Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1958
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » zo 23 apr, 2017 11:28
Ik ben bezig een carburateur te reviseren. Nu kwam ik er achter dat de gaskleppen geborgd zijn. Ik wil ze er uit hebben om de torsie veren te kunnen vervangen. Of is het mogelijk de veren te vervangen zonder de kleppen te verwijderen ? Als ik de borging weg moet halen, hoe doe je dat ? vijlen?

Schultenbräu das ist mein Bier !
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 23 apr, 2017 20:10
Meestal hoort dit niet bij de "gemiddelde" revisie.
Veertjes kun je vervangen zonder asje te verwijderen.
Is even pielen maar het kan zeker wel.
Laatst gewijzigd door
David op ma 24 apr, 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1958
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » ma 24 apr, 2017 07:40
Ik weet niet wat je onder een "gemiddelde" revisie verstaat, maar het binnenste veertje is kapot dus zal vervangen moeten worden.
In de sets die in de handel verkrijgbaar zijn zitten de veertjes ook bij dus het wordt vaker gedaan.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » ma 24 apr, 2017 20:48
Ik bedoel de kleppen losmaken.
Dat is niet de gemiddelde revisie.
De veertjes kun je met wat handigheid er om heen draaien met een punttangetje.
-
DUKW
- Regelmatige poster

- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
-
Contacteer:
Bericht
door DUKW » do 27 apr, 2017 10:48
Ik haal de klepjes er vaak uit kan je alles lekker goed schoon maken.
Bij mij is het altijd gelukt door ze met een goede schroevendraaier gewoon door de borg heen te draaien.
Bij het eruit schuiven even goed opletten hoe het klepje erin zit. Zitten namelijk schuine kanten aan.
Na monteren even morgen met een centerpuntje vlak naast het boutje
Greets dukw
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » do 27 apr, 2017 19:55
Het kan idd, maar je loopt ook het risico dingen te beschadigen.
Voor de gemiddelde sleutelaar is dit niet aan te raden mijns inziens....
-
Peter v G
- Regelmatige poster

- Berichten: 414
- Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
- Locatie: Veghel
Bericht
door Peter v G » vr 28 apr, 2017 00:13
Ik heb de borging weggevijld, daarna de schroefjes kunnen losdraaien.
Maar mss is het Boudewijn al gelukt.

- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1958
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » vr 28 apr, 2017 07:03
Ja Peter, het is gelukt. Ik heb het veertje er omheen gedraaid. Het is daardoor wel wat uitgetrokken maar werkt goed. Ik heb nog een andere carburateur liggen met te veel speling op de asjes, bij die ga ik dan toch even proberen de kleppen te verwijderen. Kan ik toch niets meer aan vernielen

Schultenbräu das ist mein Bier !
-
Peter v G
- Regelmatige poster

- Berichten: 414
- Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
- Locatie: Veghel
Bericht
door Peter v G » vr 28 apr, 2017 07:39
Mooi dat het gelukt is!
Ik verwacht dat er heel veel carburateur zijn met uitgelopen asjes. Ik heb er ook eentje liggen...
Daar zijn nog geen revisie setjes voor.??.....ik vermoed dat twee busjes ( kunststof ?) een goede boor en een kolomboormachientje voldoende zijn om het weer in orde te krijgen.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1958
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » vr 28 apr, 2017 11:20
Dat uitboren van de gaten voor de asjes zat ik ook aan te denken, maar het gat zal waarschijnlijk niet rondom groter zijn geworden. Als het gat ovaal is, is de juiste plaats moeilijk te bepalen en zal je toch een freesmachine nodig hebben.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
Thijs
- Heavy user

- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » vr 28 apr, 2017 20:38
Dat uitboren en busjes in zetten valt nog lang niet mee.
Een mede-forummer heeft dat eens voor mij geprobeerd maar de gaten moeten exact recht geboord worden en precies tegenover elkaar.
Anders loopt het asje niet lekker maar erger nog: dan loopt de gasklep tegen de wand aan en sluit het niet goed.
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1958
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » za 6 mei, 2017 15:07
Op mijn revisie carburateur staat een andere code dan op die die in mijn auto zit. Ik kan echter nergens vinden wat deze aanduidingen betekenen.
Die van mijn motor 20 A 7 92 4:
De revisie carburateur 02 F 6 92 4 :
Nog een foto van het veertje. Niet mooi maar het werkt wel.

Schultenbräu das ist mein Bier !
-
2cvmaarten
- Veelvuldig poster

- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Bericht
door 2cvmaarten » ma 8 mei, 2017 18:47
Ik heb vorig jaar mijn carburateur gereviseerd, ook het binnenste veertje was kapot. Ik heb alles verwijderd en daarna het torsieveertje erop gedraaid. Dit ging goed zonder beschadiging van de veer, ik vraag me af hoe je die zo vervormt heb gekregen?
Citroen 2cv6 special 1986
-
IVARIO
- Regelmatige poster

- Berichten: 378
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bericht
door IVARIO » ma 6 nov, 2017 22:08
Ik zag vorige week bij mijn carburateur dat het buitenste borgveertje niet (meer) geborgd zit, dus niets meer borgt en niet meer veert.
Wat is hiervan het gevolg? Het is me namelijk niet duidelijk wat dat buitenste borgveertje zou moeten doen...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987