massakabel in de fik
-
- Heavy user
ik heb zelf dus, op geen een van mn auto's zo'n extra (dunne) massa draad gehad. ik heb me altijd afgevraagd hoe je nu een echt goeie massa creeert door alleen een massakabel naar de versnellingsbak. dan moet de massa via de aandrijfassen, fusee etc naar chassis en koets lopen toch? lijkt mij idd geen slechte om ook een goede kabel naar de koets te hebben.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb er ook over zitten denken, een ander kanaal is via de gaspedaalophanging -> gaspedaal -> gaskabel -> carburatorasje -> carburator -> spruitstuk -> blok -> versnellingsbakdyane_maniac schreef:ik heb zelf dus, op geen een van mn auto's zo'n extra (dunne) massa draad gehad. ik heb me altijd afgevraagd hoe je nu een echt goeie massa creeert door alleen een massakabel naar de versnellingsbak. dan moet de massa via de aandrijfassen, fusee etc naar chassis en koets lopen toch? lijkt mij idd geen slechte om ook een goede kabel naar de koets te hebben.
1977 Mehari
-
- Heavy user
Via de remleidingen kom je er ook nog op een 2pk met schijfremmen maar geen een van deze verbindingen zijn optimaal te noemen.
Een simpel kabeltje van 10 cm met goede connectoren (bij voorkeur gesoldeerd naar mijn mening) kan veel mysterieuze problemen voorkomen.
Ik kan mij echter wel voorstellen dat deze kabel gemakkelijk sneuvelt doordat de volledige massakabel hier al eens gemakkelijk aan hangt te bengelen wanneer de batterij is losgekoppeld.
Een simpel kabeltje van 10 cm met goede connectoren (bij voorkeur gesoldeerd naar mijn mening) kan veel mysterieuze problemen voorkomen.
Ik kan mij echter wel voorstellen dat deze kabel gemakkelijk sneuvelt doordat de volledige massakabel hier al eens gemakkelijk aan hangt te bengelen wanneer de batterij is losgekoppeld.
- André Post
- Heavy user
Je bent vergeten dat het pennetje waarmee de gaskabel op de carburateur vast zit door een nylon busje gaatJoos schreef:Ik heb er ook over zitten denken, een ander kanaal is via de gaspedaalophanging -> gaspedaal -> gaskabel -> carburatorasje -> carburator -> spruitstuk -> blok -> versnellingsbak
En ja de 2cv's hebben door de jaren heen altijd een massa kabeltje gehad naar de carroserie vanaf de bak/olievulpijp/spanningsregelaar of de accupool.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950