2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

accu wil niet meer bijladen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Laadstroomproblemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
guido
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 115
Woonplaats: Leopoldsburg

BerichtGeplaatst: Wo 1 Jun, 2016 19:23    Onderwerp: accu wil niet meer bijladen Reageer met quote

accu laadt niet meer bij, ondanks:
-vervanging van spanningsregelaar (zelfs 2 nieuwe ter vervanging)
-vervanging van alternator (nieuwe uit de doos)
-vervanging van batterij (eveneens nieuwe gekocht)

(kan dus starten en rijden doch trek hierbij de batterij leeg)

ook de drie draden aan de spanningsregelaar uitgemeten, en teneinde enige kabelbreuk of defect in de kabelboom te overbruggen deze drie draden vervangen door rechtstreeks aan de batterij, aan de massa en aan de alternator te koppelen, helaas ook zonder resultaat. (volgens schema op deze site)


heb dan ook de massakabel overbrugd met een startkabel rechtstreeks op chassis: noppes


nu valt de regen met bakken maar wil toch tegen de komende zonnige dagen kunnen rijden, dus wie o wie helpt mij ?
_________________
Mehari '78
2cv Charleston '86
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-10-2007
Berichten: 1824

BerichtGeplaatst: Wo 1 Jun, 2016 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

goed bezig. ik neem aan een 12 volt systeem?
je hebt al veel gedaan.
-loop het hele stroomcircuit langs, maak alle verbindingen los, schoon (vet/vuil/roestvrij) en weer vast. Meet over de accupolen of bij lopende motor meer dan 12 volt wordt geladen. Zo ja , klaar. anders...
- meet alle draden in het circuit door, vervang eventueel de dikke kabels van en naar de accu door nieuwe. Nog geen laadstroom over de accu?
-Check 1 voor 1 alle nieuwe spullen op een andere eend. doen ze het daar wel, dan weet ik het ook niet meer.

O ja als je een accu volledig ontlaad kan hij stuk gaan. kan.

SUCCES, houd vol
_________________
tweeceevees zijn leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pino
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 10-5-2016
Berichten: 18
Woonplaats: Limerick (IE)

BerichtGeplaatst: Wo 1 Jun, 2016 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Een meting van de laadspanning zou inderdaad nuttig zijn voor verdere diagnose. Aangezien je vrijwel alle andere onderdelen hebt vervangen, vermoed ik een probleem met 1 van de aansluitingen aan de dynamo. Daarbij ga ik er wel van uit dat alles goed is aangesloten Very Happy

Eerst zou ik de massa aansluiting van de dynamo nagaan: dynamo loshalen en alle vlakken waarop de dynamo verbinding maakt met de rest van de auto goed schoonmaken. Evt een tijdelijke massa aansluiting met dikke draad maken direct van dynamo huis naar accu. Evt ook met een multimeter de weerstand meten tussen dynamo huis en accu min-pool. Die moet zeer laag zijn.

Als dat niks oplevert / in orde is, zou ik de laad spanning meten:eerst aan dynamo zijde en dan aan accu zijde. Een groot verschil duidt op een slechte verbinding. Let wel dat deze meting moet worden gedaan onder belasting. Dat will zeggen dat de accu is aangesloten. Je zou trouwens ook het spanningsverschil tussen plus van de dynamo en plus van de accu kunnen meten. Dit zou zeer laag moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
guido
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 115
Woonplaats: Leopoldsburg

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2016 07:28    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem opgelost:

2 (twee) !! nog in de doos verpakte dus hagelnieuwe spanningsregelaars bleken defect te zijn !

Kwaliteit van de onderdelen is ver, zÚÚr ver te zoeken.
_________________
Mehari '78
2cv Charleston '86
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-10-2007
Berichten: 1824

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2016 08:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dat maakt het wel verwarrend.
Fijn dat je dit deelt. Als je alles goed hebt vervangen en gemaakt en het werkt niet, dan kunnen dus de vervangende onderdelen stuk zijn.
Komt wel vaak voor, dat nieuwe aftermarketspullen waardeloos zijn en veel tijd en ergernis kosten.
_________________
tweeceevees zijn leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3795
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Di 21 Jun, 2016 06:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het gaat goed met de onderdelen voorziening...wordt het niet eens tijd voor een keurmerk ? Door ons. De traction clubs hebben ook zoiets meen ik.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3268

BerichtGeplaatst: Di 21 Jun, 2016 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk elektronische spanningsregelaars.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3268

BerichtGeplaatst: Di 21 Jun, 2016 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is het een idee om een "zwarte lijst" te maken mbt onderdelen met een inferieure kwaliteit.

