motorrevisie acadiane

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 19 jul, 2010 23:42

bliksem dat is echt goed balen man!!!

Hoe issie in elkaar gedraaid dan? zit ie vast?

echt zwaar balen man!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 20 jul, 2010 00:59

Het zit je wel mee!!!

Ik hoop voor je dat het de krukas is die de geest heeft gegeven, want dan zijn de zuigers clinders vermoedelijk nog goed. Mijn donorblokje was zo en de zuiger cilinderset draaien nu vrolijk in het nieuwe blok.

Suc6.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 21 jul, 2010 22:23

Vanavond even een uurtje aan het sleutelen geweest; er is duidelijk veel te weinig olie rondgepomt, waarom weet ik nog niet.
De motor draait zwaar, en tegen de normale richting in loopt hij op een gegeven moment vast.
De olie is erg grijzig en er zat ook een grijze drab aan de aftapplug, ik vermoed van de zuigerveren, maar ik heb de bougie's verwijderd en er komen geen onheilspellende geluiden uit de bougiegaten, dus hopelijk zijn de cilinders en zuigers nog te hergebruiken, dan wel met nieuwe zuigerveren.
Waar ik wel bezorgd om ben, zijn de koppen, alle kleppen bewegen, maar 3 van de 4 hebben geen klepspeling meer.
Ik kan na demontage wel controleren of ze nog goed afsluiten, maar kan er nog meer aan de hand zijn en hoe kan ik dat controleren?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 21 jul, 2010 22:31

heb je het blok gesplits gehad? Misschien dat carterhelften niet goed aansluiten waardoor de oliepomp niet voldoende druk op kan bouwen. Dan heb je wel een rondpompen van olie maar zonder druk en dan begeeft op den duur alles.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 25 jul, 2010 22:25

Zo, de aca rijdt weer, ik had nog een 635 blokje staan waarvan ik de koppen al eens had laten reviseren, deze voorzien van aca spruitstuk en beplating, ook de vulpijp en de brandstofpomp overgezet, dit omdat deze mooier en nieuwer waren.
Ook moest het vliegwiel worden overgezet omdat er nog een dikke op zat.
Het blokje loopt mooi en presteert goed, wel lagen er vanavond nog een paar druppen olie onder, maar dat zie ik eerst nog maar even aan.

ik heb voorlopig nog geen zin en tijd om het oude blok te demonteren, maar als ik dat gedaan heb en er is een oorzaak van het oliegebrek, dan meld ik het hier wel!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4997
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 26 jul, 2010 09:32

te veel vloeibare pakking tussen de carterhelften kan de oliekanalen of de pomp verstoppen.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 20 mar, 2011 17:33

Gister in Gemert een (volgens Tijs Kolen) goede gebruikte krukas gekocht, ooit zal de originele acadiane motor weer opgebouwd worden.......
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie