draagarmen

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

draagarmen

Bericht door hobbes » di 21 jun, 2016 21:08

weet iemand of de draagarmen van een standaard 2cv / dyane voor hetzelfde zijn als achter? of beter gezegd of het mogelijk is om de voor draagarmen ook achter te gebruiken?
Ik wil op termijn een 2 motorige 2cv / dyane bouwen met zoveel mogelijk standaard spullen.
De motor achterin wordt GEEN luchtgekoeld exemplaar, dus daar verwacht ik geen problemen.
Ik wil de dus de standaard 2cv aandrijfassen gebruiken met de schijven versnellingsbak.

er zullen vast al mensen zijn die zich daar mee bezig hebben gehouden.
Ik ben benieuwd... :D
met eendige groeten,

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 21 jun, 2016 21:15

Ja, het past, maar dan werkt het nog niet ;) Volgens mij is dat een beetje het korte antwoord, je moet de stuurinrichting nog locken. En Volgens mij staan de achterdraagarmen ook veel lager dan de voorste, misschien levert dit ook nog problemen op. Google eens op 2cv barbour

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » wo 22 jun, 2016 20:36

En je moet ze geloof ik ook goed verstevigen. Omdat ze nu gaan duwen ipv trekken.

En, uit nieuwsgierigheid, wat voor motor komt er achterin?
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 23 jun, 2016 11:21

Ook foto's graag!!!!

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 23 jun, 2016 20:32

Yup, zo is het bij de originele Sahara ook gedaan.
Hou er wel rekening mee dat beide motoren evenveel pk moeten maken ebben en je dezelfde versnellingsbak hebt ed
J B

just drive like you stole it

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » do 23 jun, 2016 21:59

j b schreef:Yup, zo is het bij de originele Sahara ook gedaan.
Hou er wel rekening mee dat beide motoren evenveel pk moeten maken ebben en je dezelfde versnellingsbak hebt ed
Als de motoren onderling niet gekoppeld zijn maakt dat toch niet uit?
Eend voor allen, allen voor eend..

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 23 jun, 2016 22:11

j b schreef:Yup, zo is het bij de originele Sahara ook gedaan.
Hou er wel rekening mee dat beide motoren evenveel pk moeten maken ebben en je dezelfde versnellingsbak hebt ed
Correctie, de Sahara heeft speciale aangepaste achterste draagarmen..

De Mehari 4x4 heeft wel voordraagarmen achter waar platen over de fusees gelast zijn...

Voorste draagarmen zijn korter als de achterste waardoor de achterwielen verder naar voren komen te staan... Opname voor de vering is ook anders moet dus ook aangepast worden...

Dit is mijn Sahara look a like ook met 2 voorassen, kijk hoe de achterwielen naar voren staan,,,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 24 jun, 2016 22:40

Wat een mooi ding.
Complimenten!!

Vraag:
Klopt het dat je er een brede koplampsteun op hebt zitten?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 24 jun, 2016 22:53

David schreef:Wat een mooi ding.
Complimenten!!

Vraag:
Klopt het dat je er een brede koplampsteun op hebt zitten?
Goed gezien :oops:

Plaats reactie