Gezocht 2CV liefhebber met verstand van opbouwen (en tijd)

Heb je hulp nodig bij een lastige klus? Kun je een helpende hand bieden bij problemen? Open hier een topic (niet commercieel!)!
Plaats reactie
123bollen
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 9 dec, 2013 22:20
Locatie: Eindhoven

Gezocht 2CV liefhebber met verstand van opbouwen (en tijd)

Bericht door 123bollen » za 29 apr, 2017 09:16

Hallo allemaal,

ik ben nu al een tijd bezig met het opknappen van mijn eend en ga nu rustig aan richting de opbouwfase (al het vieze werk zit er bijna op :D ). Alleen mijn kennis van auto's is niet zo groot en daarom zoek ik iemand die mij eens op zaterdag een dag zou willen helpen (tegen een kleine uur vergoeding) of op een doordeweekse (maandag/dinsdag) avond een aantal uurtjes. Zo leer ik weer wat zaken bij en wordt mijn eend zeker goed opgebouwd....

Heb je hier zin in, woon je in de Regio Eindhoven en wil je af en toe mee klussen dan zou ik daar erg mee geholpen zijn :-) Bel mij dan eens op nummer 06-17634839.

Met vriendelijke groet,
Erwin van Bommel
Druk bezig het weer in elkaar te zetten....

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 1 mei, 2017 16:35

Misschien handig om erbij te vermelden wat er moet worden opgebouwd. Begin je met een kaal chassis en moeten de assen veerpotten enz ook nog worden gedaan, of is het alleen de koets opbouwen? Kun je evt een foto plaatsen?

En mocht er zich niemand melden, gewoon beginnen. logisch nadenken en een vraagbaak erbij houden en dan kom je een heel eind. Wanneer je er niet uikomt even een vraagje posten op het forum, misschien handig om een eigen topic te starten, opbouw van mijn eend.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 1 mei, 2017 17:59

Ben ook benieuwd wat je hebt liggen en wat nog niet.
Nieuw chassis, gelast, heb je alle bouten en moeren in 1 bak gegooid.

Die eend in elkaar zetten is een dagje werk, dat is het punt niet. De boel bij elkaar zoeken en op orde hebben, daar gaat de meeste tijd in zitten

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

123bollen
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 9 dec, 2013 22:20
Locatie: Eindhoven

Bericht door 123bollen » wo 3 mei, 2017 13:35

Hoi,

bedankt voor jullie reactie. Ik ga binnenkort een nieuw chassis kopen en daarna wil ik beginnen met opbouwen: (inderdaad alle veerpotten etc moeten er nog opkomen)

- Motor is gereed
- Koets is al gereed
- Vooras, achteras en aandrijfassen ben ik nu aan het reviseren.

De bouten en moeren zitten zekker niet in één bak, maar bij ieder onderdeel opgeborgen. Echter moeten sommige nog wel worden vervangen.

Een dagje werk, dat klinkt heel goed! Ik heb er net iets langer voor genomen in mijn planning :D

Maar mochten jullie iemand kennen in de regio Eindhoven, dan hoor ik dit graag. Anders wordt het inderdaad beginnen met een van de vele handboeken in de hand ;-)
Druk bezig het weer in elkaar te zetten....

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 6 mei, 2017 07:43

Ik wil best een dagje helpen, maar zwolle eindhoven is een onbenullig eind om te gaan sleutelen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie