bwm duck

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 7 jan, 2014 00:00

[quote="azuiper"]wat te denken van : aangepaste schokbrekers (olie in de demper vervangen door versnellingsbakolie - zie topics op diverse fora) of speciale schokbrekers als bijvoorbeeld EVO's scheelt ook aanzienlijk in het weggedrag.

Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...

Wat voor versnellingsbak olie gooit hij er in godsnaam in dat een eendenbak dit vermogen kan handelen?

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 7 jan, 2014 10:18

ik moest even spitten in wat oude correspondentie, maar ik heb het gevonden ; Pete gebruikt " Red Line fully synthetic super leight weight shock proof oil - looks like custard but works betterthan anything I 've ever tried " aldus Pete.
link : http://www.demon-tweeks.co.uk/performan ... 5-gear-oil

Op internet las ik dat hij weliswaar een long-ratio 2cv bak gebruikt in zijn test auto die je op meerdere You-Tube filmpjes kan zien, maar hij heeft voor klanten ook meerdere bmw-Ducks met 4 en 5 bak gebouwd.
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 7 jan, 2014 11:30

Hmmm misschien toch eens op zoek naar zo'n flesje red line.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 7 jan, 2014 11:47

ander filmpje van Pete met zijn "test-mule " 2cv ....
link : http://www.autoevolution.com/news/bmw-m ... 61610.html
BARE METAL CAR

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 7 jan, 2014 12:04

Pete heeft 2 BMW-Ducks gebouwd voor de speelfilm RED 2 met een spannende achtervolgings scnene in Parijs ....
link : http://www.youtube.com/watch?v=XEMTNLe7 ... e=youtu.be
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 7 jan, 2014 20:20

Ja leuk, die eerste kon ik al. Die tweede is ook erg leuk. Wel een beetje zonde van de eend. Ik kan trouwens over die red line olie niet vinden of die ook een gl-4 olie is. Of heeft sparrow ook zijn bak aangepast voor deze olie? Red line mtl is namelijk zeer geschikt voor de eend, heeft de lightweight schockproof dezelfde specificaties, maar beter? Ik kan namelijk niet al te duur aan deze olie komen.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 7 jan, 2014 20:30

over eenden bakken gesproken ook de africar houten 4 en 6 wielige terrein voertuigen gebouwd door een Engelsman. Ook het exemplaar dat geladen een 2,5 ton woog liep gewoon met een standaard eendbak zelfs in extreem terrein. Gewoon een goed ontwerp, de hele eend trouwens :D Vele onderdelen werden over bemeten om de betrouwbaarheid te vergroten.
Laatst gewijzigd door AZL57 op di 7 jan, 2014 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 7 jan, 2014 20:32

jongens weer ff verder met mijn bmw duck

Afbeelding

chassis is gelast!!!


Afbeelding

is misschien wat moeilijk te zien maar hier zijn de draagarm verstevigingen

draagarmen
voor as
bak steun
anti knik (lange)


Afbeelding

Afbeelding

na het chassis weer netjes in de anti steenslag te hebbenn gespoten, de koets er weer op gezet en de boel naar binnen gerold

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 7 jan, 2014 20:33

geven je GS velgen voren geen stuurprobleem?
diverse Citroens, wat anders.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 7 jan, 2014 21:21

ja wel iets dit moet ik nog even uitzoeken. iemand tips?

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 7 jan, 2014 22:26

Ik had er voor een paar dikke ringen die normaal bij de gordels zitten tussen gedaan. Passen precies. Soort van spoorverbreders. Zelf originele 2cv velgen gebruikt dus geen ervaring met rijden
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » di 7 jan, 2014 23:31

kan je niet een ring uit een originele velg flexen/laten draaien heb je iets meer draagvlak als een paar bussen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 jan, 2014 10:01

zat zelf te denken een paar adaptor schijven te laten draaien, ook voor achter want ami achter as is smaller banden komen nu tegen koets!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 jan, 2014 11:04

Afbeelding

nog wat foto's van hoe het chassis er bij stond

Afbeelding

Afbeelding

best goed staat nog van binnen!!!

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » wo 8 jan, 2014 11:33

hoi Ramon,
Kan je die adaptorschijven niet goedkoper water / laser snijden uit massieve plaat ?? dat kan tot 20-30 mm dikte. Desgewenst kan ik dat wel voor je regelen.
BARE METAL CAR

Plaats reactie