Gestrand.....geen benzinetoevoer

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Gestrand.....geen benzinetoevoer

Bericht door bebe » za 22 aug, 2015 10:38

Afgelopen donderdag met dakje open onderweg naar Noord Holland om rond te toeren en te overnachten in een hotelletje.
Vanuit Oss over de Veluwe naar Lelystad, om daarna via de dijk over te steken naar Enkhuizen.

Afijn, we stopten bij een natuurpark in Lelystad om een kopje koffie te drinken, en ik gaf de Eend nog een schouderklopje op zijn motorkap, omdat ie zo lekker reed.

Toen we onze weg wilden vervolgen, gaf de Eend er al na 300 meter de brui aan, inhouden, liep alleen nog stationair, en sloeg vervolgens af.
Slangetje bij carburateur losgehaald, starten, geen benzine.... Vreemd, want de tank zat nog meer dan halfvol.
Geblazen op de tankopening, gezogen aan het slangetje bij de carburateur, niks meer.

ANWB gebeld, was er gelukkig binnen 3 kwartier.
Van alles geprobeerd, maar geen/nauwelijks benzine uit de leiding.
Ik dacht aan het ellendige slangetje boven op de tank, ANWB man uiteindelijk ook, niet ter plekke te repareren, dus op transport.
(ANWB man vond het geen goed idee om een jerrycan met slangetje in de motorruimte te plaatsen en op de benzinepomp aan te sluiten).

pech

Plaatje wil niet...

Na een 'upgrade' van mijn ANWB lidmaatschap, konden we in Lelystad verder met een vervangende auto.
Fijn, konden we ons geplande uitje tenminste voortzetten.
In Wormer gisteren gratis een nieuw stuk benzineslang meegekregen.... :-)

Gistermiddag weer thuisgekomen, en 's avonds werd onze Eend keurig thuis afgeleverd door een bergingsauto.
De chauffeur vroeg: "Wat is er eigenlijk aan de hand met die Eend? Er zat geen briefje bij. "
Ik: "Geen benzinetoevoer, dus start niet meer."
Chauffeur verbaasd: "Hoe kan dat nou? We hebben die Eend gestart, en zijn er zo de vrachtwagen mee opgereden."

Ik heb 'm vervolgens gestart, en kon er warempel zo mee gaan rijden, niets aan de hand....

Ik vertrouw e.e.a. niet, dus ga de tank er sowieso onderuit halen om slangetje etc. te controleren, maar vind dit wel erg vreemd.

Vond het wel raar dat ik in het afgelopen jaar nooit iets gemerkt heb van een poreus wordend slangetje, zou de afgelopen tijd dan toch al meer klachten gegeven moeten hebben?
Het was van het ene op het andere moment afgelopen, daarvoor nog met 110 km/h over de A50 gereden, zonder een centje pijn.

Kunnen er, behalve het bewuste slangetje op de tank, nog meer oorzaken geweest zijn voor dit 'ongemak'?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » za 22 aug, 2015 11:48

Toevallig had ik hetzelfde met mijn aca. Ook gestrand vanuit 100 naar nul op de snelweg. Vanalles geprobeerd. Benzinepomp gaf wel benzine. Uiteindelijk was het euvel dat de vlotter tegen de wand van de carburateur aan schraapte. Was uiteindelijk met een nieuwe afstelling en wat buigwerk opgelost. Wel een halve dag moeten sleutelen om tot deze conclusie te komen....

Succes met zoeken!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » za 22 aug, 2015 12:33

elfde een keer gehad in zuid duitsland geen bandstof uit de slang na de pomp

wat bleek ? het plastic benzinefiltertje dat ik VOOR de pomp had geplaatst was om een of andere reden dicht geslagen ???/?

ertussen uit gehaald en het reed weer
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » za 22 aug, 2015 16:16

Vandaag de tank gedemonteerd en het rubber slangetje op de tank bleek aan twee kanten gescheurd. Stond helemaal open.

Oorzaak van het probleem duidelijk dus!
Eendracht maakt macht.

Plaats reactie