sleurhut bouwt een 1/24 eend, fotoshootje met de mobylette

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » ma 4 okt, 2010 23:05

http://www.heider-modelle.de/heider_pre ... ept_10.pdf

en pagina 59 onder de p van phebus

succes
2cv6 azu-b 250

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » ma 4 okt, 2010 23:21

zo he, das ook niet goedkoop, wat zit er ongeveer in? alleen de opbouw en de deurtjes of ook een PE setje voor extra detail? (PE is photo etched, dunne platen messing waarin onderdelen geëtst worden). Ik hoop dat hij ook voor heller te gebruiken is, alles is pas te maken maar het zou mooi zijn als hij redelijk past, ik heb zeer slechte ervaringen met een kever waar eerst een halve tube plamuur op moest voordat alle kieren gevult waren....

Het roldakje is inmiddels af, morgen eens kijken of ik de schuur warm genoeg kan krijgen en de luchtvochtigheid goed zodat ik de koets kan spuiten. dan zal het zeer snel gaan en kan het echte plakwerk beginnen.

mvg

jvb

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » ma 4 okt, 2010 23:32

alles staat bij mij nog ingepakt dus kan ik helaas niet kijken. maar volgens mij niet. het is wel een mooi gemaakte kit. de andere vraag zit ook in verhuis dozen. maar zo nadenkend is de heller of airfix iets kleiner, maar de tamiya is mooier gemaakt, ach duur ze zijn nergens meer te krijgen, en ik heb echt stad en land afgezocht maar nergens kunnen vinden, en toen hij nog wel regulier te krijgen was , was ie net zo duur, en mijn devies is liever iets te duur dan niet in huis . maar je hebt gelijk met plastic en veel geduld kun je er zelf een bouwen zag vandaag nog twee scratch bouwers op het net
2cv6 azu-b 250

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » ma 4 okt, 2010 23:49

Ja ik heb er ook 1 gezien, een duitser, zag er heel goed uit, helaas is die er halverwege mee gestopt, zou wel een mooie bron van info zijn geweest anders.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 6 okt, 2010 21:07

Helaas, geen spuitwerkzaamheden op het moment, de kachel kreeg de schuur niet warm genoeg en de lucht niet droog genoeg, dit luistert nogal nauw soms ivm dof uitslaan van de lak, bij mijn golf 1 GTI pirelli is de lak ook dof uitgeslagen, gelukkig viel het al bij de eerste laag op en kon ik dus nog even snel alles opnieuw schuren, schuur warmer maken en de cabine zelf iets opwarmen. later ging het prima.

Ma was toch in de bieb dus heeft het boek 'leven met een eend' meegenomen, nog niet aan begonnen maar lijkt me leuk meer over de achtergrond van de eend te leren. ook leuk voor reverentie

qua aanpassingen heb ik net even een raam in 2 gesneden, zo'n klapraampje in open stand lijkt me mooier als een dichte.

mvg

sleurhut

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » vr 8 okt, 2010 18:58

En de eerste van de 4 tot 5 kleurlaagjes zit erop, en lekker strak ook 8) .

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 8 okt, 2010 19:29

is beter dan een originele eend dan ;-)
diverse Citroens, wat anders.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » vr 8 okt, 2010 20:33

hoeveel laagjes had een 1/1 eendje dan? ik heb een druipertje in de lak zitten bij de motorruimte, niet zo heel erg, er komt toch nog wat vervuiling. zo schoon blijft dat toch niet met dat luchtgekoelde blok en de carb motor.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 8 okt, 2010 20:43

volgens mij maar 2 ;-) Grondverf en lak. Alleen de charleston had daar nog blanke lak over geloof ik.
diverse Citroens, wat anders.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 8 okt, 2010 22:36

sleurhut schreef:hoeveel laagjes had een 1/1 eendje dan? ik heb een druipertje in de lak zitten bij de motorruimte, niet zo heel erg, er komt toch nog wat vervuiling. zo schoon blijft dat toch niet met dat luchtgekoelde blok en de carb motor.
daar ligt het probleem niet zo eigenlijk......

Maar veel eenden hebben geen carterplaat onder het blok, en als er dan wat vette damp neerslaat, en je rijdt ook maar door een beetje modderig plasje, dan is droogt dat weer en is het allemaal bijna permanent vies daar....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » za 9 okt, 2010 00:27

hehe daarom roesten eenden dus zo snel, 2 laagjes verf wat ze beschermt... Deze eend krijgt alleen geen blankelak, ik dacht dat ik nog een bus had staan maar die is blijkbaar op, de modelbouwwinkel heeft ze ook niet meer en via internet bestellen ga ik niet doen voor 1 busje. Dit kan ik veel sneller oplossen: gewoon het matte polijsten met wat schuurpads :P , stopt die ook nooit meer met glimmen en met wat modelswax word die ook nog stof afstotent, scheelt weer afgeknapte spiegeltjes en antennes als ma de kamer schoon komt maken :P .

Eigenlijk hoort een diorama wel een beetje bij deze eend, geen hele grote, gewoon een ondergrondje waar die op kan staan, mischien een paar wijnranken met een weggetje? beetje in de franse sfeer houden... er komt vast wel wat leuks uit.

morgen post ik wel ff wat foto's, de heleboel staat nu lekker uit te dampen in het drooghokje.

mvg

sleurhut

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » zo 10 okt, 2010 19:43

gelukkig er was nog blankelak :P .

Hier een foto van het stuur en van de bank, 1 stoel moet nog geverfd worden.


Afbeelding

Afbeelding

(de bank is eerst egaal grijs gemaakt, toen de naden opgehaald en het zitvlak een lichte drybrush lichtgrijs gegeven, zo lijkt het alsof hij iets afgesleten is.

Afbeelding
het stuur met de stang

Afbeelding
dashboard (nog lang niet af)

tot de volgende update!

sleurhut

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 10 okt, 2010 20:07

Mooooi!

Dioramaidee:
Houdt het dicht bij huis.
Maak een Hollands sfeerplaatje. Eend langs de stoep. SToep van gewone 30x30 cm betontegels. Stoepband, Straat van klinkers 20x10 cm. Wat olievlekken onder de wagen, onkruid en een weggewaaide krant in de goot. Put in de stoeprand.

Wat denk je ervan. Zoals duizenden eenden al 50 jaar worden beleefd iin Nederland.
tweeceevees zijn leuk!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » zo 10 okt, 2010 22:00

vanavond ff lekker zitten prutsen, we hebben nu een contactsleuteltje met citroen sleutelhanger, het sleuteltje is iets van 1.2 mm doorsnee, de ring waar de sleutelhanger mee aan de sleutel zit 1 en het hangertje zelf 1.5 bij 1.5. met 2 mini chevrons erop die aardig op schaal zijn :P . verschrikkelijk werk maar wel een leuk detail:

Afbeelding

Afbeelding

:P klein he, kreeg hem geneens normaal op de foto.

sleurhut

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 10 okt, 2010 22:13

Over detaillering gesproken.. ik doe het je niet na, petje af!

ben erg benieuwd naar het eind resultaat!!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie