Zelfbouw carter ontluchting - toch maar DIY vulpijp revisie
Ik moet nog even kijken, ik moet er wel iets voor vragen aangezien het flexibele materiaal niet van mij is en ik er dus voor moet betalen of zelf een rol aan moet schaffen. Dan nog steeds interesse? Ik denk dat ik er eerst een paar weken mee ga rondrijden en als het een succes is er een stuk of 5 wil maken voor geïnteresseerden.
Update: de onderdruk was toch te hoog en er stond olie in het lichtfilter. Dit kon ook niet terug lopen vanwege het ventiel dus ik heb het ventiel bijgeknipt tot hij 10cm onderdruk gaf:
Bijkomend voordeel is dat eventuele olie terug kan lopen naar de vulpijp doordat het ventiel niet volledig sluit. Nu weer een weekje rijden en kijken of dit nu beter gaat!
Bijkomend voordeel is dat eventuele olie terug kan lopen naar de vulpijp doordat het ventiel niet volledig sluit. Nu weer een weekje rijden en kijken of dit nu beter gaat!
Laatst gewijzigd door Rossero op di 4 jul, 2017 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Okay, het systeem werkte NIET, het pompte vooral mijn olie uit het carter. Echter bleek afgelopen week bij het demonteren van het blok dat de zuiger-richel (tussen de ringen) was afgebroken, er kwam dus erg veel gas via de zuigers in het carter, resulterend in een grote overdruk.
Toch ben ik verder gaan kijken en ben ik terecht gekomen bij de bekende revisie rubbers, alleen vind ik de sluitring om de pijp te sluiten foeilelijk. Vandaar dat ik onderdelen heb laten lasersnijden om de vulpijp intern te kunnen sluiten met een draadstang.
De verschillende onderdelen, nog met M4 draadeind:
Demontage en de oude rubbers:
Het omzetten van het onderste plaatje zodat deze niet kan verschuiven op het schuine montagevlak van de vulpijp:
Uiteindelijk overgestapt op een ingelast stuk M6 draadeind (allemaal RVS):
En hier hoe de vulpijp weer in elkaar getrokken zit met een intern draadeind en twee lasergesneden roosters:
De montage is hierdoor vrijwel onzichtbaar en ik ga nu testen of hij ook lekdicht is. Er zit een dubbele pakking onder, zowel tussen de vulpijp en het onderplaatje als tussen het onderplaatje en het carter. De rubber ring tussen de twee vulpijphelften is wat lastiger op zijn plek te houden maar tot nu toe lijkt hij goed te blijven zitten, ik hou jullie op de hoogte!
Toch ben ik verder gaan kijken en ben ik terecht gekomen bij de bekende revisie rubbers, alleen vind ik de sluitring om de pijp te sluiten foeilelijk. Vandaar dat ik onderdelen heb laten lasersnijden om de vulpijp intern te kunnen sluiten met een draadstang.
De verschillende onderdelen, nog met M4 draadeind:
Demontage en de oude rubbers:
Het omzetten van het onderste plaatje zodat deze niet kan verschuiven op het schuine montagevlak van de vulpijp:
Uiteindelijk overgestapt op een ingelast stuk M6 draadeind (allemaal RVS):
En hier hoe de vulpijp weer in elkaar getrokken zit met een intern draadeind en twee lasergesneden roosters:
De montage is hierdoor vrijwel onzichtbaar en ik ga nu testen of hij ook lekdicht is. Er zit een dubbele pakking onder, zowel tussen de vulpijp en het onderplaatje als tussen het onderplaatje en het carter. De rubber ring tussen de twee vulpijphelften is wat lastiger op zijn plek te houden maar tot nu toe lijkt hij goed te blijven zitten, ik hou jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Rossero op di 4 jul, 2017 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn