2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

zoveelste BMW conversie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nic
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 40
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di 2 Jan, 2018 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

astokoncept@gmail.com

gaan helaas dezelfde prijzen zijn als bij Sparrow, ze werken nl samen.

bij Johnny (van asto) is het wel enkel in het frans te doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 40
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2018 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen ben ik al een paar weken aan het knutselen aan de eend.
De bedoeling is om de volledige onderkant te vernieuwen/ klaar te maken voor de volgende 20 jaar en natuurlijk ifv de bmw-motor.
eerst afwerken nr origineel om met het nieuwe chassis naar de keuring te gaan.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
draagarmen etc gestraald en in 2k roestwerende verf gezet.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
de oude veerpotten waren goed geroest en gedeukt, nieuwe veerpotten en voorzien van stuggere veren.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
een overzichtje van het chassis dat bijna klaar is.

http://baerttechnics.be/____im...quality=85
Ik had nog nooit rvs gelast, omdat dit zo goed meeviel ben ik op het idee gekomen om een rvs benzinetank te maken, ineens voorzien van de terugloop voor de injectie.
Originele 2cv vlotter 5cm verlengd.
geschatte tankinhoud +-40L.
In deze fase afgeperst met luchtdruk, blijkt mooi dicht te zijn Cool
Vulbuis is besteld...

Voorlopig geen foto's van maar heb elke draagarm voorzien van smeernippels.
Mijn oude draagarmlagers bleken nog heel goed te zijn, proper gemaakt en op deze manier kan ik ze gemakkelijk smeren. De eerste keer gaat er wel een halve tot 3/4 van een tube smeervet in...
De auto weegt er wel 2kg meer van maar ik hoef de lagers nooit meer te vervangen.
Very Happy
aanrader dus!
Ook smeernippels op stuurhuis en stuurkogels geplaatst.

Nu bezig met 2 gaten te herstellen in de carrosserie en dan kan de kas er weer op...

tot binnenkort!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nic
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 40
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2018 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik krijg de foto's er enkel via url op, niet via img... bizar

Even nog een andere vraag,
Wie heeft er al eens getest of het reservewiel op dezelfde plaats maar dan onder het chassis kan komen? is er dan nog genoeg grondspeling?

mvg Nic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3876
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2018 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het al eens gezien een reservewiel op deze plek. Maar mooi is anders.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group