Kortsluiting 123 ontsteking?

Plaats reactie
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Kortsluiting 123 ontsteking?

Bericht door Rossero » wo 24 aug, 2016 08:30

Goedemorgen,

Vorige week probeerde ik de auto te starten, motor draaide maar langzaam rond en er kwam rook uit mijn dashboard (niet goed dacht ik zo). Dus ik mijn dashboard open gemaakt, bleek dat de positieve draad van de accu naar mijn contactslot was gaan smeulen. Deze heb ik toen vervangen, waarna hij het weer even deed.

Vanochtend kreeg hij weer hetzelfde laagtoerige startprobleem, weer een kortsluiting dus. Nu is er echter een andere draad gaan smeulen, dit keer (hopelijk) dichter bij de bron. Dit keer is het de positieve draad van de 123-ignition (rood) die zit aangesloten op de draad nar het contactslot.

Nu is mijn vraag, is mijn redenering logisch dat de kortsluiting ergens in de 123 zit? Of moet ik ook nog ergens anders zoeken? (ná de 123 of helemaal ergens anders)

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 25 aug, 2016 10:45

Check eerst even de draadboom bij de klem aan het luchtfilter, of de boel daar niet is doorgeschuurd. idem de dikke blauwe draad die van de dynamo naar de starmotor gaat.
Anders rode 123 draad losmaken en kijken,met contact aan, of er nog steeds sluiting is.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 25 aug, 2016 12:09

Dat laatste had ik al gedaan, 123 loskoppelen en de kortsluiting was weg. 123 aansluiten en de bobine los en de kortsluiting was er nog. Mijn conclusie was dus de 123! Maar ik heb het toevallig net gevonden en de + draad van de 123 naar de bobine was doorgesleten en die maakte op willekeurige momenten kortsluiting. Opgelost dus! Maar bedankt :D Binnenkort toch maar eens een complete kabelboom maken

Plaats reactie