Diepte achterste oliekeering
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Diepte achterste oliekeering
Hallo iedereen,
Dit topic is al eens eerder voorbij gekomen maar ik kom er niet uit.
Ik heb lekkage bij mijn achterste oliekeerring. Nu heb ik hier een nieuwe voor echter krijg ik deze niet diep genoeg? Verschillende manieren geprobeerd, maar volgens mij zou hij dieper moeten.
Ik heb het ook al geprobeerd met een PVC buis met de juiste diamete rom op deze manier de ring verder te tikken. Kan iemand mij vertellen hoe diep hij nou eigenlijk zou moeten zitten?
Dit topic is al eens eerder voorbij gekomen maar ik kom er niet uit.
Ik heb lekkage bij mijn achterste oliekeerring. Nu heb ik hier een nieuwe voor echter krijg ik deze niet diep genoeg? Verschillende manieren geprobeerd, maar volgens mij zou hij dieper moeten.
Ik heb het ook al geprobeerd met een PVC buis met de juiste diamete rom op deze manier de ring verder te tikken. Kan iemand mij vertellen hoe diep hij nou eigenlijk zou moeten zitten?
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
Ik heb het idee, dat hij buitenom wel goed zit, maar aan de binnenzijde( aszijde) iets te veel naar buiten komt. Dit zou met rustig tikken op te lossen moeten zijn. Tenzij de keerring niet goed past.
Dit gezegd hebbende : Ik heb de voorste oliekeerring van mijn motor ( 30.42. vervangen door 30.42.6 omdat ik die van 8 niet voldoende diep in het blok kreeg en hij bleef lekken.
30.42.8 is echter de standaard maat voor de voorste oliekeering .
Dus als je deze ring( ik neem aan dat dat de voorgeschreven maat is ) niet voldoende diep erin krijgt , zou ik toch eens kijken of een andere maat beter past .
Dit gezegd hebbende : Ik heb de voorste oliekeerring van mijn motor ( 30.42. vervangen door 30.42.6 omdat ik die van 8 niet voldoende diep in het blok kreeg en hij bleef lekken.
30.42.8 is echter de standaard maat voor de voorste oliekeering .
Dus als je deze ring( ik neem aan dat dat de voorgeschreven maat is ) niet voldoende diep erin krijgt , zou ik toch eens kijken of een andere maat beter past .
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Hai Geert,Geert schreef:Ik heb het idee, dat hij buitenom wel goed zit, maar aan de binnenzijde( aszijde) iets te veel naar buiten komt. Dit zou met rustig tikken op te lossen moeten zijn. Tenzij de keerring niet goed past.
Dit gezegd hebbende : Ik heb de voorste oliekeerring van mijn motor ( 30.42. vervangen door 30.42.6 omdat ik die van 8 niet voldoende diep in het blok kreeg en hij bleef lekken.
30.42.8 is echter de standaard maat voor de voorste oliekeering .
Dus als je deze ring( ik neem aan dat dat de voorgeschreven maat is ) niet voldoende diep erin krijgt , zou ik toch eens kijken of een andere maat beter past .
Dank voor je reactie. Er zijn dus verschillende types? Ik ga e.e.a. even nazoeken. Nu kwam er een straal olie uit waar je eng van wordt...
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Hij floept er niet zomaar uit hoor Tenzei je de verkeerde keerringen hebt.
Heb je zo'n mooi pakking pakketje gekocht? daar zitten automatisch de goede bij.
je kunt ze ook los kopen.
[nietbedoeldalsreclame]
http://www.2cv-shop.nl/index.php/krukas ... r-2cv.html
[/nietbedoeldalsreclame]
Heb je zo'n mooi pakking pakketje gekocht? daar zitten automatisch de goede bij.
je kunt ze ook los kopen.
[nietbedoeldalsreclame]
http://www.2cv-shop.nl/index.php/krukas ... r-2cv.html
[/nietbedoeldalsreclame]
Hilke heeft gelijk, daarom lijkt de aszijde van de keerring te ver uit te steken, maar idd is de buitenkant wat te ver er in gezet. Nu ik de foto's van Hilke zie zie ik het ook.
Maar die ring 56x69x10 is goed voor de achterste keerring, dat is standaard.
Gewoon zoals Hilke al zei, nieuwe ring kopen en niet te ver erin zetten dan moet het oke zijn.
Maar die ring 56x69x10 is goed voor de achterste keerring, dat is standaard.
Gewoon zoals Hilke al zei, nieuwe ring kopen en niet te ver erin zetten dan moet het oke zijn.
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Thnx Hilke en Geert! Hier kan ik wat mee!Hilke schreef:Hij floept er niet zomaar uit hoor Tenzei je de verkeerde keerringen hebt.
Heb je zo'n mooi pakking pakketje gekocht? daar zitten automatisch de goede bij.
je kunt ze ook los kopen.
[nietbedoeldalsreclame]
http://www.2cv-shop.nl/index.php/krukas ... r-2cv.html
[/nietbedoeldalsreclame]
Was een pakkingpakketje van de oranje vrienden uit Zutphen.
Morgen weer es verder kijken en evt ff naar eindhoven of erp rijden voor een nieuwe. (ben in Sint-oedenrode)
Jullie voor eeuwig dankbaar!
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Je leert ervan.. Wat mij het meeste intrigeerde ( wat een woord ) was hoe simpel alles is en hoe alles is opgelost door Citroen.2cvzeeland schreef:Tsja,voor alles een eerste keer he? Haha... Eerste keer dat ik een blok dr uit sleutel...
Ik heb nu een paar blokken onder handen gehad , maar het blijft leuk .
Succes !
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Leuk? Haha, rijden is leuk ja haha, sleutelen een noodzakelijk kwaad.Geert schreef:Je leert ervan.. Wat mij het meeste intrigeerde ( wat een woord ) was hoe simpel alles is en hoe alles is opgelost door Citroen.2cvzeeland schreef:Tsja,voor alles een eerste keer he? Haha... Eerste keer dat ik een blok dr uit sleutel...
Ik heb nu een paar blokken onder handen gehad , maar het blijft leuk .
Succes !
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003