Hans B schreef:Mooi dat het identiteitsonderzoek goed afgelopen is!
Leuke wagen trouwens!
Toch lijkt het mij dat er iets niet klopt. Een eend met productiedatum september 1976 (dus model 1977) heeft af fabriek toch schokbrekers voor en niet de oude vooras met frotteurs en batteurs? De motor hoort er 100 procent zeker niet in. Een gele 2cv spécial heeft altijd een 2cv4 motor.
Wat opvalt is dat de motorruimte en de rest van het chassis trouwens nog opvallend geel zijn, is de eend ooit overgespoten?
Dank u!
Zoals ik al eerder schreef, zijn de gele modellen vanaf januari 1977 geleverd met een
6-motor. Dat wil trouwens niet zeggen dat deze motor (stammend uit dezelfde periode,
nl. 1970-1978) origineel is. Sterker nog: dit is niet de originele motor, omdat de
motorcode die op de bouwjaarverklaring van Citroën Frankrijk staat een andere is dan
die van het huidige AK2-blokje met enkeltrapscarburateur. Dus wellicht heeft een eerste
eigenaar na een of twee jaar de motor laten vervangen door de sterkere variant. Ik weet
het niet.
Wat de vooras betreft, ja hij heeft voor geen schokbrekers maar frotteurs/batteurs. Dat
is tot en met 1975 zo gebouwd en geleverd. Mijn zdz is van september 1976. Hoe dat zit?
Weet iemand dat?
http://2cv-legende.com/mecanique-genera ... nsions-2cv
Mij viel ook op dat het voorste stuk van het chassis erg jaune cédrat is. Op de bodemplaat
van het chassis zie je een gele spuitrand. Maar vooraan lijkt alles geel te zijn. Hij lijkt me
niet overgespoten. Op de foto zie je een aantal koetsen voorgemonteerd op chassis met
exact dezelfde spuitranden die mijn zdz ook heeft. Vreemd natuurlijk, omdat de gespoten
carrosserie pas later in het productieproces op het rollende chassis met motor werd gemonteerd.
bron:
http://artois2cvclub.free.fr/fabrication2cv.html
Groet van
Jesper