AM2A 602cc motor uit Vigo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Aan een verslaving moet je toegeven, dus ik heb nog maar eens een motorblokje open getrokken .
Dit keer een Ao6-635:
Ook hierbij heb ik de oliezeef open gemaakt.
De foto's hiervan willen niet heel goed lukken maar ik laat het toch even zien:
Er zat werkelijk een handvol rommel in, het leek nog het meest op grof zand....
Conclusie: Het is een MUST om de oliezeef open te maken en te reinigen.
Onder in dit blok zat niet heel veel bijzonders aan troep, daar kun je het dus niet aan zien.
Dit keer een Ao6-635:
Ook hierbij heb ik de oliezeef open gemaakt.
De foto's hiervan willen niet heel goed lukken maar ik laat het toch even zien:
Er zat werkelijk een handvol rommel in, het leek nog het meest op grof zand....
Conclusie: Het is een MUST om de oliezeef open te maken en te reinigen.
Onder in dit blok zat niet heel veel bijzonders aan troep, daar kun je het dus niet aan zien.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bij dit blok bleken de krukas en nokkenas nog prima.
Volgens mij is dit blok al eens eerder open geweest en is er toen en nieuwe nokkenas en nieuwe nokvolgers geplaatst.
Er staan ook letters in de beide carterhelften ingeslagen, waarschijnlijk om de beide helften bij elkaar te houden bij revisie.
Zo staat het blok er nu bij:
Het is nu wachten op de poedercoater voor het blikken plaatje achter de ventilator en de kleppendeksels. (nu hopelijk alleen de buitenkant gecoat...)
Volgens mij is dit blok al eens eerder open geweest en is er toen en nieuwe nokkenas en nieuwe nokvolgers geplaatst.
Er staan ook letters in de beide carterhelften ingeslagen, waarschijnlijk om de beide helften bij elkaar te houden bij revisie.
Zo staat het blok er nu bij:
Het is nu wachten op de poedercoater voor het blikken plaatje achter de ventilator en de kleppendeksels. (nu hopelijk alleen de buitenkant gecoat...)
-
- Heavy user
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
En omdat blokjes reviseren toch echt verslavend is...
Nog maar weer een AM2A blok uit Vigo gedemonteerd.
Wat er met dit blok is gebeurd is me totaal onduidelijk.
Het lijkt er op dat dit ding een poos buiten heeft gestaan in een zandhoop of zo.
De koeltunnel aan de voorzijde is helemaal gedeukt en is eigenlijk een 2CV koeltunnel met een aangebakken Dyane-tuit....
Het gat in de koeltunnel is waarschijnlijk met een blikopener gemaakt.
Hoe de voorkant zo gedeukt komt is me een raadsel.
In de koeltunnel en de koelbeplating zit van alles: bladeren, zand, noten, eikels...
Helaas blijkt bij demontage dat de nokkenas door pitting is aangetast. De olie lijkt wat op dikke stroop uit de vriezer.
De krukas is een twijfelgeval, axiale speling op het randje.
Ook bij dit blok ging de oliekoeler probleemloos los.
Ik ben er nog niet over uit of ik met dit blok verder ga.
Nieuwe nokkenas nodig en nieuw lager op de krukas laten zetten.....
Nog maar weer een AM2A blok uit Vigo gedemonteerd.
Wat er met dit blok is gebeurd is me totaal onduidelijk.
Het lijkt er op dat dit ding een poos buiten heeft gestaan in een zandhoop of zo.
De koeltunnel aan de voorzijde is helemaal gedeukt en is eigenlijk een 2CV koeltunnel met een aangebakken Dyane-tuit....
Het gat in de koeltunnel is waarschijnlijk met een blikopener gemaakt.
Hoe de voorkant zo gedeukt komt is me een raadsel.
In de koeltunnel en de koelbeplating zit van alles: bladeren, zand, noten, eikels...
Helaas blijkt bij demontage dat de nokkenas door pitting is aangetast. De olie lijkt wat op dikke stroop uit de vriezer.
De krukas is een twijfelgeval, axiale speling op het randje.
Ook bij dit blok ging de oliekoeler probleemloos los.
Ik ben er nog niet over uit of ik met dit blok verder ga.
Nieuwe nokkenas nodig en nieuw lager op de krukas laten zetten.....
-
- Heavy user
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Je vindt inderdaad van alles bij demontage van een blok.
Ik ben weer bezig met een ander blok en nu viel me op dat de koeltunnel aan de linkerzijde een soort schepje heeft om de lucht te geleiden.
Dit heb ik nooit eerder gezien bij een koeltunnel.
Iemand een idee bij welke auto dit werd toegepast?
Het is een koeltunnel met turbo-tuit maar geen remkoeling-aansluitingen.
Ik ben weer bezig met een ander blok en nu viel me op dat de koeltunnel aan de linkerzijde een soort schepje heeft om de lucht te geleiden.
Dit heb ik nooit eerder gezien bij een koeltunnel.
Iemand een idee bij welke auto dit werd toegepast?
Het is een koeltunnel met turbo-tuit maar geen remkoeling-aansluitingen.