Terugslagklepje

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
André Post
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1964
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 19:27
Locatie: Haarlem

Bericht door André Post » do 27 jan, 2011 16:08

Benzine pomp probleem.
Er zitten terugslag klepjes in de pomp, die lekken een beetje waardoor de pomp droog komt te staan.
Eigenlijk heb je dan vapourlock.
Een droge pomp pompt niet goed.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 19:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 27 jan, 2011 18:15

Ha ha, daar ging nou juist het hele topic over. Over het terugslagklepje en wat de zin daarvan is.

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 27 mar, 2017 08:46

Hallo,

eventjes heel diep gegraven in het forum, ...en na de drie pagina's gelezen te hebben geen antwoord op m'n vragen gevonden

wie o wie heeft nu zo een klepje gemonteerd?
Voor of na de pomp?
Wat was het resultaat?
Waar werd het klepje aangekocht?
Merk? Model? Diameter aansluiting?

Thank's! :wink:

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2264
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 27 mar, 2017 11:32

De klep moet vóór de pomp.
Ik heb er 1 op een Chinese site besteld maar nooit gemonteerd.
Gewoon een beetje doorstarten werkt ook prima.
Benzineslang is volgens mij origineel 5,5mm binnediameter.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9122
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 27 mar, 2017 15:51

Ik heb een losse klep er ooit tussen gezet, maar of het nu veel doet??? Ik zou ook adviseren doorstarten.
Kleppen zijn ook te krijgen bij de autohandel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3957
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 21:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 27 mar, 2017 16:24

diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2264
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 27 mar, 2017 18:05


RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1310
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 08:17
Locatie: Zwolle

Bericht door RobM » wo 29 mar, 2017 16:21

ami6 schreef:Hallo,

eventjes heel diep gegraven in het forum, ...en na de drie pagina's gelezen te hebben geen antwoord op m'n vragen gevonden

wie o wie heeft nu zo een klepje gemonteerd?
Voor of na de pomp?
Wat was het resultaat?
Waar werd het klepje aangekocht?
Merk? Model? Diameter aansluiting?

Thank's! :wink:
Ik
Voor de pomp
Werkt goed: benzine loopt niet terug, kort starten en lopen
Bij le patron
Die heeft maar 1 model, als je er bij zegt dat het voor een eend is komt het goed.

Kost ca tien euro
En ziet er precies zo uit als op de link van ali expess

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 31 mar, 2017 16:44

Daar heb ik wat aan!

bedankt Rob!

Boxer
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 sep, 2017 12:47
Locatie: Roosendaal

Bericht door Boxer » do 9 nov, 2017 10:42

Zit nu in 2017 met dit probleem van leeglopen benzineleiding en lang starten na 2 weken stilstand . Had vroeger een zeer oude eend nog met de ruitenwissers op de kilometerteller en 6 volt maar die startte altijd meteen. Ik ga de benzinepomp verwijderen, maar kun je daar iets aan zien? Toch maar een nieuwe pomp kopen? Of zou een elektrische lagedruk benzinepomp iets zijn? Die pompt al als het contact aangaat. Ook leuk hobbyprojectje toch?
Wie geeft goede raad!
groet boxer

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3957
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 21:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 9 nov, 2017 17:10

Koop weer een oude eend :wink: :wink:
Maar inderdaad de oude eenden starten vaak beter dan modernere.
Je kunt ook de werking van de klepjes in de benzinepomp eens controleren.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie