Isolatie cilinderkoeling

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » do 19 okt, 2017 19:18

niks van geluiddemping als je een stille auto wil ga je maar electric rijden een 2CV klink als muziek in de oren waarom zou je dat willen dempen .

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 19 okt, 2017 21:25

Is die dempingmat brandbestendig?
Ik heb ooit een dyane op een sloop gevonden die had onder de pedalen en rubbervloermat een soort dikke grijze gesealde kunststof zak met met iets van glaswol erin. De positie zo vlak bij je dwarse uitlaatdemper zou best wel eens goed kunnen werken. Ik weet niet of dit een oud accessoire was. Zag er in elk geval niet zelfgemaakt uit. Weet niet meer of het de pedalen in de weg zat.
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 20 okt, 2017 10:56

blanc/rouge2cv schreef:niks van geluiddemping als je een stille auto wil ga je maar electric rijden een 2CV klink als muziek in de oren waarom zou je dat willen dempen .
wat een bullshit. zeker iemand die op zondag eens af en toe een ritje maakt???


je blijft die motor altijd wel horen hoor dus dat raak je niet kwijt. een beetje stiller kan geen kwaad. ik heb m als daily en ik heb een keer het geluidsniveau gemeten bij 95 km/h op de teller (en vaak rij ik nog wel harder) en die meting kwam uit op 95 db. bij 90 db op langere termijn krijg je gehoorsbeschadiging. ik rij ook met mn dochter in de auto.

maar doe lekker wat je wilt, maar laat mij/ons toch lekker kijken wat we kunnen doen om het binnen de perken te houden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 20 okt, 2017 13:02

Inderdaad, als je serieus wat kilometers maakt dan zul je iets moeten doen aan geluidsreductie.
Weg krijg je de herrie niet maar alle demping is mooi meegenomen.
(Dyane gaan rijden is ook een optie...)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 20 okt, 2017 13:56

helemaal stil nee. dat is (inderdaad) ook niet leuk. maar 95db ook niet.

en hoewel er een dyane uit 1969 staat te wachten op restauratie is dat als daily helaas geen optie aangezien ik nu een parkeervergunning voor mn eend heb en als ik mijn parkeervergunning moet wijzigen moet een "schone" auto zijn (helaas mag 40 jaar of ouder ook niet).
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 21 okt, 2017 08:28

Ik heb de rubber vloermat met daarover een stevige vloerbedekking dit helpt al een stuk en ik heb alle deurpanelen gevuld met glaswol dat is ook weer een stuk stiller. Ik kan niet echt zeggen dat ie rumoerig is. Verder is natuurlijk een goede aansluiting van je uitlaat heel belangrijk. Daar kwam ik per ongeluk eens achter bij mijn 57er. Na het inbouwen van een andere motor en het nu met uitlaat kit monteren van de uitlaat was ik zeer verrast door het flink in volume gedaalde uitlaat geluid.
diverse Citroens, wat anders.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » za 21 okt, 2017 16:43

dyane_maniac schreef:
blanc/rouge2cv schreef:niks van geluiddemping als je een stille auto wil ga je maar electric rijden een 2CV klink als muziek in de oren waarom zou je dat willen dempen .
wat een bullshit. zeker iemand die op zondag eens af en toe een ritje maakt???


je blijft die motor altijd wel horen hoor dus dat raak je niet kwijt. een beetje stiller kan geen kwaad. ik heb m als daily en ik heb een keer het geluidsniveau gemeten bij 95 km/h op de teller (en vaak rij ik nog wel harder) en die meting kwam uit op 95 db. bij 90 db op langere termijn krijg je gehoorsbeschadiging. ik rij ook met mn dochter in de auto.

maar doe lekker wat je wilt, maar laat mij/ons toch lekker kijken wat we kunnen doen om het binnen de perken te houden
wat een bullshit. zeker iemand die op zondag eens af en toe een ritje maakt???

Nee zeker niet gewoon een AK voor iedere dag en ook geen winterschorsing want hij is belasting vrij en ook geen radio die ik hard kan zetten .

Plaats reactie