Ben benieuwd! wanneer ga je langs voor uitleg?shorttrack schreef:Mijn 2cv staat momenteel bij een eendenspecialist. Hij heeft mij zojuist gebeld omdat het een probleem is dat hij in zijn 30 jaar ervaring nog nooit gezien heeft.
Het zal een sappig verhaaltje worden denk ik.
Linker achterwiel schuurt tegen koets. (Verhaal op pagina 3)
onder druk wordt alles vloeibaar
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
ja, nu je het zegt, mijn hele sessie met mijn psycholoog lijkt hier over te zijn gegaan....verkapt maar de oorzaak ligt in dit topic, bedenk ik me nu!Thijs schreef:Volgens mij kunnen we hem aangeven wegens 'schending van de rechten van de mens'.
Dit lijkt immers verdraaid veel op geestelijke mishandeling....
onder druk wordt alles vloeibaar
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Ik ben weer terug van vakantie! Terug van een heerlijke rit door Ierland. heb nog niet gekeken hoeveel ik precies gereden heb maar het zal ronde 4500 km zijn in drie weken.
Nu maar hopen dat mijn verhaal aan jullie verwachtingen gaat voldoen Ik zal maar bij het begin beginnen dan. Sorry als je niet graag leest
Een goede week voordat we vertrokken had ik snel nog even wat onderhoudswerk gedaan aan mijn 2cv. Vooral de nieuwe uitlaatklemmen waren nodig aangezien hij nogal wat uitlaatgassen lekte.
Ik vond het een goed idee om ook maar eens op de grond te gaan liggen voor een snelle check onder de auto. Daar merkte ik op dat er lichte schuursporen op mijn band te zien waren. Het bleek dus dat wanneer mijn auto in veerde de band langs de binnenkant tegen het stootrubber aan schuurde. Even dit forum raadplegen dus
Daar kreeg ik veel reactie over de draagarm lagers. Een scheve draagarm zou immers zeer onwaarschijnlijk zijn. Het leek mij dus een goed idee om de draagarm lagers te vervangen.
Voordat ik ze daadwerkelijk wilde bestellen had ik besloten om de desbetreffende webshop eens te bellen voor advies. Daar kreeg ik te horen dat versleten draagarm lagers nooit zo'n overdreven effect kunnen hebben.
Aangezien de webshop enkele uren rijden bij mij vandaan is werd ik doorverwezen naar een dichtere garage.
Nog een telefoontje dus. Maar dit maal naar de garage die met serieuze bloed, zweet en tranen mijn auto toch heeft kunnen repareren. Ik ben ze enorm dankbaar aangezien ze eigenlijk helemaal gaan tijd hadden om een klus als deze op de hals te nemen.
We hadden afgesproken dat ik op maandag al eens langs te komen zodat ze de auto konden bekijken.
Bij aankomst werd de 2cv meteen op de brug gezet en de zaak bekeken. Daar moesten ze toch eens even aan het hoofd krabben. Maar men dacht dat ze wel een eventuele oplossing zagen. Naar het schijnt zijn de ami armen een centimeter korter. Dus een andere draagarm erop en het is opgelost. Dat ging uiteraard niet dezelfde dag. Dus ik kreeg een leen auto mee en ik kon de auto woensdag weer op komen halen.
Dinsdag krijg ik een telefoontje. Het probleem bleek ergens anders te liggen. Ze hadden voor de zekerheid verschillende draagarmen geplaats (zelfs die van de andere kant van de auto) om zeker te weten dat het niet het probleem was wat ze dachten. Ze hebben een schade expert laten kijken naar de zaak en die concludeerde dat de achteras scheef was.
De garage verteld dat ze het kunnen maken maar dat ik hem dat wel pas vrijdag avond terug heb. Met een slepend wiel kun je natuurlijk niet blijven rijden dus heb maar gezegd dat het goed was.
Na toch wat spannende dagen vertrok ik vrijdag middag naar de garage. Bij aankomst kreeg ik te horen wat er precies aan de hand was. Niet alleen de as maar ook de draagarm was gebogen. Mijn eend moet in het verleden dus een enorme optater hebben gehad.
Ik vind het raar dat het in de 7 jaar tijd dat ik de auto heb nog nooit eerder is voorgekomen. Ik heb mijn oude banden nog liggen namelijk en die hebben geen schuursporen staan.
Gelukkig ben ik met een gerust hart op reis gekunnen.
Ik ben de garage enorm dankbaar. Ik weet dat je hier geen reclame mag maken. Maar als ik het volgende zeg weten sommige waarschijnlijk wel over wie ik heb het. De beste man heeft al meer als 30 jaar ervaring daar in het zuiden van het land En ook nog eens een gratis leenauto mee krijgen. Dat noem ik nou eens echte top service. Dat had dan ook een grote fles goeie Leffe verdient.
