Wat een verschil!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Wat een verschil!!

Bericht door CitRoel » ma 20 sep, 2010 15:10

Ik heb inmiddels in verschillende eenden gereden, meestal "gewone" 6jes net als mijne die rijden redelijk vergelijkbaar. Laatst heb ik een 18peekaatje met centrifugaal koppeling mogen besturen, rijd apart weinig vermogen maar toch kom je aardig op gang. Sinds zaterdag loopt de Azam6 (na 35 jaar) en hebben we 'r technisch in orde gemaakt. Zondag even illegaal wat rondgereden... Wat een super anders eendje! Heerlijk hoe ie reageerd op het gaspedaal en hoe rustig het motortje is. En STIL! Maargoed, van de winter de laatste hand en dan aankomend voorjaar APK en daarna gaan we er lekker mee toeren.
Ik zal even een filmpje op Youtube zetten...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 20 sep, 2010 15:22

Kijk je uit dat ie niet te stil is... kleppen stellen met WARME motor op 0.20mm!
En genieten maar :D
------------------------------
Traction 11 BL 1950

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 20 sep, 2010 17:50

Heerlijk zo'n laagtoerig motorje :)
Geen isolatie onder de motorkap e.d. en een stuk stiller als de moderne motoren.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 20 sep, 2010 18:09

Het motortje is niet te stil, de uitlaat is ook nog niet helemaal dicht. In de auto is het een oase rust, overal isolatie zelfs op de 3 hoekjes!
Ik ga de klepjes warm stellen, dat hadden we nog niet gedaan.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 20 sep, 2010 18:44

Het 18 pk geluid is inderdaad heel anders dan dat van een 2cv6. De 2cv6 is veel meer 'opgevoerd' en hoogtoeriger. Dat verschil hoor je, 18pk is prachtig :) En 2cv6 ook :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 20 sep, 2010 20:41

Het 18pktje klinkt mooi maar ik had het over de motor van de azam6 zeg maar de ami6 motor, die is rustig!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 20 sep, 2010 20:45

Hier trouwens de link naar het Youtube filmpje.

Na 35 jaar komt de azam6 op eigen kracht vooruit.
Link

De blauwe 18pk waar ie langs rijd is van Marctv die hier ook op het forum rond zweeft af en toe.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 20 sep, 2010 21:12

ja die oude lopen heel mooi, mijn 18 pk draaide ook soms zo mooi stationair dat je dacht dat ie afgeslagen was ;-)
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 20 sep, 2010 21:16

En dat aan springen... nijeu nijeu... tup tup tup tup Fantastisch!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie