2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Goed starten maar slaat af bij gasgeven.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Startproblemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruud Mensink
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 27-10-2008
Berichten: 7
Woonplaats: Meerssen

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2017 19:59    Onderwerp: Goed starten maar slaat af bij gasgeven. Reageer met quote

Na tien jaar mijn 2cv az van 1968 uit de mottenballen gehaald om eindelijk rijklaar te maken.
Wat is nagekeken en afgesteld of vernieuwd:
123 ignition was al geplaatst

Remmen geheel gereviseerd.
Benzinetank gespoeld.
Benzineleidingen vernieuwd.
Benzinefilter geplaatst
Nieuwe carburateur 28 IBC geplaatst en is schoon. Op oude zat veel speling op smoorklep as.

Benzinepomp gecontroleerd en geeft voldoende benzine tot aan carburateur.

Nu het probleem:

De motor start prima met de schoke volledig geopend. Na 1 minuut schoke op de helft en toerental loop iets terug.
Na ongeveer 10 minuten schoke helemaal uit en iets gas geven. Dan slaat de motor af.
Motor is dan al goed warm echter bij iets gas geven valt hij stil. En af en toe bij een beetje gasgeven ploft hij.
Dan alleen weer te starten met schoke half in. Bij gas geven weer uit. Dit gedurende een half uur.
Dit blijft zich zo herhalen.


Kleppen zijn 10 jaar geleden gesteld. Ontsteking staat op tijd.

Stationaire sproeier proberen af te stellen maar doet niet veel. Afstelschroef smoorklep verdraaien levert geen hoger toerental op maar dan stopt de motor,

Wie heeft de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 28-3-2008
Berichten: 699
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: Wo 29 Nov, 2017 07:20    Onderwerp: Reageer met quote

Kan geen probleem van benzineaanvoer zijn, ook niet van ontsteking. Je zal het probleem in- of om de carburateur moeten zoeken. Misschien wel een lekke pakking.
_________________
Geen injectie
Geen elektronica
Geen turbo
Geen problemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3871
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Wo 29 Nov, 2017 08:36    Onderwerp: Reageer met quote

zitten de goede sproeiers in je carburateur? Is de nieuwe carburateur een argentijnse?
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ruud Mensink
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 27-10-2008
Berichten: 7
Woonplaats: Meerssen

BerichtGeplaatst: Wo 29 Nov, 2017 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een origine solex 28 IBC in het originele doosje.
Zal het vlotterniveau gaan nakijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3871
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Wo 29 Nov, 2017 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Kunt ook het onstekings tijdstip nog eens checken.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1547
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Do 30 Nov, 2017 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Na 10 jaar stilstand zou ik de koppen er af halen en alles schoon maken. Daarna kleppen opnieuw stellen.
_________________
Schultenbräu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-10-2005
Berichten: 734
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do 30 Nov, 2017 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zet eerst eens de oude carburateur terug.
Nieuwe namaak Solexen zijn een drama.
_________________
------------------------------
Traction 11 BN 1953
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 279
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Za 2 Dec, 2017 09:18    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt een old stock carbu gevonden? Zou goed moeten zijn.
Die imitatie is rommel.
Maar ik zou de oude terug zetten.

Je hebt wel alle oude benzine eruit gehaald en nieuwe erin?
_________________
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ruud Mensink
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 27-10-2008
Berichten: 7
Woonplaats: Meerssen

BerichtGeplaatst: Zo 3 Dec, 2017 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eruit.
Het was de stationaire sproeier.
Origineel zit er een solex sproeier in met het merkteken 42.5.
Deze zat er ook in.
In de oude carburateur zat ook de solex sproeier met het merkteken 42.5.

Wat bleek dat het gaatje wat in de nieuwe sproeier zat veel kleiner was dat het gaatje in de oude solex sproeier.
Zaak omgewisseld en hij loopt als een zonnetje.
Gaatje in de nieuwe sproeier was ongeveer 0,15 mm en het gat in de oude sproeier was ongeveer 0,4 mm.
Terwijl de code op de sproeier het zelfde waren. Mogelijk een miskleun van solex!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Startproblemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group