2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mn eend is dood.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Eendrijden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Twcv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 22-4-2003
Berichten: 1480

BerichtGeplaatst: Ma 27 Nov, 2017 15:01    Onderwerp: Mn eend is dood. Reageer met quote

Dit weekend ging ik langs een eendenboer voor een offerte voor het vervangen van binnschermen achter en eventueel bak onder de achterbank. Dat kon vervangen worden uiteraard maar zouden staartstukjes en stukken onder 3e zijruit ook meegenomen moeten worden. De halve achterkant dus.

Maar, eend op de brug en wat blijkt: chassis is aan het knikken. Een keer een drempel en de knik is definitief. Zit een chassis van 15 jaar oud onder. Destijds was een Argentijns chassis (roest al in de folder) de enige legale mogelijkheid. 8 jaar geleden is er veel aan de eend gelast (was draadje over hier) en toen zijn per ongeluk de bodemplaten weggegooid waar het chassisnr in bleek te zitten (daar door RDW geplaatst nadat nieuw chassis er onder was gezet). Toen chassisnr met slagletters teruggezet maar dat is natuurlijk niet RDW proef.

Kostenplaatje lassen + gegalvaniseerd chassis: zeker 4.000 tot 5.000. Dan blijft het nog steeds een lelijk eend met lelijke deuren, matte (rood he) lak en roest rond voorruit. De druppel is nu echter het chassisnummer. 5.000 investeren in een 'illegale' eend. Nee ,dat wordt m niet. Voor dat geld kan ik dan beter een andere kopen die RDW proef is.

Dus mijn huidige eend die ik al 15 jaar heb is opeens, onverwacht afgeschreven (apk tot begin maart 2018). Dat moet verwerkt worden.

Nu nadenken over de toekomst:
- het met de huidige gezinsauto gaan proberen
- eend vervangen door oude kleine citroen (saxo, c1)
- huidige eend inruilen voor een betere, maar dat gaat zo 6.000 kosten.

Eend stond laatste 11 jaar altijd buiten (geen garage of carport), werd elke week 2 dagen gebruikt voor woon- werkverkeer. En dat is eigenlijk qua onderhoud (aan koets etc) niet te doen constateer ik. 2cv rijden is leuk als de eend onderdak heeft en je zelf knutselruimte hebt.
_________________
Association 2CV Rouge + http://inmneendje.blogspot.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 29-1-2006
Berichten: 292
Woonplaats: het Westen

BerichtGeplaatst: Ma 27 Nov, 2017 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is best droevig nieuws. Succes met de plannenmakerij.
_________________
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 1277
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Ma 27 Nov, 2017 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Zonde maar een eend altijd buiten vraagt om onderhoud helaas.
Als de volgende ook buiten blijft staan een modern gebakje kiezen voor erbij. Deze eend voor delen weg.
_________________
Citron rolls better than a Rolls!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-3-2005
Berichten: 659
Woonplaats: Marknesse (n.o.p)

BerichtGeplaatst: Ma 27 Nov, 2017 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt het ook omdraaien : bewaar wat nog goed is van je oude eend. de rest gooi je weg en ga rustig op zoek naar een geschikte eend voor erbij ( desnoods op termijn)

helaas heeft de rdw er al ooit een nieuw chassisnummer ingezet...

succes met je zoektocht.
ja een blikken eend die buiten staat heeft extra aandacht nodig, gelukkig zijn er ook A-type's die wat beter weerbestendig zijn (gemaakt)...
_________________
met eendige groeten,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Sjaak S.
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 14-4-2003
Berichten: 64
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je nog zou kunnen proberen is de eend laten schouwen bij de RDW "omdat je er een nieuw chassis onder wilt plaatsen". Als de nummers er netjes in geslagen zijn (en op dezelfde plaats! ) dan heb je een kansje dat ze het niet zien en dan wordt je volgende chassis weer een legale versie. Zien ze het wel dat het een illegaal nummer is dan doe jij of je neus bloedt, je eend wordt afgekeurd en je bent 50 euro keuringskosten kwijt.
_________________
my other car is......... ook een eend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tom Duckpower
Moderator


Geregistreerd op: 19-7-2003
Berichten: 4022
Woonplaats: Berkel-Enschot

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Sjaak S. schreef:
Zien ze het wel dat het een illegaal nummer is dan doe jij of je neus bloedt, je eend wordt afgekeurd en je bent 50 euro keuringskosten kwijt.


Doen alsof je neus bloedt heeft geen zin. Als ze het niet vertrouwen nemen ze zonder pardon je kenteken in en mag je er nog enkel mee naar huis rijden en m daar als plantenbak laten staan...

Ze zijn niet gek daar, en weten heus wel waaraan de origineel ingeslagen nummers aan voldoen qua tekens (chevrons, afmetingen) en locatie.

En het verleden toont ook aan dat de RDW hier op het forum mee kijkt... Wink
_________________
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2114
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
chassis van 15 jaar oud onder. Destijds was een Argentijns chassis (roest al in de folder) de enige legale mogelijkheid.


Dat deed een bepaalde firma B te Z je geloven maar er waren ook chassis uit Cassis te koop.
Die heb ik in diezelfde tijd gekocht en daar zit nog geen spatje roest op ondanks dat de auto altijd buiten staat.
Ik heb trouwens wel bij de RDW het VIN in laten slaan....
Dat kon met die Argentijnse rommel inderdaad niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2863
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Tom Duckpower schreef:
Sjaak S. schreef:
Zien ze het wel dat het een illegaal nummer is dan doe jij of je neus bloedt, je eend wordt afgekeurd en je bent 50 euro keuringskosten kwijt.


