2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

zoveelste BMW conversie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-11-2009
Berichten: 150
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Do 12 Jan, 2017 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

En nog even een tip, de keerringen achter de differentieel assen altijd uit voorzorg vervangen (die willen nog al eens lekken) want anders worden je remschijven binnen de kortste keren nat, en dat wil je niet met al die bmw power straks...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nic
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 30
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Do 12 Jan, 2017 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 30
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 5 Feb, 2017 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Allez, de volgende miserie sta op mennen hof...

Bmw 1150 rt twinspark van 2004 met 80000km op de teller.
Wil voorlopig niet starten. De benzinepomp zit vast. Voor dw bmw-conversie komt er toch een externe dus daar al even naar op zoek...
Eerst wil ik de moto draaiende hebben alvorens ik de motor uitbouw.


Cheerio!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
daniŽl
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 3-6-2007
Berichten: 33
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

BerichtGeplaatst: Ma 13 Feb, 2017 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Rossero schreef:
Volgens mij moet je wel iets van adapters maken voor op de bak. De BMW heeft geen swirlpot maar haalt de benzine gewoon direct uit de tank. Bij een eend is de benzineleiding veel langer en gebruiken mensen volgens mij daarom een swirlpot. Verder weet ik ook niet exact waarom, maar het wordt mij wel van alle kanten aangeraden. Ik ga de mijne zelf lassen zodat ik hem op maat kan maken voor mijn schutbord en benzinepomp, het is verder namelijk een vrij simpel dingetje.


Ik heb bij mijn conversie gewoon de BMW unit die in de tank van de motorfiets zit in mijn eigen tank gebouwd. Zo heb je geen swirlpot nodig. Leidingen zijn 8mm, dus denk dat de impact van de lengte van de benzineleiding wel te verwaarlozen is.
_________________
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Traction Avant 11BL 1953; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daniŽl
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 3-6-2007
Berichten: 33
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

BerichtGeplaatst: Ma 13 Feb, 2017 19:30    Onderwerp: Re: zoveelste BMW conversie Reageer met quote

Nic schreef:
Hallo iedereen,

Ik ben informatie aan het verzamelen om een bmw conversie te kunnen doen in een 2cv6.

Graag had ik de reactie gehoord van mensen die de conversie reeds gedaan hebben en met welke opstelling ze dan rijden.

Gsa 5bak zou nogal veel aanpassingwerk vragen aan de koets en chassis wat ik niet wens te doen.
Is de 4bak van een GS of GSA wel te doen?


Alsook had ik graag concrete informatie rond de export naar landen waar het gekeurd kan worden.

alvast bedankt!

MVG Nic


Ik heb gewoon de versnellingsbak van de 2cv gebruikt. Deze voldoet naar mijn idee prima. Okť, misschien is hij niet sterk genoeg om in 1 keer 100Pk op los te laten, maar zolang je niet steeds als eerste bij het verkeerslicht weg wilt sprinten blijft alles wel heel. Qua topsnelheid zal een GS(A) bak wellicht uitmaken, maar veel harder dan 140 met zo'n lichtgewicht conservenblik op wielen zou ik toch niet gaan. Als je echt harder wilt gaan, zou ik ook iets aan de wegligging verbeteren. (stuggere schokbrekers, stuggere veren etc...)
_________________
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Traction Avant 11BL 1953; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 1845

BerichtGeplaatst: Ma 13 Feb, 2017 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

daniŽl schreef:
Ik heb bij mijn conversie gewoon de BMW unit die in de tank van de motorfiets zit in mijn eigen tank gebouwd. Zo heb je geen swirlpot nodig. Leidingen zijn 8mm, dus denk dat de impact van de lengte van de benzineleiding wel te verwaarlozen is.


Volgens mij is die swirlpot ook ter voorkoming van het aanzuigen van lucht bij een vrij lege tank in de bochten en dergelijke. Een smallere hogere tuseentank die altijd halfvol is heeft hier minder last van. Maar ik kan dit verkeerd hebben. En als het werkt, werkt het, dan doe ik het ook graag zo! Hoe lang rij je hier al mee rond?
_________________
2cv6 1987
Acadiane camper 1983
2cv AZ 1963
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 950
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Za 3 Jun, 2017 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zat zo eens te denken, dat hele gedoe met zo'n swirlpot en injectie is allemaal wel leuk, maar waarom niet gemakkelijker, lpgo heeft op zijn bmw blok 2 carburateurs van een eend. Waarom niet 2 ouderwetse bing carbs die vroeger ook op de bmw's zaten, lagedruk elektrisch benzinepompje en klaar. of eventueel 2 dellorto's van bijvoorbeeld een moto guzzi. Minder elektronica, minder storing, onsteking via een 1-2 spark van lpgo.

ok misschien geven caburateurs een paar pk minder, maar dat lijkt mij te verwaarlozen op het overschot dat zo'n blok heeft in een eend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1101

BerichtGeplaatst: Za 3 Jun, 2017 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

De 2cv carburateurs werken buiten verwachting.. Alleen de electrische benzinepomp levert een te hoge druk waardoor de carburateurs overstromen, de afsluiters worden gewoon open gedrukt.. Maar voor het overige werkt het perfect.... Enne vermogen meer dan zat.. Dus nog eens een andere pomp erop zetten..

Als ik zie welke capriolen er allemaal uitgehaald worden om de originele ecu te kunnen gebruiken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 950
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Za 3 Jun, 2017 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

LPGo schreef:

Als ik zie welke capriolen er allemaal uitgehaald worden om de originele ecu te kunnen gebruiken...


Dat dacht ik dus ook, afgelopen weekend een bmw conversie bekeken en dat moet toch gemakkelijker kunnen dacht ik . Daarom een setje bing of dellorto, zijn voor motorfiets gemaakt, kabelsplittertje tussen de gaskabel, 2 open luchtfiltertjes en klaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1101

BerichtGeplaatst: Zo 4 Jun, 2017 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

schermer schreef:
LPGo schreef:

Als ik zie welke capriolen er allemaal uitgehaald worden om de originele ecu te kunnen gebruiken...


Dat dacht ik dus ook, afgelopen weekend een bmw conversie bekeken en dat moet toch gemakkelijker kunnen dacht ik . Daarom een setje bing of dellorto, zijn voor motorfiets gemaakt, kabelsplittertje tussen de gaskabel, 2 open luchtfiltertjes en klaar.


Ik gebruik een ander criterium..... De 2cv carburateurs had ik liggen en staat ook leuker bij een 2cv.. Net zoals de 2cv dynamo, en de (dubbele) 2cv motorsteunen die heb gebruikt. Op het blok na is alles nog origineel 2cv of zelf gemaakt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group