2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Rokende remmen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Remmen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 1-8-2014
Berichten: 152
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Za 1 Jul, 2017 19:49    Onderwerp: Rokende remmen Reageer met quote

Hallo,

Wij zijn momenteel op vakantie met onze geit. Na wat klimmen en dalen ben ik even gestopt en heb de motorkap even opengezet. (Gewoon zomaar) toen merkte ik wel op dat vanuit de auto gezien mijn rechter schijfrem rookte. Dat duurde maar een 30 tal seconden en het wat alweer weg getrokken.

Kan dit kwaad? Ben wel in de bergen aan het rijden en rem zoveel mogelijk op de motor af.

Remmen zijn niet onbelangrijk dus vraag ik het liefst even.

Alvast bedankt voor de snelle antwoorden Wink
_________________
2cv special 1986
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3822
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Zo 2 Jul, 2017 06:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zitten je koelbakjes nog erop? Dat is nu waar die voor dienen. Ik denk niet dat het veel kwaad kan maar het is altijd beter te remmen op de motor. Als je te lang remt kan het zo warm worden dat je remkracht verminderd of zelfs wegvalt.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 4-2-2010
Berichten: 1298
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: Zo 2 Jul, 2017 07:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een keer Porlock Hill, Somerset , Engeland op- en afgereden met een AMi 8, met drie volwassenen, en een hele berg bagage. https://en.wikipedia.org/wiki/Porlock_Hill
Het was toen erg heet daar. We zijn de berg in 1ste versnelling opgeklommen, terwijl er verschillende auto's met watergekoelde motoren aan de kant stil stonden, en in de 1 ste versnelling ook weer naar beneden, toch moest ik regelmatig bijremmen en aan het einde van de afdaling heb ik toch even een parkeerstrook opgezocht om naar mijn remmen te kijken. Ze waren heet, maar na enkele minuten weer dusdanig afgekoeld dat ik verder rijden verantwoord achtte.
Verder geen problemen gehad en een prachtige reis door Engeland, bijna 3500 km zonder problemen ook met de nodige beklimmingen en afdalingen.

Ik denk dat jouw probleem meer de linker achter draagarm is Smile
_________________
'T is een kwestie van geduld.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gillis
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 15-10-2006
Berichten: 303
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo 2 Jul, 2017 09:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, kan je alsjeblieft even dat andere topic afronden...de spanning is niet meer te houden!

http://forum.2cv.nl/viewtopic....p;start=30



Wink
_________________
onder druk wordt alles vloeibaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 10-2-2010
Berichten: 605
Woonplaats: utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 2 Jul, 2017 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

je kan voor extra koeling ook je driehoekjes er uithalen
http://p8.storage.canalblog.co...5437_o.jpg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1200
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Ma 3 Jul, 2017 07:29    Onderwerp: Reageer met quote

schijven worden warm, niet mis mee. Maar ze worden wel aan beide kanten even warm. Als de ene warmer wordt dan de ander dan kan het zijn dan de ene harder remt, of dat die niet goed vrij komt als je niet remt.
je kan even 200 meter op een vlakke weg rijden, kap open en voelen aan de schijven of ze warm zijn. Als dat zo is dan moeten de remklauwen uit elkaar voor schoonmaken en nieuwe rubbers. Niet een klusje voor onderweg.

Als het echt stijl naar beneden gaat kan je ook de eend in de 1e versnelling zetten. Ik hoef dan bijna niet te remmen.

Gr Rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3290

BerichtGeplaatst: Vr 14 Jul, 2017 02:27    Onderwerp: Reageer met quote

blanc/rouge2cv schreef:
je kan voor extra koeling ook je driehoekjes er uithalen
http://p8.storage.canalblog.co...5437_o.jpg


Of dat veel voor je remmen doet qua koeling betwijfel ik.

De meeste remmen worden in Nederland niet zo zwaar belast, in de bergen dus wel en dat ze, als ze heet worden, ze alle aangekoekte olie eraf branden is alleen maar prima.
Het bewijst maar weer eens dat die koelkappen er niet voor niets opzitten!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3290

BerichtGeplaatst: Vr 14 Jul, 2017 02:28    Onderwerp: Reageer met quote

Maar inderdaad Shorttrack......

HOE ZIT T NOU MET DIE DRAAGARM

WE WACHTEN IN SPANNING AF!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Remmen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group