Lek voorkomen bij uitlaatklemmen (OPGELOST)
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Lek voorkomen bij uitlaatklemmen (OPGELOST)
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden mijn motor vervangen. Maar sindsdien komen er veel uitlaatgassen vrij tussen de klemmen.
Ik heb ze rustig vast gedraaid en regelmatig met een hamer erop geklopt zodat de aansluiting beter zou worden. Maar tevergeefs.
Is er iets wat ik er aan kan doen? Ik wil het ook niet gewoon vol smeren met Gun Gum. (dat komt na een tijdje ook weer los heb ik gemerkt omdat het te warm wordt daar.
Het gaat over de klemmen die de verwarmingspotten vasthouden tussen het spruitstuk en de uitlaat. (Nieuwe klemmen trouwens)
Alvast bedankt.
Ik heb een tijdje geleden mijn motor vervangen. Maar sindsdien komen er veel uitlaatgassen vrij tussen de klemmen.
Ik heb ze rustig vast gedraaid en regelmatig met een hamer erop geklopt zodat de aansluiting beter zou worden. Maar tevergeefs.
Is er iets wat ik er aan kan doen? Ik wil het ook niet gewoon vol smeren met Gun Gum. (dat komt na een tijdje ook weer los heb ik gemerkt omdat het te warm wordt daar.
Het gaat over de klemmen die de verwarmingspotten vasthouden tussen het spruitstuk en de uitlaat. (Nieuwe klemmen trouwens)
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door shorttrack op za 17 jun, 2017 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv special 1986
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Nieuwe klemmen verbuigen wanneer ze te strak vast zitten en zorgen dan voor lekkages.
Zelf heb ik goede ervaring met de luxere klemmen (gietstaal) die tegenwoordig leverbaar zijn ipv die gebogen plaatsstaal klemmen. Kosten wel iets meer, maar werken ook vele malen beter en zijn ook beter herbruikbaar.
Maat moet zijn 49. Vanaf de eerste naar tweede demper is 47.
Zelf heb ik goede ervaring met de luxere klemmen (gietstaal) die tegenwoordig leverbaar zijn ipv die gebogen plaatsstaal klemmen. Kosten wel iets meer, maar werken ook vele malen beter en zijn ook beter herbruikbaar.
Maat moet zijn 49. Vanaf de eerste naar tweede demper is 47.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Heb wat opzoekwerk gedaan naar de twee soorten klemmen. Ik heb inderdaad de goedkope klemmen.
Bij het vastdraaien zijn deze inderdaad gebogen. Ik dacht hoe vaster hoe beter.
Op het eerste zicht zien de duurdere klemmen er al een stuk steviger uit. Ik ga ze bestellen en ze erop zetten.
Alvast bedankt voor deze tip.
Bij het vastdraaien zijn deze inderdaad gebogen. Ik dacht hoe vaster hoe beter.
Op het eerste zicht zien de duurdere klemmen er al een stuk steviger uit. Ik ga ze bestellen en ze erop zetten.
Alvast bedankt voor deze tip.
2cv special 1986
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1870
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Zorg er voor dat de uitlaatdelen goed schoon zijn gemaakt. Beste met een staalborstel. Dan de pasvlakken en de binnenzijde van de klemmen insmeren met uitlaatmontagepasta of vet, dan kunnen de delen zich beter zetten. Vet gaat wel even stinken maar dat gaat weer voorbij.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Wat misschien goed is om te melden is dat na het vervangen van de motor de aansluiting ver van elkaar stonden.
Er zat toch zeker 10 cm tussen de aansluiting van de uitlaat. Ik moest hem met een spanband naar elkaar toe trekken om hem zo vast te kunnen zetten.
Ik vond het erg vreemd dat het zo ver was.
Er zat toch zeker 10 cm tussen de aansluiting van de uitlaat. Ik moest hem met een spanband naar elkaar toe trekken om hem zo vast te kunnen zetten.
Ik vond het erg vreemd dat het zo ver was.
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Heb ondertussen de duurdere klemmen besteld en geplaatst. In mijn ogen zijn deze veel beter als de goedkope. Je voelt en ziet dat meteen. De sleuf in deze klemmen is ook smaller waardoor de uitlaat nog beter tegen elkaar aan wordt gedrukt.
De spanning tussen de uitlaat was intussen al geminderd. er zat nu uiterlijk een centimeter tussen.
Heb beide uitlaten met een spanband naar elkaar toegebracht en toen de klem geplaatst. Werkt ideaal. Wel even de spatborden eraf halen.
Alle uitlaatgassen zijn verdwenen.
Bedankt voor de tip
De spanning tussen de uitlaat was intussen al geminderd. er zat nu uiterlijk een centimeter tussen.
Heb beide uitlaten met een spanband naar elkaar toegebracht en toen de klem geplaatst. Werkt ideaal. Wel even de spatborden eraf halen.
Alle uitlaatgassen zijn verdwenen.
Bedankt voor de tip
2cv special 1986
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
DIt is ook maar tijdelijk. Ik wil mijn 2cv eens naar een garage brengen om nog wat dingen na te kijken. Ik hoop dat ze die spanning ook weg kunnen halen dan.André Post schreef:Toch is het niet goed om het onder spanning te monteren.
Ergens gaat het op termijn scheuren.
Wij vertrekken over een paar weken naar op vakantie en had graag de uitlaatgassen uit de auto.
2cv special 1986
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk