Goede reisverhalen (Boek)

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Goede reisverhalen (Boek)

Bericht door Punky » wo 23 jun, 2004 23:25

We gaan weer bijna op vakantie en nu wil het feit dat ik alleen in de vakantie boeken lees. Nu heb ik Peking eend en Een vreemde eend in Afrika gelezen en moet ik zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van dit soort boeken.

Weet iemand nog meer van zulke boeken uit dit genre die de moeite waard zijn om te lezen? Mag ook met een auto zijn van een ander merk. Maar dan wel oud en praktisch. Denk aan Trabant, Mini, Kever, Vw Busjes en die Renaultjes.

Wie weet iets en zet mij weer aan het lezen deze zomer.
(Als je het ISBN nummer weet AUB vermelden, dat besteld wat makkelijk :wink: )

P.S.: Ik ken de verhalen die op deze site staan.
Laatst gewijzigd door Punky op vr 26 nov, 2004 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » vr 25 jun, 2004 00:03

De jongens van BUMP zijn geïnspireerd door een oud boek over een race van Peking naar Parijs. Heb je dat al gelezen? De naam staat ergens op hun site.
C'est la crème de la crème...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 25 jun, 2004 00:10

Dat boek heeft ie al gelezen want dat boek heet 'Peking Eend' ;)

En ik ben ook wel nieuwschierig naar dit soort reisboeken.
Afblijven.

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » vr 25 jun, 2004 02:27

Dat hij Peking Eend heeft gelezen heeft hij zelf net gezegd. Daar hebben de jongens van BUMP hun reis ook niet op gebaseerd. Het gaat om het boek: "Van Peking naar Parijs" van Luigi Barzini. Ik heb het volgende even van hun site geplukt:

Begin 1907 plaatste de franse krant ´Le Matin´ de volgende oproep in de krant: “Is er iemand bereid deze zomer per auto van peking naar parijs te rijden ?”

Het is de jounalist Luigi Barzini die in opdracht van de Italiaanse krant ´Corriere della Siera` deze gebeurtenis moet verslaan. Hij kan meerijden met de prins Scipione Borghese en diens chauffeur Ettore in zijn Italia. Vijf auto’s vertrekken op 10 juni 1907 voor hun reis van Peking via Mongolie en Moskou naar Parijs. Het verhaal van Barzini wordt als boek uitgegeven (ook in het Nederlands)
C'est la crème de la crème...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 25 jun, 2004 13:33

Christian schreef:Dat hij Peking Eend heeft gelezen heeft hij zelf net gezegd. Daar hebben de jongens van BUMP hun reis ook niet op gebaseerd. Het gaat om het boek: "Van Peking naar Parijs" van Luigi Barzini. Ik heb het volgende even van hun site geplukt:

Begin 1907 plaatste de franse krant ´Le Matin´ de volgende oproep in de krant: “Is er iemand bereid deze zomer per auto van peking naar parijs te rijden ?”

Het is de jounalist Luigi Barzini die in opdracht van de Italiaanse krant ´Corriere della Siera` deze gebeurtenis moet verslaan. Hij kan meerijden met de prins Scipione Borghese en diens chauffeur Ettore in zijn Italia. Vijf auto’s vertrekken op 10 juni 1907 voor hun reis van Peking via Mongolie en Moskou naar Parijs. Het verhaal van Barzini wordt als boek uitgegeven (ook in het Nederlands)
Ow, dan heb ik iets verkeerd begrepen. Sorry !
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 25 jun, 2004 13:47

Op zoek geweest naar dat boek. Het is trouwens:

Van Peking naar Parijs van Luigi Barzini.

Deze is helaas niet meer te bestellen volgens de boekhandel. :cry:

Verder ben ik nog bezig in een ander reisboek met 2 2cv's. Dit was ik vergeten te vermelden.
Het is het boek:

Over de Himalaya van Nina Rasmussen.
ISBN 9069744406


Ik ben er nu al een half jaar mee bezig en dat zegt niet veel goeds. Het ligt nu al weer maanden halverwegen op een plankje thuis.
Even wat (kritiek) over het boek:
Het gaat over 4 ex-hippies die met 2 eendjes de Himalaya willen overstekken. In vergelijking met de andere 2 (Afrika en Pekingeend) schrik je al bij de voorbereidingen, zoveel luxe nemen ze mee wat hun belangrijk vinden. Verder heeft er maar eentje een beetje verstand van eenden. Echte aanpassingen zijn er aan de eenden niet gedaan, komen zo van de weg, nog met het oude chassis wat ze hebben laten oplappen. Onderweg gaan er allerlei zaken kapot waarbij ik mijn vraagtekens heb. Een voorbeeldje is de verdelerkap. Waar de Hell zit dat ding op een eend??? :shock: Verder praten ze veel over beugeltjes en dat soort zkane waardoor je toch erg lang moet nadenken wat er nu echt kapot is.
Waar mijn broek ook van afzakt is het integreren van de 4. Ze rennen meteen de eerste de beste winkel in om de plaatselijke kleding te kopen en proberen meteen hun wagen in de stijl van de wagens in dat land te krijgen. Iets wat bij mij overkomt als een geforceerde intergratie, het lijkt zelfs opdringerig. Maar ja dat is mijn mening.

Ik ben bang dat de boeken die ik zoek nog geschreven moeten worden. Ik denk dan aan; Klimmen met een eend en natuurlijk BUMP. :wink:

Op BOL.com heb ik ook niet veel kunnen vinden met auto's en reizen.
Alleen dan deze:

De groote Zijderoute van M. Helsen
ISBN 9020951025


Maar dat is met een motor door China en ik zoek toch echt iets met een 2cv, mini, trabie, VW of iets dergelijks. als het maar 4 weilen heeft ipv 2.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 25 jun, 2004 13:50

Dat met die hippies lijkt me wel lachen. Lekker het boek uitpluizen in de vakantie en proberen te verzinnen wat er nou echt mankeert enzo :lol:
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 25 jun, 2004 16:40

Je tenen zullen regelmatig gaan krullen, dus je bent gewaarschuwd!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 25 jun, 2004 17:21

Dan kan ik dus na dat boek even naar mijn Eend wandelen en zien dat mijn Eend er beter voor staat en gelukkig zijn :D
Afblijven.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 25 jun, 2004 19:16

ik heb dat hippie boek pas ook gelezen en het is inderdaad niet zo spannend en leuk geschreven als het peking en Afrika verhaal, maar toch best leuk om van iemand te lenen.

Vandaag weer mail gehad vanuit Peking inc foto's, dus check dat uit !!

Marcel

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 25 jun, 2004 20:44

Nog een heel leuk boek:

Deux Chevaux Driven van Phil Otley

http://www.citroenz.nl/book-2cv.htm

Marcel

2cvFred
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 9 apr, 2003 12:04
Locatie: Aalst - Belgie

Bericht door 2cvFred » ma 28 jun, 2004 10:37

De groote Zijderoute van M. Helsen
ISBN 9020951025


Maar dat is met een motor door China en ik zoek toch echt iets met een 2cv, mini, trabie, VW of iets dergelijks. als het maar 4 weilen heeft ipv 2.[/quote]

Heb ik gelezen, is best de moeite! Het is wel wat anders dan de eendenboeken, waar vooral de eend en het reizen van belang zijn, Helsen wijd veel meer uit over de cultuur van de landen waar hij passeert(ook interessant!). Het blijft echter een tof reisboek met alle traditionele ingedienten: tehcnische problemen, douane-perikelen, etc...

Lezen die hap!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 28 jun, 2004 23:31

Bedankt voor de tip. Ik had dat boek nog ff laten liggen, omdat ik er zo mijn twijfels over had. Maar als ik dit zo hoor dan gaat ie in de boekenkast! :wink:

Maar eerst dat andere boek eens lezen die de mannen van BUMP ook hebben gelezen. Heb hem via een of andere boekenzaak in Enschede kunnen aankomen, die had er nog eentje liggen. :lol: Ik zal hem volgende week wel binnen hebben denk ik.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 20 jul, 2004 22:26

Er is weer een BUMP update, vanuit Moskou....

Dus sjek that out !

ONDERWEG --> BUMP2004

Marcel

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 6 mar, 2005 17:32

Nog een heel leuk boek:

Deux Chevaux Driven van Phil Otley

http://www.citroenz.nl/book-2cv.htm

Marcel
... Wat is daar het ISBN van? Ik kan hem wel bestellen via 't internet maar ik doe dat toch liever bij de boekhandel!

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Plaats reactie