Benzine blijft niet in leiding

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Benzine blijft niet in leiding

Bericht door Pirlet » zo 26 mar, 2017 21:48

Hallo,

Ik heb sinds kort volgend probleem:
Wanneer ik m'n eend wil starten duurt het een tijdje vooraleer hij z'n benzine heeft opgepompt tot aan de motor. Met als gevolg dat het soms 20 seconden kan duren vooraleer hij start.

Wanneer ik dan de motor uitzet kan ik de benzine die in m'n benzinefiltertje zit, zien leeglopen naar beneden.

Zou dit een lek zijn of dichting aan de benzinepomp? Of is het normaal dat de benzine uit de leiding terug naar de tank loopt?


Bedankt!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 26 mar, 2017 21:59

Waarschijnlijk een niet werkend klepje in je benzinepomp. Probeer eens te demonteren en te reinigen. Andere optie er bestaan terugsllag klepjes van Pierburg, als ik correct ben, die in je benzineleiding kunnen. Zaten ook op sommige volkswagens.
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 27 mar, 2017 12:33

Voor 3 tientjes heb je een wel werkende nieuwe benzinepomp....

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1871
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 29 mar, 2017 21:21

En voor een tientje een terugslag-klepje.

Ik heb er 1 bij patron besteld. Nooit meer lang starten

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » za 8 apr, 2017 15:08

Ik heb Hayes Citroen 2CV, Ami en Dyane owners workshop manual en daar staat een break-out van twee verschillende benzinepompen in, De Guiot pomp en de SEV Marchal pomp. In geen van de tekeningen kan ik een terugslag klepje ontdekken. Ik zou dus niet weten hoe ik zo'n klepje kan vervangen. Kan het ook zijn dat de "klepzitting" van het "klepje" vuil is?

Wie helpt met een antwoord?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 8 apr, 2017 17:26

Ik zou inderdaad eerst eens even kijken waarom de klepjes niet goed sluiten.
Bij een pomp van mij bleek het inderdaad aanslag te zijn, tussen het rubber afdichtingsklepje en het aluminium huis.
Met wat gefriemel heb ik het op kunnen lossen.
Een ultrasoon bad zou misschien ook kunnen .

Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Bericht door Pirlet » ma 10 apr, 2017 21:51

Heeft iemand documentatie over hoe een nieuwe benzinepomp te plaatsen?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » di 11 apr, 2017 21:46

Uit de vraagbaak:

4.1 Brandstofopvoerpomp uit- en inbouwen
- Maak de zuig- en persleiding van de opvoerpomp los.
- Verwijder de bouten en neem de pomp van het motorhuis. -
Verwijder de stoterstang uit het motorhuis.
- Olie de stoterstang goed in en breng hem aan.
- Controleer of de stoterstang vrij kan bewegen.
- Draai aan de krukas totdat de stoterstang in deonderste standstaat. -
Plaats de tussenflens (goed schoon maken!).
- Meet met de schuifmaat hoever de stoterstang uitsteekt boven de tussenflens.
Dit moet 1,2 mm zijn. Als dit niet zo is moet u een dunnere flens aanbrengen.
- De ruimte in het pomphuis waar de hefbomen bewegen, vullen met vet. -
Breng de pomp aan en zet de bouten vastmet 14-19 Nm (1,4-1,9 kgm). -
Breng de leidingen aan.


Gebruik een ratel met een aantal verlengstukken dan gaat het gemakkelijk.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 25 jun, 2017 12:00

Wederom een advies:
Het filter hoort niet NA de pomp maar VOOR de pomp.

Op het laagste punt dus waardoor het filter altijd vol loopt.
Zie ander topic over het brandstof filter.

Andere pomp, niet nodig, wel schoonmaken misschien.
Terguslagklepje, waarom ? Er rijden duizenden eenden rond zonder klepje....

Plaats reactie