Lek voorkomen bij uitlaatklemmen (OPGELOST)

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » ma 19 jun, 2017 13:29

Nog een leuke bijkomstigheid bij deze duurdere klemmen.

Wat mij opviel is dat je bij de goedkope klemmen sleutel 13 nodig hebt en bij de duurdere de gebruikelijke sleutel 11.

Niet echt belangrijk natuurlijk maar ik vond het wel opmerkelijk.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 19 jun, 2017 18:08

Monteer de klemmen wel met veerringen, anders lopen de moeren los.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » ma 19 jun, 2017 19:19

Dat was bij mij ook gebeurt bij een van de klemmen.

Als je voor de goedkopere klemmen gaat kun je er best zelf een normale ring tussen steken.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 19 jun, 2017 20:03

Als je de spruitstuk klemmen gaat monteren moet je eigenlijk alle 4 de klemmen van het spruitstuk/kachelpotten een beetje lossen.
Liefst die van de voorste demper ook, demper nog niet fixeren aan de bak en dan langzaam alles steeds beetje bij beetje vast zetten en NIET onder spanning!
Neem er even de tijd voor, het past absoluut, maar vergt soms even wat geduld en passen en meten....

Plaats reactie