Nu de rest van de wagen nog in orde maken
Nu maar hopen dat mijn verhaal aan jullie verwachtingen gaat voldoen Ik zal maar bij het begin beginnen dan. Sorry als je niet graag leest
Een goede week voordat we vertrokken had ik snel nog even wat onderhoudswerk gedaan aan mijn 2cv. Vooral de nieuwe uitlaatklemmen waren nodig aangezien hij nogal wat uitlaatgassen lekte.
Ik vond het een goed idee om ook maar eens op de grond te gaan liggen voor een snelle check onder de auto. Daar merkte ik op dat er lichte schuursporen op mijn band te zien waren. Het bleek dus dat wanneer mijn auto in veerde de band langs de binnenkant tegen het stootrubber aan schuurde. Even dit forum raadplegen dus
Daar kreeg ik veel reactie over de draagarm lagers. Een scheve draagarm zou immers zeer onwaarschijnlijk zijn. Het leek mij dus een goed idee om de draagarm lagers te vervangen.
Voordat ik ze daadwerkelijk wilde bestellen had ik besloten om de desbetreffende webshop eens te bellen voor advies. Daar kreeg ik te horen dat versleten draagarm lagers nooit zo'n overdreven effect kunnen hebben.
Aangezien de webshop enkele uren rijden bij mij vandaan is werd ik doorverwezen naar een dichtere garage.
Nog een telefoontje dus. Maar dit maal naar de garage die met serieuze bloed, zweet en tranen mijn auto toch heeft kunnen repareren. Ik ben ze enorm dankbaar aangezien ze eigenlijk helemaal gaan tijd hadden om een klus als deze op de hals te nemen.
We hadden afgesproken dat ik op maandag al eens langs te komen zodat ze de auto konden bekijken.
Bij aankomst werd de 2cv meteen op de brug gezet en de zaak bekeken. Daar moesten ze toch eens even aan het hoofd krabben. Maar men dacht dat ze wel een eventuele oplossing zagen. Naar het schijnt zijn de ami armen een centimeter korter. Dus een andere draagarm erop en het is opgelost. Dat ging uiteraard niet dezelfde dag. Dus ik kreeg een leen auto mee en ik kon de auto woensdag weer op komen halen.
Dinsdag krijg ik een telefoontje. Het probleem bleek ergens anders te liggen. Ze hadden voor de zekerheid verschillende draagarmen geplaats (zelfs die van de andere kant van de auto) om zeker te weten dat het niet het probleem was wat ze dachten. Ze hebben een schade expert laten kijken naar de zaak en die concludeerde dat de achteras scheef was.
De garage verteld dat ze het kunnen maken maar dat ik hem dat wel pas vrijdag avond terug heb. Met een slepend wiel kun je natuurlijk niet blijven rijden dus heb maar gezegd dat het goed was.
Na toch wat spannende dagen vertrok ik vrijdag middag naar de garage. Bij aankomst kreeg ik te horen wat er precies aan de hand was. Niet alleen de as maar ook de draagarm was gebogen. Mijn eend moet in het verleden dus een enorme optater hebben gehad.
Ik vind het raar dat het in de 7 jaar tijd dat ik de auto heb nog nooit eerder is voorgekomen. Ik heb mijn oude banden nog liggen namelijk en die hebben geen schuursporen staan.
Gelukkig ben ik met een gerust hart op reis gekunnen.
Ik ben de garage enorm dankbaar. Ik weet dat je hier geen reclame mag maken. Maar als ik het volgende zeg weten sommige waarschijnlijk wel over wie ik heb het. De beste man heeft al meer als 30 jaar ervaring daar in het zuiden van het land En ook nog eens een gratis leenauto mee krijgen. Dat noem ik nou eens echte top service. Dat had dan ook een grote fles goeie Leffe verdient.
Nu de rest van de wagen nog in orde maken
2cv special 1986
Als ik zeg "jan". Dan zit ik nog vrij algemeen....maar wel in de juiste richting, toch?shorttrack schreef:
Ik ben de garage enorm dankbaar. Ik weet dat je hier geen reclame mag maken. Maar als ik het volgende zeg weten sommige waarschijnlijk wel over wie ik heb het. De beste man heeft al meer als 30 jaar ervaring daar in het zuiden van het land En ook nog eens een gratis leenauto mee krijgen. Dat noem ik nou eens echte top service. Dat had dan ook een grote fles goeie Leffe verdient.
Nu de rest van de wagen nog in orde maken
onder druk wordt alles vloeibaar
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Je zit dan algemeen in de juiste richting jagillis schreef:Als ik zeg "jan". Dan zit ik nog vrij algemeen....maar wel in de juiste richting, toch?shorttrack schreef:
Ik ben de garage enorm dankbaar. Ik weet dat je hier geen reclame mag maken. Maar als ik het volgende zeg weten sommige waarschijnlijk wel over wie ik heb het. De beste man heeft al meer als 30 jaar ervaring daar in het zuiden van het land En ook nog eens een gratis leenauto mee krijgen. Dat noem ik nou eens echte top service. Dat had dan ook een grote fles goeie Leffe verdient.
Nu de rest van de wagen nog in orde maken
2cv special 1986