om versterkte pistons, beter sluitende dichtingen, betere lagers, enz erin te plaatsen :!:

denk niet dat ze het bij de RDW respecteren dus waarom problemen zoeken :)

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 2 dec, 2004 09:09

Als je lachgas in een eend wil gaan doen,zou ik liever eerst een 3Xgelagerde Visa motor
er in hangen.Misschien wil je dan niet eens lachgas meer.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 2 dec, 2004 14:55

Je mag je motor met 40% opvoeren als ik het goed begrepen heb, dus de RDW zal niet moeilijk doen.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 2 dec, 2004 16:30

Het gaat mij niet over wat je van de RDW mag.Waarom denk jij dat Citroën in de 602cc
2 krukaslagers heeft en in de 652cc 3 krukaslagers.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 2 dec, 2004 17:09

Omdat dat ervoor zorgt dat de hele motor niet in de soep loopt.

Ik bestrijd ook niet dat dat beter is hoor Gerard, ik zeg alleen wat de regels zijn die de RDW volgt.
Afblijven.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » do 2 dec, 2004 18:54

Volgens mij gaat het niet om het vermogen wat de RDW betrefd als wel een andere brandstof gebruiken :?:
2cv az 1968

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 dec, 2004 19:50

Nee, want dan zou je er ook een ander blok in kunnen hangen, zolang het maar een benzineblok is in dit geval dan.

Maar misschien staat er iets over op www.rdw.nl :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten