massakabel in de fik

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 18 nov, 2009 21:44

ik heb zelf dus, op geen een van mn auto's zo'n extra (dunne) massa draad gehad. ik heb me altijd afgevraagd hoe je nu een echt goeie massa creeert door alleen een massakabel naar de versnellingsbak. dan moet de massa via de aandrijfassen, fusee etc naar chassis en koets lopen toch? lijkt mij idd geen slechte om ook een goede kabel naar de koets te hebben.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 18 nov, 2009 21:57

dyane_maniac schreef:ik heb zelf dus, op geen een van mn auto's zo'n extra (dunne) massa draad gehad. ik heb me altijd afgevraagd hoe je nu een echt goeie massa creeert door alleen een massakabel naar de versnellingsbak. dan moet de massa via de aandrijfassen, fusee etc naar chassis en koets lopen toch? lijkt mij idd geen slechte om ook een goede kabel naar de koets te hebben.
Ik heb er ook over zitten denken, een ander kanaal is via de gaspedaalophanging -> gaspedaal -> gaskabel -> carburatorasje -> carburator -> spruitstuk -> blok -> versnellingsbak :-)
1977 Mehari

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 18 nov, 2009 23:14

haha goeie idd
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » do 19 nov, 2009 07:38

Via de remleidingen kom je er ook nog op een 2pk met schijfremmen maar geen een van deze verbindingen zijn optimaal te noemen.

Een simpel kabeltje van 10 cm met goede connectoren (bij voorkeur gesoldeerd naar mijn mening) kan veel mysterieuze problemen voorkomen.

Ik kan mij echter wel voorstellen dat deze kabel gemakkelijk sneuvelt doordat de volledige massakabel hier al eens gemakkelijk aan hangt te bengelen wanneer de batterij is losgekoppeld.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 19 nov, 2009 08:54

Ik heb in de eend een massakabel van de bak naar de koets,
en een massakabel van het blok naar de lampsteun.
Zat er dacht ik ook origineel op.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 19 nov, 2009 09:18

Joos schreef:Ik heb er ook over zitten denken, een ander kanaal is via de gaspedaalophanging -> gaspedaal -> gaskabel -> carburatorasje -> carburator -> spruitstuk -> blok -> versnellingsbak :-)
Je bent vergeten dat het pennetje waarmee de gaskabel op de carburateur vast zit door een nylon busje gaat :wink:

En ja de 2cv's hebben door de jaren heen altijd een massa kabeltje gehad naar de carroserie vanaf de bak/olievulpijp/spanningsregelaar of de accupool.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie