2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

zoveelste BMW conversie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di 2 Jan, 2018 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

astokoncept@gmail.com

gaan helaas dezelfde prijzen zijn als bij Sparrow, ze werken nl samen.

bij Johnny (van asto) is het wel enkel in het frans te doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2018 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen ben ik al een paar weken aan het knutselen aan de eend.
De bedoeling is om de volledige onderkant te vernieuwen/ klaar te maken voor de volgende 20 jaar en natuurlijk ifv de bmw-motor.
eerst afwerken nr origineel om met het nieuwe chassis naar de keuring te gaan.

[img]http://baerttechnics.be/____impro/1/onewebmedia/20171226_164639.jpg?etag=W%2F%22587dd0-5a5b48a3%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=694%2B521&extract=0%2B0%2B694%2B520&quality=85[/img]

draagarmen etc gestraald en in 2k roestwerende verf gezet.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
de oude veerpotten waren goed geroest en gedeukt, nieuwe veerpotten en voorzien van stuggere veren.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
een overzichtje van het chassis dat bijna klaar is.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
Ik had nog nooit rvs gelast, omdat dit zo goed meeviel ben ik op het idee gekomen om een rvs benzinetank te maken, ineens voorzien van de terugloop voor de injectie.
Originele 2cv vlotter 5cm verlengd.
geschatte tankinhoud +-40L.
In deze fase afgeperst met luchtdruk, blijkt mooi dicht te zijn Cool
Vulbuis is besteld...

Voorlopig geen foto's van maar heb elke draagarm voorzien van smeernippels.
Mijn oude draagarmlagers bleken nog heel goed te zijn, proper gemaakt en op deze manier kan ik ze gemakkelijk smeren. De eerste keer gaat er wel een halve tot 3/4 van een tube smeervet in...
De auto weegt er wel 2kg meer van maar ik hoef de lagers nooit meer te vervangen.
Very Happy
aanrader dus!
Ook smeernippels op stuurhuis en stuurkogels geplaatst.

Nu bezig met 2 gaten te herstellen in de carrosserie en dan kan de kas er weer op...

tot binnenkort!


Laatst aangepast door Nic op Wo 24 Jan, 2018 16:15, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2018 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik krijg de foto's er enkel via url op, niet via img... bizar

Even nog een andere vraag,
Wie heeft er al eens getest of het reservewiel op dezelfde plaats maar dan onder het chassis kan komen? is er dan nog genoeg grondspeling?

mvg Nic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3930
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2018 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het al eens gezien een reservewiel op deze plek. Maar mooi is anders.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo 24 Jan, 2018 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen zijn we weer wat verder.

de gaten die ik hersteld heb in de carrosserie:

[img]http://baerttechnics.be/____impro/1/onewebmedia/20180115_091550%5B1%5D1.jpg
[/img]


[img]http://baerttechnics.be/____impro/1/onewebmedia/20180115_091538.jpg
[/img]


Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:



Voorbereidingen om de onderkant te behandelen:





Gat gemaakt in de benzinetank voor de aansluiting van de vulpijp:
meer foto's heb ik er niet van.



en eindelijk de carrosserie terug op het chassis!





Binnenkort kunnen we weer naar de keuring en kan ik beginnen met de ombouw naar BMW motor!

MVG Nic


Laatst aangepast door Nic op Za 24 Feb, 2018 23:04, in totaal 9 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
RodeEend
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 2-9-2011
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Wo 24 Jan, 2018 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Een roze bankschroef, hahaha....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo 24 Jan, 2018 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik cadeau gedaan aan de eigenaar van de werkplaats.... Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 1319
Woonplaats: Omgeving Rotjeknor...

BerichtGeplaatst: Do 25 Jan, 2018 08:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nic schreef:



Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

http://baerttechnics.be/____im...quality=85


MVG Nic


Krijg jedat door de keuring in BelgiŽ?
_________________
Echte mannen eten geen honing maar kauwen bijen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 2-8-2003
Berichten: 411
Woonplaats: elewijt

BerichtGeplaatst: Vr 2 Feb, 2018 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Keuring goed gegaan met 602cc motor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Vr 2 Feb, 2018 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Yes, alles in orde.
Nu ben ik aan de bmw motor bezig,
Kleppen geslepen, 1 nieuwe nokkenas, zit bijna terug in elkaar...

Tot binnen kort!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za 24 Feb, 2018 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

deusjevo schreef:
Nic schreef:



Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:




MVG Nic


Krijg jedat door de keuring in BelgiŽ?


Daar hebben ze zelfs niet naar gekeken! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 25 Feb, 2018 00:06    Onderwerp: Reageer met quote

ok, we staan weer een paar stapjes verder.

de cilinderkoppen zijn weer gemonteerd, de motor voorlopig op de versnelingsbak gezet om te beginnen passen op/in het chassis.


om meer plaats te winnen zijn het koppelingshuis en afstandsbus van het vliegwiel binnengedaan om 12mm in te korten...

ondertussen de motor wat opgeknapt:


nog steeds geen bericht van de machineshop dus dan maar begonnen met bredere velgen, bedoeling is om van 4 naar 5J te gaan maar niet enkel naar 1kant.
Ideaal had geweest om de originele et-waarde te behouden maar dit gaat vanachter niet lukken. van een oude velg een test velg gemaakt om de band op te kunnen verschuiven zodat de et-waarde bepaald kan worden:


koppelingshuis terug van de freesman dus begonnen met alles samen te monteren:


na veel passen en meten kunnen beginnen met de ophanging van de versnellingsbak:


daarna weer een stap verder en de voorste motorophanging kunnen maken:


voorlopig komt alles mooi uit en geeft het al een bad-ass look Cool


tot binnenkort!

[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 2-8-2003
Berichten: 411
Woonplaats: elewijt

BerichtGeplaatst: Zo 25 Feb, 2018 09:30    Onderwerp: Reageer met quote

knap.
ga je met de uitlaat onder het chassis of over de cilinderkoppen naar achteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nic
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 80
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 25 Feb, 2018 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

de uitlaat komt normaal gezien langs boven en ik ga proberen de originele kachelpotten te gebruiken...
de aanzuigkant van de kachelpotten is ongeveer 9*9cm dus hier zou "vrij gemakkelijk" telkens een ventilatortje inkunnen van 8*8... als die niet wegsmelt van de warmte Laughing

mvg Nic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 2-8-2003
Berichten: 411
Woonplaats: elewijt

BerichtGeplaatst: Zo 25 Feb, 2018 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Kan je die Ni beter zetten in de aansluiting op je schutbord? Ventilators van computers passen er wel in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group