2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

powertube en sproeiers
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 6-8-2014
Berichten: 151
Woonplaats: Weert

BerichtGeplaatst: Ma 4 Jul, 2016 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Even misschien compleet off-topic.. maar dat van die sproeiers begrijp ik niet helemaal.. Nu vind ik een carburateur ook een maar een lastig te begrijpen onderdeel.. maar dat terzijde..

Je kunt dus, zoals ik het lees, de sproeier relatief eenvoudig uit de carburateur draaien, bekijken welke maat er in zit en er eventueel een grotere indraaien zodat je meer vermogen krijgt? Of sla ik nu een paar stappen over?

Ik rij alleen op de mooie dagen en slechts een twee- tot drieduizend kilometer per jaar. Op de snelweg, die je nu eenmaal soms nodig hebt om op de mooie plekken te gaan cruisen, kom ik met moeite op de 110 km/h. Overigens vind ik dat hard genoeg. Het zou alleen prettig zijn wanneer je die snelheid iets eerder bereikt. Begrijp ik hieruit nu goed dat dit makkelijk te realiseren is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 24-2-2007
Berichten: 1216
Woonplaats: West Fryslan

BerichtGeplaatst: Ma 4 Jul, 2016 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is volgens mij iets te kort door de bocht; met moeite de 110 halen hoort niet bij een gezonde 2cv6. Is de motor verder gezond en is het onderhoud goed en recent uitgevoerd?

Ik heb de sproeier van de primaire trap vervangen door een iets grotere omdat ie aan het eind van de eerste trap iets inhield. Ik heb er dus geen snellere auto door gekregen, maar wel een fijner rijdende Cool
_________________
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 6-8-2014
Berichten: 151
Woonplaats: Weert

BerichtGeplaatst: Di 5 Jul, 2016 06:57    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje Beige schreef:
Dat is volgens mij iets te kort door de bocht; met moeite de 110 halen hoort niet bij een gezonde 2cv6. Is de motor verder gezond en is het onderhoud goed en recent uitgevoerd?

Ik heb de sproeier van de primaire trap vervangen door een iets grotere omdat ie aan het eind van de eerste trap iets inhield. Ik heb er dus geen snellere auto door gekregen, maar wel een fijner rijdende Cool


Onderhoud is prima. Krijgt ieder jaar een onderhoudsbeurt. Rij ca 2000 3000 km per jaar.

Maar goed. Daar ga ik in een later stadium nog wel een keer naar kijken. Dit is dus niet direct een oplossing. Bedankt voor je reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group