2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Remolie lamp en oliedruk lamp probleem
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Kabelboom / zekeringen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 290
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2011 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik heb vandaag de storm getrotseerd en het satbord verwijderd. Helaas zit er dan nog een pijpje in de weg waarvan me niet duidelijk is wat de functie kan zijn. Het pijpje sit voor de sesor en komt uit de koeltunnel. De andere kant van het pijpje is open maar ziet er uit alsof er nog wat ingestoken kan worden...

Gelukkig is het wel gelukt om de aansluiting te bereiken met een draadje en krokodillenbekje. Nu weet ik dus dat de bedrading heel is! De sensor is dus stuk...

Hoe krijg ik er nu een nieuwe in. Dat pijpje zit namelijk behoorlijk in de weg!

Kwam ook weer genoeg losse onderdelen tegen... De bumper en koplampsteun zit aan elke kant met 3 boutjes vast althans dat is wel de bedoeling. Links kon er bij allemaal nog een moertje extra tussen! Rechts 2 ringen. Verder zit het zo in het cassis gedraaid en zonder moeren er achter. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Zal dit ook eens in een toepasselijk toppic zetten...

Ernst-Jan
_________________
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3859
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2011 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het pijpje is voor de koeling van de remschijven. Aan de andere kant zit er ook nog een.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 290
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jun, 2011 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, nou had ik daar al zo'n idee van. Er zit echter niets aan. Daar hoort neem ik aan een soort slang naar de schijven te lopen. Ik weet dat velen het onzin vinden overigens, zelf heb ik nog geen mening anders dan "het zal er toch niet voor nop zijn???).

De hamvraag is nu hoe gaat dat ding los zodat ik bij de olie Sensor kan komen. Nu is het ding onbereikbaar voor (de) montage.

Andere vraag nog, heb ik een speciale sensor nodig of heb ik goed begrepen dat elke automaterialen zaak me een universele kan leveren?

Ernst-Jan
_________________
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner


Geregistreerd op: 22-3-2003
Berichten: 2882
Woonplaats: Hongarije

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 06:46    Onderwerp: Reageer met quote

Als ze bij de automatrialenzaak hem voor een 2cv in huis hebben willen ze hem graag aan je verkopen.Hij bestaat in 2 types.Het enige verschil is he stekkertje is dan een kabeloogje(iets lastiger montage)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3859
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 07:19    Onderwerp: Reageer met quote

Met een passende pijpsleutel kun je hem demonteren. Heb ik deze zomer in frankrijk ook moeten doen op de camping nadat ie gesneuveld was. Pijpje is niet te demonteren.
Er hoort inderdaad nog een slang aan en een koelbakje onder de schijven.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 290
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 07:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Nou zit dat pijpje van de schijfkoeling precies voor de sensor. Ik kan er met mijn doppenset niet langs. Dat betekend dan neem ik aan dat de hele koel kap er af moet?

EJ
_________________
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner


Geregistreerd op: 22-3-2003
Berichten: 2882
Woonplaats: Hongarije

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 08:11    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan het pijpje naar beneden buigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 290
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 08:40    Onderwerp: Reageer met quote

Blijft het dan heel of is het dan ook onbruikbaar geworden. Ik bedoel stel dat schijfremkoeling belangrijk is en ik sloop het pijpje dan heb ik een hoop werk en kosten neem ik aan?

EJ
_________________
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 26-4-2005
Berichten: 390
Woonplaats: Wanssum

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Schijfremkoeling is in Nederland niet nodig, tis alleen handig in bergachtig gebied. Ik sloop die dingen er altijd meteen af, heb er vaker problemen mee dan dat ik ze nodig heb, zodra ze een beetje scheef zijn schuren ze over de schijf.
_________________
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 290
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Daar zeg je iets heel belangrijks. Volgende zomer wil ik naar TsjechiŽ. Begachtig. Ik rijdt dan met 2 mensen en kampeer bagage. Dan is schijfrem koeling dus wel aan te raden begrijp ik. Bij mij zit alleen het pijpje vanaf de tunnel, de rest is er niet. Het pijpje verbuigen is dus niet erg slim dan denk ik. En de rest van de onderdelen scoren wordt ook een nuttige bezigheid dan denk ik?

Wat moet er dan los allemaal om bij die sensor te komen. Het lijkt er op dat bij mij een type zit vaar je een draadje in vast schroeft. Ik moet er dus ook met een schroevendraaier bij om hem os te kunnen halen.
Het lijkt een hele klus te worden...

Ernst-Jan
_________________
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tom Duckpower
Moderator


Geregistreerd op: 19-7-2003
Berichten: 4020
Woonplaats: Berkel-Enschot

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben twee jaar geleden in TsjechiŽ geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in TsjechiŽ geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
_________________
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 26-4-2005
Berichten: 390
Woonplaats: Wanssum

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen het spatbord hoeft los. bij dop 21 kun je een bougiesleutel gebruiken, bij 23 een lange dop. t schroefje is dopje 6 of 7.

Met een goede remtechniek is het zonder rammelbakjes goed te doen! Ik heb ze er al tijden niet meer onder.
_________________
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 290
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Oftewel uit de weg buigen en gewoon doen!

Thanks! Ik geloof dat de verkoper me een sensor gaat sturen...

EJ
_________________
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Punky
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 9103
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2011 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Tom Duckpower schreef:
ik ben twee jaar geleden in TsjechiŽ geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in TsjechiŽ geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes


+1
_________________
PuNk RoCK LosEr

2CV, Ami, Rapido & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Nout
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 12-6-2017
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Za 28 Okt, 2017 18:07    Onderwerp: Olie lampjes aansluiten Reageer met quote

Hallo.

Heb een vraag hoe ik de rem olie lampje en olie druk lamp plus lampen tester moet aan sluiten ben al paar dagen aan het kutten.

Maar krijg het niet voor elkaar .waar moet welke draad/kleur.

Zou achteraf wel heel logisch klinken maat het komt er niet uit

Gr

Noir
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Kabelboom / zekeringen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group