Begonnen met het onderstel van het project....
Dan begin je met de vooras.
Nu heeft de naaf nogal wat speling, betekent dat dat het lager niet meer goed is??
Of moet de naaf er misschien verder opgetikt worden, hij leek goed te zitten maar gezien het lastige klusje lager vervangen vraag ik me af of het inderdaad wel nodig is.
Aan 1 kant is de naaf eraf, lostikken ging vrij eenvoudig.
Is dus al eens los geweest denk ik dan heel positief??
Het is een overgenomen gestrand project van een onbekende, misschien heeft die de boel nog niet goed inelkaar gezet zit ik te bedenken??
Wanneer is het lager dus echt aan vervanging toe ??
Nu is het een los chassis en kan het dus eenvoudig aangepakt worden dacht ik zo...en meteen goed is ook wel lekker.
Gr, Luc
Naaf speling ?? Lagers ??
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Naaf speling ?? Lagers ??
Duck your life
-
- Gebruiker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 31 okt, 2013 21:57
- Locatie: Zeewolde
Als de aandrijfassen er nog uit zijn is het inderdaad vaak zo dat er speling op zit. Dit wordt verholpen door de aandrijfassen vast te draaien. Alleen de lagers vervangen als ze bij het rond draaien geluid maken en niet soepel aanvoelen.
Begonnen, en al een eind op weg, van het bouwen van een Burton.
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Kijk, dat scheelt een hoop, de aandrijfassen zitten er inderdaad nog niet op...
Kan het kwaad dat de naaf er al even afgehaald is, en / of kan ik die op dezelfde manier weer voorzichtig erin tikken??
Wil de andere kant eigenlijk ook nog even eraf halen, om er een knapper uiterlijk aan te geven....!
Thanks, Luc
Kan het kwaad dat de naaf er al even afgehaald is, en / of kan ik die op dezelfde manier weer voorzichtig erin tikken??
Wil de andere kant eigenlijk ook nog even eraf halen, om er een knapper uiterlijk aan te geven....!
Thanks, Luc
Duck your life
Ik zou niet teveel kracht op de lagers uitoefenen met het eruit slaan van de naaf, anders bestaat de kans dat het lager alsnog beschadigd.Je kunt de naaf voor het monteren een nachtje in de koelkast leggen waardoor deze een fractie krimpt en het er in tikken gemakkelijker zal gaan.Mochten de lagers toch vervangen moeten worden dan is daar speciaal gereedschap voor nodig.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto