mijn 2cv

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

mijn 2cv

Bericht door 2cv1988 » za 10 okt, 2009 21:05

hey allemaal, ik zou eens willen weten hoe mijn eend het doet tegenover de andere eenden.. daarom geef ik jullie een kleine samenvatting van mijn 2cv6 van '88.

-eerst, het starten.. (koud) ze start 2 sec en begint te pruttelen, ik moet pompen als een gek om ze in gang te houden, na ongeveer 5 sec loopt ze vlot.
- het gebruik van de choke.. ik moet zeker 10-15 min mijn choke laten opstaan, daarna is het zelfs toch ook maar op het randje van blijven draaien of stilvallen zonder choke, daarom moet ik zo af en toe eens een stootje gas geven als ik stil sta.
-het warm starten.. ik moet zeker een halve minuut starten en dan weer pompen als een gek om ze in gang te houden, choke wordt geapprecierd door de motor :?:
-de eerste versnelling.. ik trek de pook in zen 1, ik hoor een zacht kraak geluid.
-het rijden in eerste versnelling.. eerst schokt ze als een gek (tot ongeveer 10 kp/h)


ik denk dat ik nu zowat alle (vreemde) eigenschappen aan mijn eend heb opgenoemd.. zouden jullie mij kunnen zeggen of dit normaal is of niet?

toch bedankt!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 10 okt, 2009 21:19

dat is allemaal niet normaal.

het niet stationair willen lopen heb ik ook sinds de laatste apk keuring, de co2 schroef moet ik nog terugdraaien naar de oude stand, maar dan moet ik 'm eerst vinden :wink: .

kraken hoort niet, schokken ook niet.

ik denk dat je carburateur eens grondig nagekeken moet worden. en je versnellingsbak.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » za 10 okt, 2009 21:27

okee! bedankt ik zal ze eens binnendoen!

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 11 okt, 2009 11:45

kraken bij het in zijn 1 zetten komt bij zoveel eenden voor. De 1 is niet gesynchoniseerd. De mijne deed dat ook en de remedie was simpel gewoon eerst even in zijn 2 zetten en dan schakel je daarna kraakvrij in zijn 1 :wink:

De rest klopt allemaal niet idd. Alleen heb ik altijd begrepen dat pompen tijdens starten nooit goed is.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 11 okt, 2009 12:57

klinkt een beetje alsof je ten eerste de co schroef goed moet afstellen en dan bedoel goed qua lekker rijden en niet qua co waarden. maar dat heeft voor zover ik weet eigenlijk alleen effect op het stationaire / weinig toeren gebied. mocht dit niet helemaal lekker lopen dan een iets grotere primaire sproeier. ik heb eens de carb gewisseld en daar zat een kleinere sproeier in en dat reed net zo.

dat kraken, check de vrije slag van het koppelingspedaal. als je niet weet hoe dit moet en ben je beginend sleutelaar kan ik je het eendologie boek van het eendeei erg aanraden!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » zo 11 okt, 2009 17:50

En wanneer is je versnellingsbakolie voor het laatst ververst? Toen ik de mijne had ververst was het gkraak zo goed als weg en schakelt het een stuk soepeler!
Eend voor allen, allen voor eend..

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » ma 12 okt, 2009 08:53

Willem2 schreef:En wanneer is je versnellingsbakolie voor het laatst ververst? Toen ik de mijne had ververst was het gkraak zo goed als weg en schakelt het een stuk soepeler!
euhm, ik geloof 2 jaar geleden, toen de restauratie klaar was..

Edit J.C : qoute even werkend gemaakt

Gebruikersavatar
Bluespirit
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
Locatie: Brielle

Bericht door Bluespirit » ma 12 okt, 2009 12:02

-het rijden in eerste versnelling.. eerst schokt ze als een gek (tot ongeveer 10 kp/h)

Dat had ik ook. maar sinds ik mijn koppeling heb vervangen trekt hij weer heel soepel op.
Heb je wel electronische onsteking (123) :?:
Bij mij ging hij daar wel beter van starten en lopen.

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » wo 14 okt, 2009 20:19

Bluespirit schreef:-het rijden in eerste versnelling.. eerst schokt ze als een gek (tot ongeveer 10 kp/h)

Dat had ik ook. maar sinds ik mijn koppeling heb vervangen trekt hij weer heel soepel op.
Heb je wel electronische onsteking (123) :?:
Bij mij ging hij daar wel beter van starten en lopen.
nee, 123 heb ik niet, nog steeds de originele ontsteking :)
maar zou je me wat informatie over de 123ontsteking willen geven (hoe het werkt, kostprijs, voor- en nadelen,...)
bedankt!

Edit J.C. : guote even werkend gemaakt

neend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 13:24
Locatie: Gelderland

Bericht door neend » wo 14 okt, 2009 21:44

het hele verhaal over 123 plakken hier is wat veel....

ga naar www.2cv.nl

ga naar "alledag"

kies nu "publicaties"

Zie daar een verhaal over 123 deel 1 en deel 2

Plaats reactie