Doen alsof je neus bloedt heeft geen zin. Als ze het niet vertrouwen nemen ze zonder pardon je kenteken in en mag je er nog enkel mee naar huis rijden en m daar als plantenbak laten staan...

Ze zijn niet gek daar, en weten heus wel waaraan de origineel ingeslagen nummers aan voldoen qua tekens (chevrons, afmetingen) en locatie.

En het verleden toont ook aan dat de RDW hier op het forum mee kijkt... Wink


en toch weet ik nu dat de RDW ook niet of niet altijd zo'n boeman is als hierboven beschreven wordt. niet uit eigen ervaring maar wel van dichtbij
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sjaak S.
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 14-4-2003
Berichten: 64
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

@tom duckpower: volgens jou neemt de RDW het kenteken in als ze zien dat het nummer niet in orde is. Ja natuurlijk doen ze dat, en wat is er dan verloren??? dan is er niets verloren (behalve de 50 euro keuringskosten) want nu heeft deze eend ook geen toekomst.
En als het uitkomt dat het nummer niet klopt dan kun je als eigenaar moeilijk zeggen: "ja dat wist ik al" .Dan moet je dus doen alsof je neus bloedt.
_________________
my other car is......... ook een eend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tom Duckpower
Moderator


Geregistreerd op: 19-7-2003
Berichten: 4022
Woonplaats: Berkel-Enschot

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Als je eend je lief is moet je gewoon niet met een illegaal nummer naar de RDW gaan... Hoef je niet te doen alsof je neus bloedt en kun je je auto behouden. Of het verstandig is ooit met oog op verkoop of chassiswissel is wat anders.

Wij hebben een eend hier waarbij het nummer niet origineel is (staan 2 dezelfde nummers in op verschillende plekken op de rechterbalk), in een origineel chassis. Getwijfeld wel/niet naar de RDW. Via een eendengarage was er zelfs de mogelijkheid om iemand van het RDW off the record het nummer te laten beoordelen zonder consequenties...
Gelukkig hebben we klappers vol documenten van de eerste en tweede eigenaar. Via een taxatierapport met gegevens van de tweede eigenaar bleek dat de eend in de eerste jaren na aanschaf bij de RDW is geweest omdat het nummer niet juist was ingeslagen. Hier was een brief van, echter ontbrak nu net deze tussen alle documenten. Contact gehad met de RDW en zij onderschreven dit verhaal door te zeggen dat er inderdaad een herinslag onder toezicht had plaatsgevonden. Met de eend naar de RDW en er zijn loodjes aangehangen. Dus een niet origineel nummer hoeft niet altijd slecht nieuws te zijn.
In het geval van Twcv blijkt dat het nummer illegaal is ingeslagen en daarmee moet je gewoon bij de RDW wegblijven. Dan kun je er mee blijven rijden zolang je niet in een politiefuik terecht komt waarbij je auto helemaal binnenstebuiten gekeerd wordt (staat ook een verhaal van op het forum).

@DM: klopt, bij de RDW zijn ze echt niet alleen maar slecht. Mijn ervaring zijn gelukkig alleen maar positief (zie oa hierboven). Maar er zijn legio verhalen die dit tegenspreken. Hoewel dit vaak ook verhalen zijn van "ik ken iemand die iemand kent en die heeft het volgende aan de hand gehad..." etc

Feit blijft wel dat de RDW bij voertuigen met een los chassis met daarin het chassisnummer (2cv, land rovers etc) wat secuurder te werk gaat ivm in het verleden en willekeurig vervangen van chassis en inslaan van nummers..
_________________
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1234
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf wel eens geweest met een eend met illegaal ingeslagen nummer.
Vriendelijk maar beslist: niet goed.
We doen net of u niet geweest bent, u hoeft niets te betalen, maar u moet het netjes oplossen. We gaan dit nummer volgen.
Ik heb hem toen in eigen beheer gesloopt.

Niks boeman, wel hun werk serieus nemen.

Gr Rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Twcv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 22-4-2003
Berichten: 1480

BerichtGeplaatst: Vr 15 Dec, 2017 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Thijs schreef:
Quote:
chassis van 15 jaar oud onder. Destijds was een Argentijns chassis (roest al in de folder) de enige legale mogelijkheid.


Dat deed een bepaalde firma B te Z je geloven maar er waren ook chassis uit Cassis te koop.
Die heb ik in diezelfde tijd gekocht en daar zit nog geen spatje roest op ondanks dat de auto altijd buiten staat.
Ik heb trouwens wel bij de RDW het VIN in laten slaan....
Dat kon met die Argentijnse rommel inderdaad niet.


Inderdaad, daar ja. Had ik toen een cassis chassis gekregen dan:
1. Had ik nu nog een goed chassis gehad.
2. Had het RDW nummer niet in bodemplaat hoeven zetten maar in het chassis zelf en was mn eend nu nog steeds legaal geweest.
3. Had ik dus gewoon investering in koets laten doen en verder rijden nu.

Blijf weg uit Z.*

Nu gaat er gewoon een originele Nederlandse eend onnodig van de weg verdwijnen. Terwijl altijd mn bedoeling is specifiek deze eend altijd op de weg te houden.

*Kwalitatief Uiterst Teleurstellend: http://inmneendje.blogspot.nl/...rhaal.html
_________________
Association 2CV Rouge + http://inmneendje.blogspot.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Eendrijden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group