Linker achterwiel schuurt tegen koets. (Verhaal op pagina 3)
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Linker achterwiel schuurt tegen koets. (Verhaal op pagina 3)
Hallo,
heb vandaag wat schuursporen op mijn linke r achterband gezien. Na een snelle controle bleek deze tegen de rubber aan te schuren wat ervoor zorgt dat je vering niet tegen de koets komt. (sorry weet de juiste benaming er niet van)
Dit gebeurt enkel wanneer hij een beetje in veert Omdat het blok zit ongeveer 10 cm boven de band bevindt.
Beide mijn banden lopen schijn af achter. Ze staan beide een beetje naar binnen.
Is er een manier om dit op te lossen? Mijn banden slijten ook schuin af waardoor ik vaker dan normaal banden moet wisselen.
heb vandaag wat schuursporen op mijn linke r achterband gezien. Na een snelle controle bleek deze tegen de rubber aan te schuren wat ervoor zorgt dat je vering niet tegen de koets komt. (sorry weet de juiste benaming er niet van)
Dit gebeurt enkel wanneer hij een beetje in veert Omdat het blok zit ongeveer 10 cm boven de band bevindt.
Beide mijn banden lopen schijn af achter. Ze staan beide een beetje naar binnen.
Is er een manier om dit op te lossen? Mijn banden slijten ook schuin af waardoor ik vaker dan normaal banden moet wisselen.
Laatst gewijzigd door shorttrack op zo 23 jul, 2017 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Eerst zeker weten dat er geen draagarmlagers stuk of los zijn, dan kan dit ook gebeuren.
In principe is een scheve draagarm niet af te stellen.
Alleen door het verbuigen van die arm, in de praktijk moeilijk nauwkeurig te doseren.
Maar als ze alle 2 scheef staan is wel raar dan.
In principe is een scheve draagarm niet af te stellen.
Alleen door het verbuigen van die arm, in de praktijk moeilijk nauwkeurig te doseren.
Maar als ze alle 2 scheef staan is wel raar dan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Ik ga dit zeker eens nakijken. Moet ik dan eerst de schokdempers en de vering los maken? of kan ik het zo ook controleren?TimVS schreef:Even de wagen opkrikken en de draagarm vastnemen.
Als je de draagarm kan kantelen naar links/rechts (tegen de normale richting) zijn de draagarmlagers los/kapot. geen al te dure reparatie.
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Ik heb twee krikken in de auto liggen. Een waarmee ik de auto wat omhoog krik. Vervolgens plaats ik nog een krik onder de draag arm en krik hem zo verder om hoog.LPGo schreef:Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band krijgt.. Ga je dan ook naar je vriend .. Voor het overige ben ik het met TB eens.. Ik zou willen weten wat het is.. Linke boel zo..
Maar met die methode kan ik natuurlijk niet checken of de draagarm los zit.
Moet inderdaad eens een beter krik kopen
2cv special 1986