2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Lekkage tussen bak en blok (blijkt achterdeksel kapot)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Versnellingsbakrevisie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Punky
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 9103
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Za 10 Jun, 2017 08:23    Onderwerp: Reageer met quote

Vloeibare pakking is voldoende.

Remklauwen hoeven niet los. Alleen de remleiding moet los. Dus je zult later wel moeten ontluchten. Vers dan meteen alle LHM, je bent toch bezig. Wink
_________________
PuNk RoCK LosEr

2CV, Ami, Rapido & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2088
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Za 10 Jun, 2017 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dus als je op een handige manier je klauwen wel verwijderd hoeft de leiding niet los en dus ontluchten niet nodig.
Je draait dan 1 bout uit de klauw en de andere een fractie los.
Dan de klauw kantelen en de eerste bout er weer in met een moer er op.
Dan kan bout 2 er uit en is de klauw los van de bak.
Remleiding blijft vast zitten en de olie blijft er in.
Scheelt een hoop gedoe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Punky
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 9103
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jun, 2017 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Oja, die methode is ook mogelijk inderdaad.
_________________
PuNk RoCK LosEr

2CV, Ami, Rapido & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 28-7-2008
Berichten: 1206
Woonplaats: Zwijndrecht

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun, 2017 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Even korte vraag: met hoeveel nm moet de moer worden vastgezet? Het enige wat ik vond was 7-9 kgm, wat dan neerkomt op 70-80 nm. Kan iemand dat bevestigen?

Foto's en verslagje komen hopelijk vanavond

Edit:

Bak lijkt in twee versnellingen tegelijk te staan, blijkbaar is er meer aan de hand. Zal binnenkort het bovendeksel eens loshalen.
_________________
Eend voor allen, allen voor eend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 28-7-2008
Berichten: 1206
Woonplaats: Zwijndrecht

BerichtGeplaatst: Wo 14 Jun, 2017 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vanavond weer eens bezig geweest. Alles lijkt naar behoren te schakelen, syncro ring zit ook nog goed.

Als ik 1 wiel opkrik, de bak in zijn vrij zet en dat wiel probeer rond te draaien gaat dat echter zwaar. Te zwaar lijkt me.

Ik heb gisteren alleen de moer met het wormwiel opnieuw vastgezet en geborgd. De bak ging daarvoor nog soepel rond. Wat heb ik verkeerd gedaan? Het lijkt alsof de prise as en de primaire as niet meer goed los van elkaar kunnen draaien.

Wie weet raad?
_________________
Eend voor allen, allen voor eend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 28-7-2008
Berichten: 1206
Woonplaats: Zwijndrecht

BerichtGeplaatst: Do 15 Jun, 2017 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, weer lekker gesleuteld Confused
De moer met het wormtandwiel moet dus NIET met 80 nm worden vastgezet. Heb hem vandaag weer losgehaald en zo vastgezet dat ie net nog een beetje ruimte heeft. Nu draait alles weer zoals het hoort. De moer goed geborgd en alles weer in elkaar. Nog even een klein rondje gereden en het schakelt weer heerlijk Very Happy

Nog wat foto's:


De telleraandrijving was niet meer helemaal zoals het hoort, daar zit een nieuwe (tweedehands) in.


Het oude achterdeksel, met wat losse stukjes die ik op het chassis vond. Niet zo raar dat het lekte.




Oud en ¨nieuw¨

Ik heb overigens de bak niet uitgebouwd. Je hoeft eigenlijk allen het rechter spatbord eraf te halen en je kunt er prima bij. Wat wel heel erg handig is is een ringratelsleutel met een scharnierend ratelgedeelte, uiteraard 11mm. Ik heb er een gekocht bij de Gamma voor 11 euro.



Als ik alles in een keer goed had gedaan Embarassed , was ik denk ik in 1,5 uur klaar geweest.
_________________
Eend voor allen, allen voor eend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Versnellingsbakrevisie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group