Niet om leveranciers te bashen!
Maar om individuele onderdelen te duiden. (met foto met kenmerken)

Ook leveranciers zijn afhankelijk van de continu´teit op het gebied van kwaliteit van hun leveranciers/producenten.
En zeker niet altijd de grote boosdoeners.

Dus dit werkt twee kanten op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
citrobe
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 15-2-2005
Berichten: 29
Woonplaats: Izegem

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jun, 2016 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

David schreef:
Misschien is het een idee om een "zwarte lijst" te maken mbt onderdelen met een inferieure kwaliteit.

Niet om leveranciers te bashen!
Maar om individuele onderdelen te duiden. (met foto met kenmerken)

Ook leveranciers zijn afhankelijk van de continu´teit op het gebied van kwaliteit van hun leveranciers/producenten.
En zeker niet altijd de grote boosdoeners.

Dus dit werkt twee kanten op.


Is de riem nagezien? Want als deze kapot is of te slap staat laadt ze ook niet.
_________________
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1972
Dyane 1976
AZAM 6 1966
2cv club 1982
Visa 2cyl, 1981 - 1983 - 1984 - 1985 - 1986 - 1986
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3268

BerichtGeplaatst: Do 23 Jun, 2016 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

citrobe schreef:
David schreef:
Misschien is het een idee om een "zwarte lijst" te maken mbt onderdelen met een inferieure kwaliteit.

Niet om leveranciers te bashen!
Maar om individuele onderdelen te duiden. (met foto met kenmerken)

Ook leveranciers zijn afhankelijk van de continu´teit op het gebied van kwaliteit van hun leveranciers/producenten.
En zeker niet altijd de grote boosdoeners.

Dus dit werkt twee kanten op.


Is de riem nagezien? Want als deze kapot is of te slap staat laadt ze ook niet.


Uuuuhhh Rolling Eyes Rolling Eyes

Was dit een reactie op mijn suggestie?

V snaar lijkt mij wel al gecontroleerd Wink Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Metdefranseslag
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 6-11-2013
Berichten: 142
Woonplaats: coevorden

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jun, 2016 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wat zou dan wel een goede spanningsregelaar zijn. De mijne is stuk (al of niet door mijn toedoen) en kwam van de firma B uit Z.
_________________
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
guido
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 115
Woonplaats: Leopoldsburg

BerichtGeplaatst: Wo 6 Jul, 2016 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

vervolg van de soap:

kreeg plots 17volt bij hoge toerentallen.
accu kunnen sparen door toerental laag te houden tot thuis, en oude (mechanische) spanningsregelaar die nog tegen het schutbord hing opnieuw aangesloten.

Guess what, problem solved =====>14.5V

wordt deze winter kabelboom vervangen .........

(wie dit alles kan verklaren mag zich melden) Question Exclamation Question Exclamation Question Exclamation Question Exclamation
_________________
Mehari '78
2cv Charleston '86
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
guido
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 115
Woonplaats: Leopoldsburg

BerichtGeplaatst: Wo 6 Jul, 2016 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

David schreef:
citrobe schreef:
David schreef:
Misschien is het een idee om een "zwarte lijst" te maken mbt onderdelen met een inferieure kwaliteit.

Niet om leveranciers te bashen!
Maar om individuele onderdelen te duiden. (met foto met kenmerken)

Ook leveranciers zijn afhankelijk van de continu´teit op het gebied van kwaliteit van hun leveranciers/producenten.
En zeker niet altijd de grote boosdoeners.

Dus dit werkt twee kanten op.


Is de riem nagezien? Want als deze kapot is of te slap staat laadt ze ook niet.


Uuuuhhh Rolling Eyes Rolling Eyes



Was dit een reactie op mijn suggestie?

V snaar lijkt mij wel al gecontroleerd Wink Wink


sorry vr de late reactie, die had ik dadelijk gecheckt en is intact
_________________
Mehari '78
2cv Charleston '86
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Laadstroomproblemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group