Diepte achterste oliekeering

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Diepte achterste oliekeering

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 16:52

Hallo iedereen,


Dit topic is al eens eerder voorbij gekomen maar ik kom er niet uit.


Ik heb lekkage bij mijn achterste oliekeerring. Nu heb ik hier een nieuwe voor echter krijg ik deze niet diep genoeg? Verschillende manieren geprobeerd, maar volgens mij zou hij dieper moeten.

Ik heb het ook al geprobeerd met een PVC buis met de juiste diamete rom op deze manier de ring verder te tikken. Kan iemand mij vertellen hoe diep hij nou eigenlijk zou moeten zitten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 12 aug, 2014 17:15

Ik heb het idee, dat hij buitenom wel goed zit, maar aan de binnenzijde( aszijde) iets te veel naar buiten komt. Dit zou met rustig tikken op te lossen moeten zijn. Tenzij de keerring niet goed past.

Dit gezegd hebbende : Ik heb de voorste oliekeerring van mijn motor ( 30.42.8) vervangen door 30.42.6 omdat ik die van 8 niet voldoende diep in het blok kreeg en hij bleef lekken.
30.42.8 is echter de standaard maat voor de voorste oliekeering .
Dus als je deze ring( ik neem aan dat dat de voorgeschreven maat is ) niet voldoende diep erin krijgt , zou ik toch eens kijken of een andere maat beter past .

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 17:34

Geert schreef:Ik heb het idee, dat hij buitenom wel goed zit, maar aan de binnenzijde( aszijde) iets te veel naar buiten komt. Dit zou met rustig tikken op te lossen moeten zijn. Tenzij de keerring niet goed past.

Dit gezegd hebbende : Ik heb de voorste oliekeerring van mijn motor ( 30.42.8) vervangen door 30.42.6 omdat ik die van 8 niet voldoende diep in het blok kreeg en hij bleef lekken.
30.42.8 is echter de standaard maat voor de voorste oliekeering .
Dus als je deze ring( ik neem aan dat dat de voorgeschreven maat is ) niet voldoende diep erin krijgt , zou ik toch eens kijken of een andere maat beter past .
Hai Geert,

Dank voor je reactie. Er zijn dus verschillende types? Ik ga e.e.a. even nazoeken. Nu kwam er een straal olie uit waar je eng van wordt...
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 17:35

De binnenste rand zit trouwens wel netjes voorbij de binnenste metalen bus...
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 17:37

Keerring achter is nu 56X69X10
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » di 12 aug, 2014 17:45

Aan de fotos te zien heb je de keerring veel te diep getikt.
Hij moet even diep liggen als t carter. niet dieper.
Hj mag dus niet uitsteken, maar ook niet dieper liggen.

zo:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 17:49

Hilke schreef:Aan de fotos te zien heb je de keerring veel te diep getikt.
Hij moet even diep liggen als t carter. niet dieper.
Hj mag dus niet uitsteken, maar ook niet dieper liggen.

zo:
Afbeelding
Afbeelding
Ow, dat kan dus ook haha... Die ring blijft genoeg knellen dus wanneer deze zomaar handvast zit? Ik had juist het idee dat hij er dan werd uitgeblazen...
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » di 12 aug, 2014 18:05

Hij floept er niet zomaar uit hoor :) Tenzei je de verkeerde keerringen hebt.

Heb je zo'n mooi pakking pakketje gekocht? daar zitten automatisch de goede bij.
Afbeelding

je kunt ze ook los kopen.
[nietbedoeldalsreclame]
http://www.2cv-shop.nl/index.php/krukas ... r-2cv.html
[/nietbedoeldalsreclame]

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » di 12 aug, 2014 18:11

De metalen keerring die in de rubber zit is van binnen nu hoogst waarschijnlijk beschadigd door het te ver erin tikken. Daardoor kan deze ook gaan lekken.

Dattem dus:
Afbeelding

Ik zou adviseren om een nieuwe te kopen.

56X69X10 is goed :)

ohhhh.. kmoet mn nagellak bijwerken zie ik nu :shock:

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 12 aug, 2014 18:17

Hilke heeft gelijk, daarom lijkt de aszijde van de keerring te ver uit te steken, maar idd is de buitenkant wat te ver er in gezet. Nu ik de foto's van Hilke zie zie ik het ook.
Maar die ring 56x69x10 is goed voor de achterste keerring, dat is standaard.
Gewoon zoals Hilke al zei, nieuwe ring kopen en niet te ver erin zetten dan moet het oke zijn.

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 18:23

Hilke schreef:Hij floept er niet zomaar uit hoor :) Tenzei je de verkeerde keerringen hebt.

Heb je zo'n mooi pakking pakketje gekocht? daar zitten automatisch de goede bij.
Afbeelding

je kunt ze ook los kopen.
[nietbedoeldalsreclame]
http://www.2cv-shop.nl/index.php/krukas ... r-2cv.html
[/nietbedoeldalsreclame]
Thnx Hilke en Geert! Hier kan ik wat mee!

Was een pakkingpakketje van de oranje vrienden uit Zutphen.

Morgen weer es verder kijken en evt ff naar eindhoven of erp rijden voor een nieuwe. (ben in Sint-oedenrode)

Jullie voor eeuwig dankbaar!
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 18:24

Tsja,voor alles een eerste keer he? Haha... Eerste keer dat ik een blok dr uit sleutel...
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » di 12 aug, 2014 18:29

Joww geen dank :)

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 12 aug, 2014 20:01

2cvzeeland schreef:Tsja,voor alles een eerste keer he? Haha... Eerste keer dat ik een blok dr uit sleutel...
Je leert ervan.. Wat mij het meeste intrigeerde ( wat een woord :oops: ) was hoe simpel alles is en hoe alles is opgelost door Citroen.
Ik heb nu een paar blokken onder handen gehad , maar het blijft leuk .
Succes !

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » di 12 aug, 2014 22:10

Geert schreef:
2cvzeeland schreef:Tsja,voor alles een eerste keer he? Haha... Eerste keer dat ik een blok dr uit sleutel...
Je leert ervan.. Wat mij het meeste intrigeerde ( wat een woord :oops: ) was hoe simpel alles is en hoe alles is opgelost door Citroen.
Ik heb nu een paar blokken onder handen gehad , maar het blijft leuk .
Succes !
Leuk? Haha, rijden is leuk ja haha, sleutelen een noodzakelijk kwaad.
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Plaats reactie