snel visablok

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 28 apr, 2015 22:22

rusty schreef:Thnx Voor de complimenten!
Gelaserde beugel gaat niet werken, ik heb de originele carb niet meer en dat deel van t spruitstuk ook niet!
Greetzzzz
ow ja ff vergete!!

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 29 apr, 2015 09:04

Ziet er erg stoer uit. Vraag me wel af of de benzine daar niet te warm word. Nu zal dat tijdens het rijden wel mee vallen. Maar als je een poosje stil hebt gestaan heb je wel 2 vlotter kamers vol benzine die lekker warm worden op die plek.
Misschien een idee om je uitlaat buis daar in te pakken met die speciale isolatie. P. Sparrow doet dat ook met zijn bmw blokjes in de eend.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » wo 29 apr, 2015 09:54

Pete Sparrow en andere bmw-blok gebruikers hebben brandstof-injectie - anders gezegd : geen carburateurs die gevoelig zijn voor vapour-lock verschijnselen.
Kan je het voordeel van geisoleerde inlaatbuizen bij brandstof-injectie nog nader toelichten ?
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 29 apr, 2015 11:40

Hij doet dat om de uitlaat buis juist om de warmte er in te houden wat dan schijn baar meer vermogen oplevert.

Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee, adapter plaat word wel spoedig besteld :)
Ik weet uit mijn auto cross tijd dat op warme dagen kokende benzine vaak een probleem is vandaar mijn vraag.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 29 apr, 2015 17:48

Bij Pete Sparow loopt de uitlaat naar onderen langs het motorblok en onder de cilinders door, zonder isolatie wordt de boel nog eens extra opgewarmt (motorblok en cilinders) vooral als je stilstaat, dus daarom die isolatie om de uitlaat om de hitte in de uitlaat te houden en niet naar de cilinders te sturen...

n.b. voor de niet natuurkundigen onder ons.. (warme lucht stijgt omhoog... juist ja naar de cilinders toe)...

Daarom laat ik bij mijn BMW eend de uitlaat naar boven lopen , ik kan hoogstens schroeiplekken in mijn motorkap krijgen :D :D

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 30 apr, 2015 08:26

de carburateurs zitten niet zo dicht bij de uitlaat hoor, en de buitenkant van de warmtewisselaars wordt nou ook weer niet zo heet dat je kans hebt op vapour lock (denk ik), anders moet ik lekker door blijven rijden zodat de rijwind voldoende koeling bied ;)

gisteravond de luchtfilterdoos afgelast en filter gemaakt. ook aan t nadenken hoe ik op een goede manier de turbotube aan kan sluiten (lees: netjes afgewerkt en makkelijk demontabel en niet in de weg van koplampbeugel etc etc)

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 19 mei, 2015 08:14

rusty
Nou de afgelopen weekenden weer wat aan t blok kunnen doen, eindelijk het luchtfilter af met carterontluchting en olieretourpijpjes, was heel veel meet en denkwerk. o.a. oliepijlstok verplaatst, en 3 x het buizensysteem veranderd omdat ik niet tevreden was met de oplossingen tot dan toe. nu ben ik het blok weer uit elkaar aan t halen om deze vanaf 0 weer op te kunnen bouwen. De cilinders en zuigers die van t blok af kwamen zagen er overigens zeer goed uit, dus dat stemt me hoopvol voor de rest van het blok!

pics:

filter en turbotube:

Afbeelding

Afbeelding

carterontluchting:

Afbeelding

gevuld met originele 'staalwol' uit t originele visafilter en daarna eronder gelast.

Afbeelding

olieretourpijpjes V3.0 & verplaatste vulpijp

Afbeelding

greetzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 15 jun, 2015 08:21

Zo, weer t een en ander kunnen doen!

Krukas blijkt gewoon goed te zijn, verschillende bronnen geraadpleegd, en zit binnen de toleranties (ik heb de beste genomen van de twee omdat daarvan de conus voor de ventilator ook veel beter was)

plak plak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot zover was ik zaterdag, maar s'nachts in bed plotseling bedacht ik me er zit geen keerring tussen de kop en de cilinder!!!
GRRRR dus zondag koppen er weer af, en idd ik heb een tussenmodel type cilinders met nieuw type koppen en daar zit allebei geen ruimte voor een keerring in.... en cilinders zijn nieuw en perfect, dus die wil ik gebruiken en koppen zijn net gereviseerd... dus na overleg met mijn vader besloten een groef voor de keerring in de nieuwe cilinders te maken!

en ja ik weet dat je de cilinder beter anders in kan spannen, maar ik heb eerst een prop van kunststof gedraaid die er strak in past zodat die echt strak zit!

we wilden t eerst in de draaibank doen, maar de groef zit niet in t center van de cilinder...

NOS cilinder, oude '630' cilinder en 644 cilinder (met groef)

Afbeelding

kop met en zonder groef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door de tegenslag wat achter op schema, maar gelukkig verder bijna alle plaatwerkdelen van de motor gestraald (tot 21.00 u bezig geweest)

inmiddels ben ik weer op t zelfde punt, motor zit weer in elkaar!

papa is zo aardig om dat verder af te maken vandaag en in de epoxyprimer te zetten (en met een beetje mazzel zijn ze hoogglans zwart a.s. weekend ;) )

greetzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 23 jun, 2015 08:05

ben best tevreden met t resultaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 23 jun, 2015 16:45

Zooo hee dat ziet er netjes uit.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » di 23 jun, 2015 17:59

Mooi!! :shock:
onder druk wordt alles vloeibaar

Plaats reactie