Motor pakt niet op nadat het gas is losgelaten
Motor pakt niet op nadat het gas is losgelaten
Als ik met een warme motor voor een stoplicht o.i.d. moet stoppen en ik wil wegrijden , dus gas geef, wil de motor niet op toeren komen, hij slaat dan meestal af.
De carburateur is gereviseerd, dus nieuwe sproeiers en membraan van de acceleratiepomp ,maar ik heb niet aan het pinnentje wat er buiten uitsteekt gedraaid.
Iemand een idee?
Ik moet a.s. donderdag voor de APK, dus dan moet ie wel lopen .
De carburateur is gereviseerd, dus nieuwe sproeiers en membraan van de acceleratiepomp ,maar ik heb niet aan het pinnentje wat er buiten uitsteekt gedraaid.
Iemand een idee?
Ik moet a.s. donderdag voor de APK, dus dan moet ie wel lopen .
Welke carburateur? Zo te horen gaat het om het zgn gat in de carburatie. Waarschijnlijk heeft het verdraaien van de mengselregelschroef ook weinig effect? De gasklepaanslag is dan zover ingedraaid dat de gasklep voorbij de uitgang van het stationaire systeem staat. Dan pakt de motor inderdaad slecht op als je gas geeft. Terug naar de basisinstelling. Voor de tweetraps carburateur is dat: Choke uittrekken, gasklepaanslagschroef losdraaien en dan indraaien tot hij tegen de schijf op de chokeklep rust, dan nog twee hele slagen indraaien. Vervolgens de mengselschroef zo draaien dat de motor (zonder choken) maximaal stationair loopt en met de aanslagschroef fijnregelen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Had ik ook last van, ik heb mij door een ervarensdeskundige laten vertellen dat dit euvel er na motorrevisie uit moet slijten..?
Ik rij nu bijna een jaar rond met 1/3 van de luchtinlaat van mijn luchtfilter dichtgeplakt.
Goed dat je me er aan herinnert dat het tijd wordt om eens met volle luchtinlaat te proberen
Ik rij nu bijna een jaar rond met 1/3 van de luchtinlaat van mijn luchtfilter dichtgeplakt.
Goed dat je me er aan herinnert dat het tijd wordt om eens met volle luchtinlaat te proberen
1977 Mehari
@AP : Gelukt!
De schroef was er i.d.d. heel ver ingedraaid, dus gedaan zoals door jou omschreven en na wat geprobeer met de mengselschroef lukte het.
THX.
@ Joos, mijn motor heb ik ook gereviseerd, maar kan me niet voorstellen dat dat er wat mee te maken heeft.
Probeer eens af te stellen als hierboven omschreven.
De schroef was er i.d.d. heel ver ingedraaid, dus gedaan zoals door jou omschreven en na wat geprobeer met de mengselschroef lukte het.
THX.
@ Joos, mijn motor heb ik ook gereviseerd, maar kan me niet voorstellen dat dat er wat mee te maken heeft.
Probeer eens af te stellen als hierboven omschreven.
sorry, oud topic, mmar wel een vergelijkbaar probleem.
ik heb ook een enkeltraps carburateur op mijn 600cc motor. Dit is een NOS carburateur, enkele maanden geleden gemonteerd.
ik heb het volgende probleem wat zich soms (niet altijd) voor doet: Als de motor goed warm is, bijvoorbeeld na een tijd plankgas rijden of bij heel warm weer, en bij een kruising of stoplicht aan kom, hij soms moeilijk stationair loopt en/of niet goed oppakt bij gas geven. Hij hapert dan en valt (bijna) dood. Dan moet ik hem aan de praat houden en op toeren brengen door te spelen met het gaspedaal.
Het probleem doet zich niet altijd voor, en helemaal niet bij koude motor
Zou dit ook aan de afstelling kunnen liggen? Acc pomp werkt goed.
Ik heb ook al wat andere mogelijke veroorzakers uitgesloten: bobine vervangen (2x), ontsteking vervangen, bougiekabels, kleppen gesteld etc, maar dat helpt niet.
ik heb ook een enkeltraps carburateur op mijn 600cc motor. Dit is een NOS carburateur, enkele maanden geleden gemonteerd.
ik heb het volgende probleem wat zich soms (niet altijd) voor doet: Als de motor goed warm is, bijvoorbeeld na een tijd plankgas rijden of bij heel warm weer, en bij een kruising of stoplicht aan kom, hij soms moeilijk stationair loopt en/of niet goed oppakt bij gas geven. Hij hapert dan en valt (bijna) dood. Dan moet ik hem aan de praat houden en op toeren brengen door te spelen met het gaspedaal.
Het probleem doet zich niet altijd voor, en helemaal niet bij koude motor
Zou dit ook aan de afstelling kunnen liggen? Acc pomp werkt goed.
Ik heb ook al wat andere mogelijke veroorzakers uitgesloten: bobine vervangen (2x), ontsteking vervangen, bougiekabels, kleppen gesteld etc, maar dat helpt niet.
2cv6 Spécial 1978
CX GTI Turbo 1985
CX GTI Turbo 1985
Bekend verschijnsel, kan verschillende oorzaken hebben.EL_Robino schreef:sorry, oud topic, mmar wel een vergelijkbaar probleem.
ik heb ook een enkeltraps carburateur op mijn 600cc motor. Dit is een NOS carburateur, enkele maanden geleden gemonteerd.
ik heb het volgende probleem wat zich soms (niet altijd) voor doet: Als de motor goed warm is, bijvoorbeeld na een tijd plankgas rijden of bij heel warm weer, en bij een kruising of stoplicht aan kom, hij soms moeilijk stationair loopt en/of niet goed oppakt bij gas geven. Hij hapert dan en valt (bijna) dood. Dan moet ik hem aan de praat houden en op toeren brengen door te spelen met het gaspedaal.
Het probleem doet zich niet altijd voor, en helemaal niet bij koude motor
Zou dit ook aan de afstelling kunnen liggen? Acc pomp werkt goed.
Ik heb ook al wat andere mogelijke veroorzakers uitgesloten: bobine vervangen (2x), ontsteking vervangen, bougiekabels, kleppen gesteld etc, maar dat helpt niet.
Is over het algemeen redelijk m,makkelijk op te lossen.
Maar het is erg vervelend rijden deze klacht.
Rij anders keertje langs kijk ik het even na voor je.
Google maar even op 2CV Outlet.
Groetjes David